تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۸

هدف کمپین نسیه معکوس چیست؟

آمدن کرونا به ایران یکی دیگر از دلایلی بود که باعث کسادی کسب و کار‌ها شد؛ حالا در واپسین روز‌های باقیمانده از سال ۹۸ کارزاری در شبکه‌های اجتماعی با هدف نجات کسب و کار‌های خرد از ورشکستگی راه افتاد که کمپین نسیه معکوس نامیده می‌شود.
 
اقتصاد۲۴-  آمدن کرونا به ایران یکی دیگر از دلایلی بود که باعث کسادی کسب و کار‌ها شد؛ حالا در واپسین روز‌های باقیمانده از سال ۹۸ کارزاری در شبکه‌های اجتماعی با هدف نجات کسب و کار‌های خرد از ورشکستگی راه افتاد که کمپین نسیه معکوس نامیده می‌شود.

اساس این کمپین بر فرخوانی عمومی استوار است؛ مردمی که تا دیروز در ازای استفاده از خدمات مختلف آرایشگر، مکانیک، رستوران و... مستقر در محلشان مبالغی را پرداخت می‌کردند حالا دعوت شده اند تا این بار هم مانند همیشه به خرید خود از این کسب و کار‌ها ادامه دهند، اما کالا و خدمات خریداری شده خود را بعدا فروکش کردن بحران کرونا دریافت نمایند.

به بیان ساده‌تر دست اندرکاران ناشناخته این کارزار از مردم خواسته اند تا با پیش خرید کردن خدمات و کالا از کسب و کار‌های در معرض آسیب به دوام و بقای آن‌ها تا فروکش کردن ویروس کرونا کمک کنند.

در روز‌هایی که وحشت عمومی از ابتلا به ویروس کرونا باعث کسادی عموم مشاغل و به ویژه کسب و کار‌های خرد شده است؛ طبیعی است که کمتر کسی رقبت داشته باشد تا در امکانی همچون سلمانی، رستوران، مکانیکی و... حاضر شود، اما به عقیده ترتیب دهندگان این کارزار مردم اگر بخواهند می‌توانند مثل همیشه به خرید‌های عادی خود ادامه دهند، اما کالا و خدمات خود را بعدا دریافت کنند.

در ادبیات اقتصادی نسیه مهلتی است که بعد از فروخته شدن کالا یا خدمات از ناحیه فروشندگان به مشتریان خوش حساب داده می‌شود تا هزینه کالا یا خدمات مصرف شده را پرداخت کنند؛ معامله نسیه موقعیتی است که انگار بیشتر کاسبان مایلند هرچه کمتر با آن مواجه شوند و انجام معاملات نقد را برآن ترجیح می دهند.
 
در کارزار نسیه معکوس هم حتی اگر با نگاهی خوشبینانه، نیت مبدعان و سازندگانش را نیک و مثبت تلقی کنیم باید در نظر بگیریم که تدام و بقای این کمپین براساس میزان اعتمادی است که میان صاحبان کسب و کار‌های خرد و مشتریانشان در سطوح مختلف جامعه وجود دارد.
ارسال نظر