اقتصاد۲۴- بر اساس این گزارش، اما در پی لغو شدن کنسرتها به مدت دو هفته گویا هنوز پول بلیتها بهطور کامل بهحساب مردم واریز نشده که نارضایتیهایی در این زمینه به وجود آورده است.
در همین راستا سایت فروش بلیت اعلام کرد که کلیه کنسرتها تا آخر هفته لغو شده است، ولی در ادامه اعلام شد که تعطیلی کنسرتها تا ۱۶ اسفند ادامه خواهد داشت و مبالغ خریداران با توجه به محدودیت بانکها و درگاههای اینترنتی حداکثر تا دو هفته از طرف درگاهی که خرید کردهاند بازگردانده خواهد شد.
حال با ابراز نارضایتیهایی مبنی بر محقق نشدن این وعده، محمدحسین توتونچیان- مدیر سامانه فروش بلیت ایران کنسرت- به ایسنا گفت: با معاون شرکت بانکی مربوطه تماس گرفتم و از او سؤال کردم که چرا پول مردم را پس نمیدهند؟ به او گفتم که اسناد من نشان میدهد در چهارم اسفند، ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و هشتم اسفند نیز ۵۶ میلیارد ریال بهحساب آنها پول واریز کردهام. آنها از پولی که در چهار اسفند بهحسابشان واریز کردهام نصفش را هم بهحساب مردم واریز نکردهاند و از پولی که هشتم ریختهام یک ریالش را هم بهحساب مردم نریختهاند.
او ادامه داد: پرسیدم که به چه دلیلی پول را از ما میگیرند و به مردم پس نمیدهند؟ مردم به تمام خوانندههایی که کنسرت داشتهاند پیام داده و سؤال کردهاند که چرا پول آنها را پس نمیدهند؟ خوانندهها نیز به من زنگ میزنند و سؤال میکنند که چرا پول مردم را پس نمیدهیم؟! گرچه که ما پول را به بانک دادهایم، ولی هنوز بهحساب مردم واریز نشده است. خوانندهها نیز از من خواستند تا این مطلب را خبری کنیم.
توتونچیان بیان کرد که شرکت متبوعش با درگاه پرداخت دو بانک کار میکند که یکی از بانکها کلیه مبلغها را به خریداران پرداخت کرده است.
وی در توجیه درگاه بانک دیگر، پاسخ داد: هیچ، میگویند که شبکه شتاب مشکل دارد، محدودیت دارند، پول آژانسهای مسافرتی را هم باید بدهند و غیره، ولی به من اطلاع داده شده که، چون بلیتهای هواپیما گرانتر است، در اولویت کاری آنها قرار دارد. گرچه که قیمت یک بلیت هواپیما بعضا بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون است، ولی یک عدد بلیط کنسرت ۱۰۰ هزار تومان است؛ بنابراین تعداد افرادی که به ما زنگ میزنند و اعتراض میکنند، چندین برابر آژانسهای هواپیمایی است.
در همین راستا سایت فروش بلیت اعلام کرد که کلیه کنسرتها تا آخر هفته لغو شده است، ولی در ادامه اعلام شد که تعطیلی کنسرتها تا ۱۶ اسفند ادامه خواهد داشت و مبالغ خریداران با توجه به محدودیت بانکها و درگاههای اینترنتی حداکثر تا دو هفته از طرف درگاهی که خرید کردهاند بازگردانده خواهد شد.
حال با ابراز نارضایتیهایی مبنی بر محقق نشدن این وعده، محمدحسین توتونچیان- مدیر سامانه فروش بلیت ایران کنسرت- به ایسنا گفت: با معاون شرکت بانکی مربوطه تماس گرفتم و از او سؤال کردم که چرا پول مردم را پس نمیدهند؟ به او گفتم که اسناد من نشان میدهد در چهارم اسفند، ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و هشتم اسفند نیز ۵۶ میلیارد ریال بهحساب آنها پول واریز کردهام. آنها از پولی که در چهار اسفند بهحسابشان واریز کردهام نصفش را هم بهحساب مردم واریز نکردهاند و از پولی که هشتم ریختهام یک ریالش را هم بهحساب مردم نریختهاند.
او ادامه داد: پرسیدم که به چه دلیلی پول را از ما میگیرند و به مردم پس نمیدهند؟ مردم به تمام خوانندههایی که کنسرت داشتهاند پیام داده و سؤال کردهاند که چرا پول آنها را پس نمیدهند؟ خوانندهها نیز به من زنگ میزنند و سؤال میکنند که چرا پول مردم را پس نمیدهیم؟! گرچه که ما پول را به بانک دادهایم، ولی هنوز بهحساب مردم واریز نشده است. خوانندهها نیز از من خواستند تا این مطلب را خبری کنیم.
توتونچیان بیان کرد که شرکت متبوعش با درگاه پرداخت دو بانک کار میکند که یکی از بانکها کلیه مبلغها را به خریداران پرداخت کرده است.
وی در توجیه درگاه بانک دیگر، پاسخ داد: هیچ، میگویند که شبکه شتاب مشکل دارد، محدودیت دارند، پول آژانسهای مسافرتی را هم باید بدهند و غیره، ولی به من اطلاع داده شده که، چون بلیتهای هواپیما گرانتر است، در اولویت کاری آنها قرار دارد. گرچه که قیمت یک بلیت هواپیما بعضا بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون است، ولی یک عدد بلیط کنسرت ۱۰۰ هزار تومان است؛ بنابراین تعداد افرادی که به ما زنگ میزنند و اعتراض میکنند، چندین برابر آژانسهای هواپیمایی است.
منبع: کیهان