اقتصاد ۲۴- رنو تالیسمان ۲۰۲۰ را میتوان با جلوپنجره و سپر بازطراحی شده و همچنین چراغهای LED که در تمامی تریمها استاندارد هستند، از نسخه قبلی تشخیص داد.
در قسمت عقب نیز چراغها از نوع LED بوده و یک قطعه کرومی به آنها افزوده شده؛ ضمن اینکه گرافیک چراغها نیز بروزآوری شده و اکنون روی سقف آنتن موسوم به کوسهای دیده میشود. در نسخه ۲۰۲۰ شرکت رنو سه رنگ خاکستری بالتیک، خاکستری هایلند و قرمز Vintage را به لیست رنگهای قابل انتخاب تالیسمان اضافه کرده و رینگهای ۱۷ الی ۱۹ اینچی موجود را با طراحی جدید عرضه میکند.
بیشتر بخوانید:روش هوشمندانه استارتاپ EP Tender برای افزایش برد حرکتی خودروهای برقی
مشتریان تالیسمان میتوانند نسخه فیس لیفت را با چراغهای ماتریکس LED تطبیق پذیر سفارش دهند. با سفارش این آپشن دیگر نیازی به جابجایی بین نوربالا و نورپایین در رانندگیهای شبانه وجود نخواهد داشت.
فرانسویها در داخل کابین تالیسمان ۲۰۲۰، توجه بیشتری به جزئیات داشته اند. بزرگتر شدن جالیوانی ها، آینه بدون قاب الکتروکرومیک، شارژر وایرلس تلفن همراه در کنسول میانی و دکمههای بازطراحی شده سیستم تهویه مطبوع با یک نمایشگر کوچک از جمله ویژگیهای این نسخه از سدان محبوب رنو به شمار میروند.
اما مهمترین تغییر کابین را میتوان بهره گیری از یک نمایشگر بزرگ ۱۰.۲ اینچی در پشت فرمان دانست. این نمایشگر تا حد زیادی قابل شخصی سازی بوده و با همراهی نمایشگر ۹.۳ اینچی آپشنال سیستم اینفوتینمنت Easy Link حس و حالی مدرنتر به کابین میبخشد. به گفته رنو سیستم اینفوتینمنت تالیسمان ۲۰۲۰ از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی میکند.
در قسمت عقب نیز چراغها از نوع LED بوده و یک قطعه کرومی به آنها افزوده شده؛ ضمن اینکه گرافیک چراغها نیز بروزآوری شده و اکنون روی سقف آنتن موسوم به کوسهای دیده میشود. در نسخه ۲۰۲۰ شرکت رنو سه رنگ خاکستری بالتیک، خاکستری هایلند و قرمز Vintage را به لیست رنگهای قابل انتخاب تالیسمان اضافه کرده و رینگهای ۱۷ الی ۱۹ اینچی موجود را با طراحی جدید عرضه میکند.
بیشتر بخوانید:روش هوشمندانه استارتاپ EP Tender برای افزایش برد حرکتی خودروهای برقی
مشتریان تالیسمان میتوانند نسخه فیس لیفت را با چراغهای ماتریکس LED تطبیق پذیر سفارش دهند. با سفارش این آپشن دیگر نیازی به جابجایی بین نوربالا و نورپایین در رانندگیهای شبانه وجود نخواهد داشت.
فرانسویها در داخل کابین تالیسمان ۲۰۲۰، توجه بیشتری به جزئیات داشته اند. بزرگتر شدن جالیوانی ها، آینه بدون قاب الکتروکرومیک، شارژر وایرلس تلفن همراه در کنسول میانی و دکمههای بازطراحی شده سیستم تهویه مطبوع با یک نمایشگر کوچک از جمله ویژگیهای این نسخه از سدان محبوب رنو به شمار میروند.
