اقتصاد۲۴-در کنار این موضوع برخی کمپانیها برای توسعه مدلهای آزمایشی دلایل دیگری داشته و اهداف سری دیگری را دنبال میکنند. این مدلها اکثرا در لابلای برگهای تاریخ مدفون شده و کسی غیر از مدیران و مهندسین رده بالا از وجود آنها خبردار نمیشود.
بیشتر بخوانید:بوگاتی EB 110 سوپراسپرت سنتودیچی معرفی شد
اما گاهی هم خودروسازان تصمیم میگیرند با انتقال پروتوتایپها به موزه یا انتشار تصاویر و اطلاعات مربوطه پس از چند سال بخشی از تلاشها و اهداف خود در برههای از زمان را به نمایش بگذارند. در تازهترین اقدام این چنینی، کمپانی بوگاتی اخیرا از سه مدل اولیه که تابحال خبری از آنها نبوده، رونمایی کرده است.
پروتوتایپهای مذکور برداشت طراحان بوگاتی از محصولات آتی این شرکت را نشان میدهند. این کانسپتها قرار بوده به عنوان مدل ثانویه بوگاتی (در کنار ویرون یا شیرون) تولید شوند، اما بنا به دلایلی نتوانسته اند نظر مثبت مدیران بوگاتی را جلب کنند.
بیشتر بخوانید:بوگاتی EB 110 سوپراسپرت سنتودیچی معرفی شد
اما گاهی هم خودروسازان تصمیم میگیرند با انتقال پروتوتایپها به موزه یا انتشار تصاویر و اطلاعات مربوطه پس از چند سال بخشی از تلاشها و اهداف خود در برههای از زمان را به نمایش بگذارند. در تازهترین اقدام این چنینی، کمپانی بوگاتی اخیرا از سه مدل اولیه که تابحال خبری از آنها نبوده، رونمایی کرده است.
پروتوتایپهای مذکور برداشت طراحان بوگاتی از محصولات آتی این شرکت را نشان میدهند. این کانسپتها قرار بوده به عنوان مدل ثانویه بوگاتی (در کنار ویرون یا شیرون) تولید شوند، اما بنا به دلایلی نتوانسته اند نظر مثبت مدیران بوگاتی را جلب کنند.
ویرون بارکتا یکی از پروتوتایپهایی است که در حد ایده باقی مانده؛ این خودرو در سال ۲۰۰۸ و توسط مدیر دپارتمان طراحی وقت بوگاتی یعنی Achim Anscheidt خلق شده است. بارکتا بر مبنای ویرون گرند اسپرت ویتس شکل گرفته، ولی بدنه آن بازطراحی شده و میتوان آن را یک اتومبیل اسپیدستر نامید. نگاهی دقیقتر به بارکتا و دقت در شکل چراغهای اصلی حکایت از آن دارد بوگاتی در طراحی مدل تولید محدود Divo نیم نگاهی به این پروتوتایپ جذاب داشته است.
آنطور که آقای Anscheidt در مصاحبه با سایت اتوبلاگ گفته، مدیران رده بالای بوگاتی در آن زمان تمایلی نسبت به اتخاذ مدل تجاری مشابه با لامبورگینی و عرضه محصولاتی با تیراژ بسیار محدود نداشتند؛ از این رو ویرون بارکتا برای عرضه نتوانسته چراغ سبز دریافت کند.
پس از معرفی شیرون، در مقطعی از زمان بوگاتی به فکر افزایش تعداد محصولات تولیدی خود به سه مدل مختلف افتاده بود. به منظور هموار کردن راه برای پیاده سازی این تفکر، خودروساز فرانسوی دو کانسپت را طراحی کرد که یکی از آنها در ردهای بالاتر از شیرون و دیگری در ردهای پایینتر از این ابر اتومبیل رکوردشکن جای میگرفت.
