تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۸

مرسدس بنز eVito Tourer رونمایی شد

مرسدس بنز خودروی ون الکتریکی eVito Tourer را با شعاع حرکتی بیش از ۴۰۰ کیلومتر رونمایی کرد.
اقتصاد۲۴- به‌دنبال رونمایی مرسدس بنز از مدل جدید V کلاس در سال گذشته، خودروساز آلمانی این هفته از مدل به‌روزشده‌ی ویتو نیز رونمایی کرد. مهم‌ترین نسخه ویتوی جدید مدلی به‌نام eVito Tourer است که از موتور برقی استفاده می‌کند که در مقایسه با eVito باتری بزرگ‌تری دارد. مدل eVito در سال ۲۰۱۷ رونمایی شده بود.

ون الکتریکی ویتو برای استفاده به‌عنوان تاکسی یا خودروی مخصوص هتل‌ها طراحی شده است و به همین دلیل شعاع حرکتی چشم‌گیر بیش از ۴۰۰ کیلومتر را دارد. این ون الکتریکی در کنار خودرو مسافری الکتریکی EQV به‌عنوان ون‌هایی کاملا فاقد آلایندگی و دوستدار محیط زیست استفاده خواهند شد.

مرسدس بنز eVito Tourer قدیمی از پک باتری ۴۱ کیلوواتی استفاده می‌کرد که تنها برای طی کردن ۱۶۰ کیلومتر کفایت می‌کرد، اما در مدل جدید eVito Tourer ظرفیت پک باتری به ۹۰ کیلووات ساعت افزایش یافته است. eVito Tourer به‌لطف باتری لیتیوم یونی حجیمش می‌تواند با یک بار شارژ تا ۴۲۱ کیلومتر را طی کند؛ بنابراین شعاع حرکتی آن از میزان ۴۰۵ کیلومتری EQV نیز فراتر می‌رود. شعاع حرکتی eVito مطمئنا با سوار شدن تعداد زیادی از سرنشینان کاهش پیدا می‌کند.



در بخش ابعاد، مرسدس بنز eVito Tourer در دو طول ۵۱۴ و ۵۳۷ سانتیمتری عرضه خواهد شد. موتور برقی این مدل نیز ۲۰۱ اسب‌بخار قدرت دارد و توان خود را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. مدل‌های عادی و استاندارد eVito Tourer دارای حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتربرساعت هستند ولی مدل‌های خاص توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتربرساعت را نیز دارند.

برخلاف بسیاری از ون‌ها خانواده‌ی ویتو که در آن‌ها روی توانایی حمل بار تمرکز شده در eVito Tourer روی توانایی حمل سرنشین تأکید می‌شود؛ چون این خودرو قرار است مانند MPV-ها، به‌عنوان تاکسی، خودروی کرایه‌ای-اشتراکی یا خودروی مخصوص هتل خدمت‌رسانی کند. فضای داخلی ویتو نیز انعطاف پذیر است و توانایی حمل ۹ سرنشین را دارد.


به‌گفته‌ی مرسدس بنز با استفاده از شارژر ۱۱۰ کیلووات ساعتی CCS DC امکان رساندن شارژ باتری eVito Tourer از ۱۰ درصد تا ۸۰ درصد در تنها ۴۵ دقیقه وجود دارد. امکان شارژ کردن باتری این ون با استفاده از شارژر AC عمومی با قدرت ۱۱ کیلووات نیز فراهم شده است. این شارژر از خنک‌کننده‌ی مایع بهره می‌برد. سیستم بازیابی انرژی ترمز نیز در eVito Tourer حین حرکت کردن و ترمزگیری باتری را شارژ خواهد کرد.
 


مدل‌های ویتو به جز نسخه‌ی برقی به طیفی از سیستم‌های ایمنی نیز مجهز شده‌اند که از بین آن‌ها می‌توان به سیستم کمکی ترمز فعال، کروز کنترل فعال Distronic و آینه‌ی دید عقب دیجیتالی اشاره کرد. مرسدس بنز ۱۳ سیستم کمکی رانندگی را هم برای این خودرو در نظر گرفته است که امکاناتی چون رادار بین خطوط و سیستم کمکی پارک فعال در بین آن‌ها به چشم می‌خورد. رادیوی دیجیتال، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی ۷ اینچی، سیستم رهیاب ماهواره‌ای، اپل کارپلی و اندروید اتو نیز از امکانات رفاهی ویتو هستند.

مرسدس بنز همچنین برای نخستین‌بار در سال ۲۰۲۰ سیستم تعلیق بادی ایرماتیک را نیز برای ویتو عرضه کرد. این سیستم هنگام حرکت در جاده‌های ناهموار می‌تواند ارتفاع خودرو را ۳۵ میلی‌متر افزایش دهد و در سرعت‌های بالاتر از ۳۰ کیلومتربرساعت نیز ارتفاع خودرو را به میزان عادی بازمی‌گرداند؛ درحالی‌که برای رانندگی اسپرت و کاهش مصرف سوخت ارتفاع خودرو را ۱۰ میلی‌متر کاهش می‌دهد که با عبور سرعت از ۱۱۰ کیلومتربرساعت اتفاق می‌افتد. سیستم تعلیق بادی به‌صورت خودکار می‌تواند هر یک از چرخ‌ها را به‌صورت مجزا با شرایط جاده تطبیق دهد.
 


نسخه‌های دیفرانسیل عقب ویتو نیز با موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر OM 654 دیزلی به بازار عرضه خواهند شد که قدرت‌های خروجی مختلفی دارد که از ۱۰۱ اسب‌بخار شروع می‌شوند. قوی‌ترین نسخه نیز دارای قدرت ۲۳۶ اسب بخاری است. سیستم چهارچرخ محرک دائمی نیز از دیگر آپشن‌هایی به‌حساب می‌آید که برای نخستین‌بار در ویتو دیده می‌شوند. جعبه‌دنده مورد استفاده در ویتو به‌صورت پیش‌فرض از نوع ۶ دنده‌ی دستی خواهد بود؛ اما می‌توان آن را با نمونه‌ی ۹ سرعته‌ی خودکار 9G-Tronic نیز سفارش داد که جایگزین جعبه‌دنده ۷ سرعته‌ی خودکار قدیمی می‌شود.

مدل‌های پایه‌ی ویتو نیز از پیشرانه‌ی ۱.۷ لیتری ۴ سیلندر OM 622 CDI استفاده می‌کنند که ۱۰۱ و ۱۳۴ اسب‌بخار قدرت دارد. مرسدس بنز ویتو جدید از ماه آوریل با قیمت پایه‌ی ۲۵ هزار و ۴۵۷ دلار در بازار آلمان عرضه خواهد شد. بدنه‌ی ویتو در دو طول مختلف قابل سفارش است.
منبع: زومیت
ارسال نظر