تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
در نشستی با حضور خبرنگاران و فعالان فضای مجازی قشم مطرح شد؛

تولید ۱۰ هزار کیت تشخیص کرونا در قشم / کاهش زمان مراحل کشت و تشخیص کروناویروس در جزیره

مدیر مرکز بین المللی رشد منطقه آزاد قشم گفت: فناوری تولید کیت تشخیص کرونا با همکاری شرکت سلامت الکترونیک برکت بومی سازی شده و این مجموعه در فاز نخست توان تولید 10 هزار کیت در ماه را دارد.
 
اقتصاد۲۴ - محمدرضا عباسی در نشستی با حضور خبرنگاران و فعالان فضای مجازی قشم با اعلام این خبر اظهار کرد: تولید این کیت‌های تشخیصی در مراحل اخذ تاییدیه‌های رسمی و مجوز‌های قانون است و می‌تواند علاوه بر تامین جزیره و استان هرمزگان، پاسخگوی نیاز منطقه جنوب کشور باشد.

عباسی ادامه داد: در تلاش هستیم تا تمام فرایند کشت و تشخیص ویروس کرونا در قشم بومی سازی شود و با انجام آن، زمان تشخیص آزمایش افراد مشکوک به کرونا از ۳۶ ساعت به حدود ۳ ساعت کاهش خواهد یافت.

مدیر مرکز بین المللی رشد منطقه آزاد قشم با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تولید شوینده‌های نسل پنجم در قشم، اضافه کرد: هزینه تولید این شوینده‌ها نسبت به دیگر موارد از جمله الکل و غیر آن پایین‌تر است.
به گفته عباسی؛ در شرایط فعلی واردات مواد اولیه و انتقال آن به کشور با مشکلاتی مواجه بود که امیدوار هستیم با رفع این مشکلات در آینده نزدیک شاهد تولید شوینده‌های نسل پنجم در قشم باشیم.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای مبارزه با شیوع و گسترش ویروس کرونا گفت: همچنین نرم افزاری در حال طراحی است که با راه اندازی آن در مبادی ورودی جزیره، آزمایش‌های لازم از افراد مشکوک و همراهان آنان اخذ می‌شود.

عباسی با اشاره به وجود نمونه‌های خارجی این نرم افزار در سایر کشور‌های درگیر با ویروس کرونا، تصریح کرد: همچنین طبق برنامه ریزی صورت گرفته اطلاعات قبلی افراد مشکوک به این بیماری از جمله مسیر‌های تردد و غیر آن تهیه و در اختیار شبکه بهداشت قرار خواهد گرفت.
منبع: منطقه آزاد قشم
ارسال نظر