تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۸

تبدیل خودروی بنزینی به برقی چقدر هزینه دارد؟

امروزه خودرو‌های برقی در کانون توجه قرار گرفته و از شرکت‌های بزرگ گرفته تا استارتاپ‌های کوچک به دنبال عرضه چنین مدل‌هایی هستند. در حال حاضر کمپانی‌هایی مثل تسلا، شورولت، نیسان، مرسدس بنز، ب ام و، آئودی، رنو، پژو، هیوندای، کیا و جگوار جزو تولیدکنندگان مدل‌های تمام الکتریکی به شمار می‌روند.
 
اقتصاد۲۴- اما علی رغم تولید مدل‌های نسبتا متنوع، هنوز قیمت مدل‌های الکتریکی نسبت به نمونه‌های بنزینی و دیزلی بالا بوده و خرید آن‌ها نیازمند مبالغ بیشتری است. برای نمونه اشکودا Citigo e iV به عنوان یکی از ارزان‌ترین مدل‌های تمام برقی به فروش رسیده در انگلستان، قیمتی در حدود ۱۷ هزار پوند (با احتساب مشوق‌های دولتی) دارد.

در آن سوی دنیا و در ایالات متحده هم نیسان لیف و هیوندای آیونیک با قیمت تقریبی ۳۱ هزار دلار جزو ارزان‌ترین خودرو‌های الکتریکی قابل انتخاب هستند. این در حالی است که ارزان‌ترین مدل بنزینی یعنی نیسان ورسا در حدود ۱۳ هزار دلار قیمت دارد.

شاید بپرسید در صورت تجهیز یک خودروی بنزینی به پیشرانه تمام الکتریکی هزینه نهایی چقدر می‌شود؟ برای پاسخ به این سوال، یوتیوبری با نام کاربری etischer در اقدامی جالب یک دستگاه فولکس واگن پاسات مدل ۲۰۰۸ بنزینی را خریداری نموده و شخصا موتور آن را با پیشرانه الکتریکی جایگزین کرده است.
 

همانطور که در ویدیوی ضمیمه شده می‌توانید مشاهده فرمایید، در طول فرایند‌های تبدیل پاسات بنزینی به مدلی برقی وی تغییرات زیادی در بخش‌های مختلف داده، از جمله اینکه گیربکس اتوماتیک را با نمونه دستی تعویض نموده و باتری ۳۳ کیلووات ساعتی به خودرو اضافه کرده است.

این باتری که به تنهایی ۱۲۵۰۰ دلار هزینه در پی داشته، از طریق یک مبدل و با برق ۱۲۰ یا ۲۴۰ ولتی قابل شارژ است. آنطور که این فرد ادعا می‌کند، باتری خودرو با نرخ ۵.۵ کیلووات (معادل ۱۶ مایل مسافت با هر ساعت اتصال به پریز) شارژ می‌شود. وی می‌گوید در صورت پر بودن باتری، امکان پیمایش ۱۰۰ مایل (۱۶۰ کیلومتر) مسافت وجود دارد.
 

این یوتیوبر ادعا می‌کند به طور کلی ۲۵ هزار دلار (بیش از ۳۵۰ میلیون تومان) برای تبدیل پاسات بنزینی به خودرویی برقی صرف شده است.
 
منبع: دیجیاتو
ارسال نظر