اقتصاد۲۴-شاید بدانید که در حملات رله ای، هکرها سیگنالهای سوئیچ الکترونیکی را پیدا کرده و با تقویت و ارسال آن به خودرو، بدون جا گذاشتن کوچکترین ردی از خود موفق به سرقت میشوند.
اما اخیرا محققان دانشگاه KU Leuven بلژیک و دانشگاه بیرمنگام انگلستان اعلام کرده اند میلیونها اتومبیل مجهز به کلید مکانیکی دارای چیپ الکترونیکی نیز نفوذپذیر بوده و سارقین میتوانند با شیوههای نوین آنها را بدزدند.
بیشتر بخوانید:فورد رنجر با پیشرانه V۶ رپتور برای مسابقات آفرود تولید میشود
اما اخیرا محققان دانشگاه KU Leuven بلژیک و دانشگاه بیرمنگام انگلستان اعلام کرده اند میلیونها اتومبیل مجهز به کلید مکانیکی دارای چیپ الکترونیکی نیز نفوذپذیر بوده و سارقین میتوانند با شیوههای نوین آنها را بدزدند.
بیشتر بخوانید:فورد رنجر با پیشرانه V۶ رپتور برای مسابقات آفرود تولید میشود
برای سرقت این اتومبیلها هکرها از چند رخنه به سیستمهای امنیتی نفوذ کرده و از روش قدیمی دور زدن قفل استارتر خودرو یا یک پیچ گوشتی به عنوان سوئیچ استفاده میکنند. با این روش هکرها کلیدهای مذکور را شبیه سازی نموده و در عرض چند ثانیه خودرو را میدزدند.
این محققان محصولات شرکتهایی مثل تویوتا، هیوندای و کیا که از سیستم رمزنگاری DST۸۰ ساخت شرکت Texas Instruments استفاده میکنند را بیش از بقیه در معرض خطر میدانند. به گفته آنها یک هکر میتواند با دستگاه ارزان قیمتی مثل Proxmark RFID و نزدیک شدن به کلید خودروهای مجهز به DST۸۰ اطلاعات موجود و دادههای رمزگذاری شده را استخراج کند. با ذخیره شدن این دادهها در دستگاه Proxmark RFID، فرد هکر در واقع کلیدی شبیه سازی شده را در دست داشته و به راحتی قادر است با غیرفعال کردن ایموبلایزر، موتور را روشن کند.
این محققان محصولات شرکتهایی مثل تویوتا، هیوندای و کیا که از سیستم رمزنگاری DST۸۰ ساخت شرکت Texas Instruments استفاده میکنند را بیش از بقیه در معرض خطر میدانند. به گفته آنها یک هکر میتواند با دستگاه ارزان قیمتی مثل Proxmark RFID و نزدیک شدن به کلید خودروهای مجهز به DST۸۰ اطلاعات موجود و دادههای رمزگذاری شده را استخراج کند. با ذخیره شدن این دادهها در دستگاه Proxmark RFID، فرد هکر در واقع کلیدی شبیه سازی شده را در دست داشته و به راحتی قادر است با غیرفعال کردن ایموبلایزر، موتور را روشن کند.
شرکت تویوتا رخنههای امنیتی مربوط به سیستم رمزنگاری را که توسط محققات کشف شده، تایید کرده است. اما این خودروساز ژاپنی اعتقاد دارد تکنیک محققان پیچیدهتر بوده و به سادگی حملات رلهای سارقین نیست. در روش محققان دانشگاه بیرمنگام و KU Leuven سارق باید بتواند کلید را با یک RFID خوان از فاصله ۱ یا ۲ اینچی اسکن کند.
منبع: دیجیاتو