اولین مدل از دو مفهومی فوق، آتلانتیک (Atlantic) نام داشت که در سال ۲۰۱۵ به عنوان برداشتی نوین از خودروی کلاسیک ۱۹۶۳ Type ۵۷ Atlantic ساخته شد. طبق برنامه ریزیها قرار بود کانسپت آتلانتیک در همایش پبل بیچ همان سال رونمایی شود، اما رسوایی دیزلگیت (تقلب در اعلام میزان آلایندگی خودروهای دیزلی فولکس واگن) باعث لغو این موضوع شد.
آنطور که اعلام شده، توسعه کانسپت آتلانتیک ۱۸ ماه زمان برد. در تولید این کانسپت از برخی از تکنولوژیهایی که اکنون در پورشه تایکان موجود هستند، استفاده شده بود. به گزارش نشریه تاپ گیر انگلستان، آتلانتیک در صورت عرضه با موتور V۸ توئین توربو یا پیشرانه تمام الکتریکی و همچنین در اتاقهای کوپه و رودستر به فروش میرسید.
آنطور که آقای Anscheidt در مصاحبه با سایت اتوبلاگ گفته، مدیران رده بالای بوگاتی در آن زمان تمایلی نسبت به اتخاذ مدل تجاری مشابه با لامبورگینی و عرضه محصولاتی با تیراژ بسیار محدود نداشتند؛ از این رو ویرون بارکتا برای عرضه نتوانسته چراغ سبز دریافت کند.
پس از معرفی شیرون، در مقطعی از زمان بوگاتی به فکر افزایش تعداد محصولات تولیدی خود به سه مدل مختلف افتاده بود. به منظور هموار کردن راه برای پیاده سازی این تفکر، خودروساز فرانسوی دو کانسپت را طراحی کرد که یکی از آنها در ردهای بالاتر از شیرون و دیگری در ردهای پایینتر از این ابر اتومبیل رکوردشکن جای میگرفت.
اولین مدل از دو مفهومی فوق، آتلانتیک (Atlantic) نام داشت که در سال ۲۰۱۵ به عنوان برداشتی نوین از خودروی کلاسیک ۱۹۶۳ Type ۵۷ Atlantic ساخته شد. طبق برنامه ریزیها قرار بود کانسپت آتلانتیک در همایش پبل بیچ همان سال رونمایی شود، اما رسوایی دیزلگیت (تقلب در اعلام میزان آلایندگی خودروهای دیزلی فولکس واگن) باعث لغو این موضوع شد.
آنطور که اعلام شده، توسعه کانسپت آتلانتیک ۱۸ ماه زمان برد. در تولید این کانسپت از برخی از تکنولوژیهایی که اکنون در پورشه تایکان موجود هستند، استفاده شده بود. به گزارش نشریه تاپ گیر انگلستان، آتلانتیک در صورت عرضه با موتور V۸ توئین توربو یا پیشرانه تمام الکتریکی و همچنین در اتاقهای کوپه و رودستر به فروش میرسید.
حتما میدانید در ویرون و شیرون موتور در پشت کابین قرار دارد؛ اما کانسپت W۱۶ کوپه رمبرانت پیش نمایشی از یک بوگاتی جی تی با موتور نصب شده در قسمت جلو را ارایه میکند. موتور در نظر گرفته شده برای این مفهومی همان نمونه ۸ لیتری ۱۶ سیلندر معروف بوگاتی با قدرت تقریبی ۱۵۰۰ اسب بخار است.
رمبرانت به عنوان پرچمدار بوگاتی توسعه یافته بود و خریداران میتوانستند آن را تا حد زیادی سفارشی سازی کنند. این کانسپت برخی از المانهای ظاهری خود را از ویرون بارکتا امانت گرفته بود. درست است که رمبرانت هیچگاه رونمایی نشد، ولی مشخصههای ظاهری آن بعدا در ابرخودروی افسانهای La Voiture Noire نمود پیدا کردند. بر اساس پیش بینیها چنانچه رمبرانت تولید میشد، ممکن بود حامل برچسب قیمتی برابر با ۲۰ میلیون دلار یا حتی بیشتر باشد.
منبع: دیجیاتو