تاریخ انتشار: ۱۹:۴۹ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
یک مقام مسئول به اقتصاد ۲۴ خبر داد:

تعویق زمان برگزاری جلسات تعیین دستمزد سال ۹۹

مسئول کمیته دستمزد‌های کانون عالی شورای‌های اسلامی کار از به تعویق افتادن زمان برگزاری جلسات تعیین دستمزد‌های شورای عالی کار خبر داد.
 
اقتصاد۲۴ - فرامرز توفیقی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد۲۴ گفت: قرار بود جلسه تعیین مزد سال ۹۹ برای امروز در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شود، اما به دلایل نامعلوم زمان برگزاری آن به روز ۲۶ اسفندماه موکول شد.
 
پیشتر علی خدایی مسئول گروه کارگری حاضر در جلسات تعیین مزد شورای عالی کار در واکنش به احتمال به تعویق افتادن جلسات مذاکرات مزدی به اقتصاد۲۴ گفته بود کارگران راضی به چنین اتفاقی نیستند و اصولا مذاکرات مزدی ربط به محدودیت‌های کرونا ندارد.
 
این عضو کارگری شورای عالی کار در عین حال راجع به احتمال تشکیل غیر حضوری جلسات تعیین مزد سال ۹۹ و یا موکول شدن زمان برگزاری این جلسات به فرصتی دیگر گفته بود: کشور در شرایط قرنطینه نیست، مادامی که جلسات هیات دولت و مجلس برگزار می‌شود و کارگران صنایع تعطیل نشدنی مانند خودروسازی‌ها، پالایشگاه‌ها و بیمارستانی در محل کارشان حضور دارند، دلیلی برای تشکیل مجازی جلسات شورای عالی کار و یا موکول کردن به زمان دیگر وجود ندارد.

وی ادامه داد: ابدا چنین احتمالی وجود نخواهد داشت. پرونده مزد سال ۹۹ باید بسته شود؛ حتی خیال لغو جلسات و یا موکول کردن آن به زمان دیگر نباید از ذهن کسی عبور کند؛ کارگران مدت‌هاست که بابت عقب نگه داشته شدن مزدشان بستانکارند؛ با هزار مشقت ثابت کردیم و اقرار گرفتیم که ارزش سبد هزینه‌های زندگی یک خانوار به ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان در ماه رسیده است؛ حالا زمان ترمیم درآمد کنونی است.
بیشتر بخوانید: مبنای افزایش مزد ۹۹ مشخص شد
خدایی افزود: گروه کارگری تا به اینجا سختی‌های زیادی را متحمل شده و زیر بار دورکاری جلسات مزدی یا توقف موقت آن نمی‌رود؛ مگر چنین تصمیمی از جای دیگری گرفته شود که در آن صورت مسببانش باید خود پاسخگوی کارگران باشند.
 
عضو کارگری شورای عالی کار ادامه داد: با همه فراز و فرود‌های اقتصادی- اجتماعی، تمام تلاش اعضای کارگری شورای عالی کار جبران قدرت خرید از دست رفته کارگران است؛ افزایش واقعی مزد کارگران یک مطالبه صنفی و قانونی و است و به هیچ وجه قصد قهرمان‎سازی و قهرمان‌پروری را نداریم.
 
ارسال نظر