تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
تشریح جزئیات علت پروازهای فوق العاده میان ایران و چین؛

پروازهای چایناساترن فقط برای بازگشت اتباع چینی بوده است

سخنگوی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) علت انجام برخی پروازها به چین از تهران را تشریح کرد.
 
اقتصاد۲۴ - علی کاشانی حیدری اظهار داشت: پیرو مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر توقف موقت پرواز‌ها میان ایران و چین از یازدهم یازدهم بهمن ماه سال جاری بر اساس دستور سازمان هواپیمایی کشوری کلیه مجوز‌های پروازی میان ایران و چین تعلیق شد و دو شرکت هواپیمایی چایناساترن و ماهان که در این مسیر پرواز داشتند، عملیات پروازی مسافری خود در این مسیر را متوقف کردند.

کاشامی حیدر افزود: از تاریخ یاد شده تمامی پرواز‌های مسافری برنامه‌ای از ایران به چین متوقف شده و فروش بلیت نیز به کلیه مقاصد پروازی در چین به حالت تعلیق در آمد.

وی گفت: از زمان توقف پرواز‌ها میان ایران و چین تاکنون یک پرواز برای بازگشت دانشجویان ایرانی از تهران به ووهان در چین و بالعکس انجام شده و همچنین به منظور انتقال تجهیزات و لوازم پزشکی و کمک‌های بشر دوستانه چین، چند پرواز باری با نظارت دقیق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تهران به این کشور انجام گرفته و عملیات ضدعفونی و گندزدایی هواپیما‌ها و تجهیزات نیز پس از پرواز با نظارت پایگاه مراقبت بهداشت مرزی انجام شده است.

مدیرکل دفتر ارتباطات، اطلاع رسانی و امور بین الملل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بیان داشت: پرواز‌های شرکت هواپیمایی چایناساترن به ایران نیز در روز‌های اخیر فقط برای بازگشت اتباع چینی از ایران به این کشور انجام شده و هیچ مسافر ورودی نداشته است.

کاشانی حیدری افزود: در حال حاضر هیچ پرواز مسافری میان کشور ایران و چین انجام نمی‌شود و تنها پرواز‌های فوق العاده باری برای انتقال تجهیزات لازم در جهت مبارزه با بیماری کرونا میان دو کشور صورت می‌گیرد.
منبع: فرینا
ارسال نظر