اما مهمترین تغییر کابین را میتوان بهره گیری از یک نمایشگر بزرگ ۱۰.۲ اینچی در پشت فرمان دانست. این نمایشگر تا حد زیادی قابل شخصی سازی بوده و با همراهی نمایشگر ۹.۳ اینچی آپشنال سیستم اینفوتینمنت Easy Link حس و حالی مدرنتر به کابین میبخشد. به گفته رنو سیستم اینفوتینمنت تالیسمان ۲۰۲۰ از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی میکند.
نسخه پایه از رنو تالیسمان ۲۰۲۰ با روکش چرمی جدید به فروش خواهد رسید. در تریمهای بالاتر امکان سفارش سه رنگ برای چرم ریویرای آپشنال وجود دارد؛ در تریم پرچمدار Initiale Paris هم خریداران میتوانند دو نوع چرم ناپا را سفارش دهند. برای هر چه متمایزتر کردن این تریم، از قطعات کرومی بیشتر، سیستم نورپردازی اختصاصی و قطعات چوبی روی داشبورد و رودریها استفاده شده است.
رنو تالیسمان ۲۰۲۰ از لحاظ ایمنی ارتقا پیدا کرده و اینک از سیستمی پیشرفته به نام همراه اتوبان و ترافیک (Highway & Traffic Jam Companion) سود میبرد. این سیستم سطح دوم از فناوری خودران را ارایه نموده و تا حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت کارایی دارد. در مواقع اضطراری سیستم یاد شده میتواند بدون هر گونه دخالت راننده، خودرو را در نقطهای امن متوقف کند.
تالیسمان کماکان تنها مدل در کلاس خود به شمار میرود که از هر چهار چرخ فرمان پذیر بهرهمند است. این قابلیت که رنو آن را ۴Control مینامد، در تریمهای رده بالا به صورت استاندارد موجود بوده و در ترکیب با کمک فنرهای تطبیق پذیر «بهترین سطح از راحتی و پایداری» را تضمین میکند.
در لیست پیشرانههای رنو تالیسمان ۲۰۲۰ یک موتور جدید دیده میشود. این موتور چهار سیلندر حجمی برابر با ۱.۳ لیتری داشته و به لطف فناوری توربو میتواند ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای اینکه بدانید این موتور تا چه حد پیشرفته است، همین بس که اشاره کنیم موتور پراید با حجمی مشابه کمی بیشتر از ۶۰ اسب بخار قدرت و حدود ۱۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد!
موتور فوق در تریم TCe ۱۶۰ به کار گرفته شده و نیروی آن از طریق گیربکس هفت سرعته دوکلاچه خودکار به سمت چرخها هدایت میشود. افرادی که به دنبال قدرت بیشتر باشند میتوانند به سراغ تریم TCe ۲۲۵ بروند. در زیر کاپوت این تریم از تالیسمان ۲۰۲۰ یک موتور ۱.۸ لیتری چهار سیلندر توربو قرار دارد.
این موتور که قبلا در مگان RS و آلپین A۱۱۰ استفاده شده، توانایی تولید ۲۲۵ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارا بوده و با گیربکس هفته سرعته دو کلاچه ترکیب شده است.
علاوه بر موتورهای بنزینی که بر شمردیم، رنو تالیسمان ۲۰۲۰ با دو موتور دیزلی نیز به فروش خواهد رسید. این موتورها عبارتند از:
نمونه ۱.۷ لیتری چهار سیلندر dCi با ۱۲۰ و ۱۵۰ اسب بخار قدرت (بسته به تریم)
نمونه ۲ لیتری چهار سیلندر Blue dCi با ۱۶۰ و ۲۰۰ اسب بخار قدرت (بسته به تریم)
رنو تالیسمان ۲۰۲۰ هفته آینده در نمایشگاه خودروی ژنو رسما پرده برداری میشود. بر اساس برنامه ریزیها این سدان فرانسوی از ماه ژوئن (خرداد ماه) راهی بازار خواهد شد.
منبع: دیجیاتو