تاریخ انتشار: ۰۱:۳۴ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

نشست افزایش حقوق سال ۹۹ بدون نتیجه پایان یافت/ دولت در نقش کارفرما و مخالف افزایش حقوق کارگران!

مذاکرات شورای عالی کار برای افزایش دستمزد‌های سال ۹۹ نیمه شب چهارشنبه ۲۸ اسفندماه بدون نتیجه خاتمه یافت.
 
اقتصاد ۲۴- فرامز توفیقی از اعضای کارگری شورای عالی کار دقایقی قبل با اعلام این مطلب گفت: به دلیل مخالفت دولت با افزایش دستمزد‌های سال ۹۹ ادامه مذاکرات به بعداز ظهر فردا (پنجشنبه ۲۹ اسفند ماه) موکول شد.
 
وی افزود: مذاکرات مزدی عصر امروز آغاز شد و در نهایت نمایندگان بخش کارفرمایی از مخالفت با افزایش دستمزد‌ها کوتاه آمدند، اما دولت به بهانه تبعات تورمی به مخالفت خود ادامه داد و در نتیجه مذاکرات بدون نتیجه خاتمه یافت.

 
از قرار معلوم در جلسه امروز قرار بود تا پیرو محاسبات اخیر کمیته دستمزد‌های شورای عالی کار راهی برای ترمیم دستمزد‌های کنونی یافته شود؛ مطابق آخرین محاسبات این کمیته که نتیجه آن به تایید هر سه گروه کارگری، کارفرمایی و دولتی نیز رسیده است، حداقل هزینه‌های زندگی برای یک خانوار معمولی مبلغی در حدود ۴ میلیون ۸۵۰ هزار تومان در ماه است.
 
گفته می شود با وجود توافق قبلی، گروه کارفرمایی در جلسه امروز ابتدا خواستار به تاخیر افتادن افزایش مزد و در نهایت افزایش 15 درصدی دستمزدهای 99 بوده است؛ اما گروه کارگری در مقابل بر افزایش 45 درصدی مزد پایه و نیز افزایش بن و پایه سنوات تاکید داشته است.
 
در ادامه این جلسه کارفرمایان حاضر می‌شوند تا موافقت خود را با افزایش 20 درصدی دستمزدها اعلام کنند اما با مقاومت کارگران روبرو می شوند.
 
هنوز معلوم نیست آخرین رقم مورد توافق دو طرف کارگری و کارفرمایی چه میزان بوده است اما هر چه بوده به دلیل مخالفت دولت ادامه جلسات به فردا موکول شده است.
 
فرامرز توفیقی در این باره تاکید کرد: در جلسه امشب دولت بیش از آنکه نقش میاندار و میانجی را بازی کند، نقشی کارفرمایی داشت و حتی از کارفرمایان بخش خصوصی هم سخت گیر تر بود.
 
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
علی
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
نوبخت عامل اصلی عدم افزایش بحق کارگرانه؛ دژپسند عامل نوبخت درجلسه شورایعالی کاره. دکتر شریعتمداری چشم امیدکارگران به جنابعالی است؛ تو رو بخدا ازرییس جمهور کمک بگیر در جهت احقاق حق کارگران.
ناشناس
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
متعجبم از اقتصاد داناتون که تحلیل درست نمیتونن بکنن دولت به علت تحریم کمبود بودجه داره که با چاپ اسکناس و افزایش نقدینگی و البته استفاده از اون با بردنش به سمت بورس سعی در جبران این کمبود بودجه داره افزایش نقدینگی بخصوص در یه قسمت اقتصاد باعث تورم و کاهش ارزش پول میشه دولت با افزایش حقوق و مزایای کارمندای خودش و دوباره با افزایش نقدینگی سعی در جبران افزایش هزینه خانوار بخش کارمندی رو داره اما سرریز این تورم قشر ضعیف جامعه که کارگرا باشن رو هدف قرار میده اگه حقوق اونام افزایش پیدا کنه دقیقا مثل کارمندا یعنی دولت باز باید نقدینگی رو افزایش بده یعنی چاپ دوباره اسکناس
ناشناس
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
ولذانیجه میگیرینم تمام بدبختیه مردم ایران دولت هستش فقط تنهاکاری که میتواند بکند گرانی و بدبختیست
وحید
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
شورشو در اوردن خودشون با این پولا میتونن زندگی کنن ؟
کارگر بدبخت
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
قوانین ارسال نظر و خوندم کارگر جماعت هیچ وقت بخاطر جیب خالیش نمیتونه به مسئولان حرف بزنه دولت بنظر شما کی باید به فکر کارگر باشه الان هیچ جای ایران اضافه کار نمیدن به کارگر ۷۰درصد حقوق کارمندارو اضاف کرد اخه کارمندا تو ادارات خونه خالی باز کردن چطور وجدانتون قبول میکنه اونا ۷۰درصد بعد بیایید بگید کارگر ۱۵درصد بسشه فقط خدا میتونه مواظب کارگرا باشه ان شالله خدا یه روز جواب میده
ناشناس
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
پس نتیجه میگیریم اگر دولت نداشتیم بهدمراتب وضعیت بهتر بود .
A
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
دولت فقط هوای نوکراشو داره نه کارگر بدختو
فرزاد خیرالهی
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
تا این دولت سر کار کارگران نباید انتظار معجزه داشته باشن
Behzad
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
ایا ساعت کاری کارگر از کارمند کمتره ایا کارمند سواد بیشتری داره ایا کارمند کار بیشتری میکنه واقعا چرا کارگر کمتر از کارمند حقوق میگره جوابش معلوم چون کارمندا نقش سرباز این دولت داره در حالی که در تمامی ممالک دیگر حقوق کارگر چندین برابر کارمند
سهیل
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
من فقط میتونم بگم که متاسفم که یه ایرانی و کارگرم، دولت که به فکر زندگی ما نیست . نمی فهمن که شرمندگی پیش زن و بچه یعنی چی
omid
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
دولت همین افرادی که وزیر و نماینده دولت هستن خودشون سهام دار یا صاحب شرکتا طبیعی که طرف کارفرما رو بگیرن چون حساب پولیشون ممکنه کم بشه
ارسال نظر