اقتصاد ۲۴ -روزبهان با ارائه تحلیلی از مزیتهای قانونی، زیرساختهای موجود، ویژگیهای متنوع منطقه و استان در حوزههای مختلف که به مزیت مضاعف منطقه آزاد انزلی برای ایجاد تحول و جهش در شاخصهای مختلف تبدیل گردیده، اظهار داشت: در زمینههایی همچون جذب سرمایهگذار خارجی، درآمدزایی بودجهای پایدار، جذب و ماندگاری گردشگر و بهرهبرداری از مزیتهای بالقوه و حتی رقابتی خود زود راضی شدیم و این در حالی است که قابلیتهای مجموعه بخش دولتی و خصوصی منطقه آزاد انزلی بسیار بیش از دست آوردهای موجود است.
وی برندسازی را از مهمترین اولویتهای کاری سازمان متبوع خود برای منطقه آزاد انزلی عنوان کرد و افزود: این منطقه در حوزههای مختلف گردشگری، ترانزیتی-بندری و تولیدی-صنعتی از ظرفیتهای متنوعی جهت برند شدن در سطح ملی و بینالمللی برخوردار میباشد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی خواستار تغییر مدل جذب سرمایه گذار به منظور ایجاد زمینههای جدید سرمایه گذاری در این منطقه با اولویت سرمایه گذاران کشورهای منطقه خاورمیانه و حوزه اوراسیا شده و تأکید کرد: در شرایط ویژه کشورمان باید ارزیابی دقیق و کارشناسیای از عملکرد خود با محوریت بررسی نقاط ضعف، قوت، دلایل عدم دست یابی به اهداف و راهکارهای پیشنهادی داشته باشیم، چراکه در مجموع با نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم.
بیشتر بخوانید:ظرفیتهای منطقه آزاد انزلی در توسعه همکاریهای ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا
وی شجاعت در مدیریت و اجرای برنامههای تحول آفرین به منظور دست یابی به رشد بالا را ویژگی مدیران تعالیجو برشمرد و افزود: از سال آینده باید توسعه مبادلات بندری-ترانزیتی با کشورهای منطقهای و فرامنطقهای، بهرهوری حداکثری از گردشگری از طریق ایجاد زیرساختها و اجرای برنامههای متنوع جهت ماندگاری بیشتر گردشگران، جذب سرمایهگذاران جدید و افزایش اشتغالزایی مستقیم و بهره گیری از توانمندیهای بخش خصوصی در تکمیل پروژههای زیرساختی منطقه و در نهایت اعمال جایگاه حاکمیتی منطقه از طریق تعامل با سایر دستگاههای دولتی در دستور کار سازمان منطقه آزاد انزلی باشد.
در این جلسه معاونین و مدیران بخشهای مختلف سازمان به ارائه گزارش عملکرد و نقطه نظرات خود در خصوص راهکارهای دست یابی به راهبردهای میان مدت و بلندمدت سازمان پرداختند و مقرر شد پایش عملکردی حوزههای کاری مختلف سازمان در دوره زمانی سه ماهه در دستور کار قرار گیرد.