تاریخ انتشار: ۲۰:۱۷ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۸

نجفی کجاست؟

وکیل مدافع محمد نجفی آخرین وضعیت پرونده موکلش را تشریح کرد.
اقتصاد۲۴- حمیدرضا گودرزی وکیل مدافع محمد علی نجفی شهردار اسبق تهران درباره آخرین وضعیت پرونده «محمدعلی نجفی» اظهار کرد: دیوان عالی کشور هنوز حکمی درباره پرونده محمد علی نجفی صادر نکرده است.

وی افزود: به احتمال زیاد دیوان عالی کشور تا پایان سال نظر خود را درباره این پرونده اعلام می‌کند.

پیش از این گودرزی وکیل محمد علی نجفی از احتمال نقض حکم موکلش در دیوان عالی کشور خبر داد و گفت: اگر حکم در دیوان عالی نقض شود، پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارسال می‌شود.

گودرزی با بیان اینکه ما به نقض حکم در دیوان عالی کشور امید زیادی داریم، گفت: فکر می‌کنیم شانس بالایی برای نقض حکم داریم، البته این موضوع به دیدگاه قضات دیوان عالی کشور هم بستگی دارد.

گفتنی است؛ حوالی ظهر؛ هفتم خرداد بود که خبر عجیب و شوکه کننده قتل میترا استاد مخابره شد؛ آن هم به دست محمدعلی نجفی؛ شهردار اسبق تهران که بین مردم چهره‌ای شناخته شده بود.

سریعا بررسی کارشناسانه تیم‌های جرم شناسی آغاز شد، اعترافات شهردار اسبق اخذ و همه از مردم گرفته تا مسئولان و رسانه‌ها منتظر برپایی دادگاه او شدند.

اولین دادگاه نجفی، ۲۲ تیر برپا شد. شاهدان حادثه که دختر و داماد نجفی و راننده او بودند در جایگاه قرار گرفتند و مشاهدات خود را از صحنه قتل در دادگاه تشریح کردند. جلسه دوم و سوم دادگاه برگزار شد و در نهایت قاضی محمد علی کشکولی قاضی شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران حکم نجفی را صادر کرد.

هشتم مرداد، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه از صدور رأی پرونده قتل پرونده میترا استاد و ابلاغ آن به وکلای اولیای دم و متهمان خبر داده و گفته بود: «در کیفرخواست قتل عمد، ایراد صدمه غیر موثر در قتل و داشتن اسلحه محرز شده بوده که قتل عمد را دادگاه محرز دانسته و حکم اشد که قصاص است، صادر شد».
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر