تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۹

مردم رعایت نکنند، موج دوم کرونا آغاز می‌شود

یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی هشدار داد که در صورتی که مردم به توصیه‌ها مبنی بر عدم مسافرت و در خانه ماندن توجه نکنند، شاهد موج دوم بیماری خواهیم بود. حال چه کسی می‌خواهد جوابگوی موج دوم کرونا باشد؟.
اقتصاد۲۴- دکتر مینو محرز، ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو به مردم، گفت: مجددا از مردم خواهش میکنم که به هیچ وجه در این تعطیلات سفر نروید. در خانه هایتان بمانید و حتی برای دید و بازدید هم نروید. در غیر این صورت هم خودتان را به خطر می‌اندازید و هم دیگران را.

وی افزود: حتی اگر کسی به کرونای نوع خفیف یا بدون علامت مبتلا شود، ممکن است بیماری را به خانواده و اطرافیانش منتقل کند و بیماری در آن فرد خطرناک باشد. اگر زنده ماندن را حق خودتان نمی‌دانید، حداقل حق اطرافیانتان بدانید؛ خواهش من این است که در خانه بمانید بیرون نروید.

محرز ادامه داد: در حال حاضر در همه جای دنیا و اروپا و آمریکا هم تنها توصیه‌ای که به مردم میشود این است که در خانه بمانند و در قرنطینه خانگی باشید. هرکس خودش مسوول سلامت خود و سایرین باشد؛ بنابراین امیدوارم مردم نصایح ما را گوش کنند و به سفر نروند. در منزل بمانید و به دید و بازدید هم نروید، به خصوص اینکه به دیدن افراد مسن نروید. زیرا جان شان بیشتر در خطر است. برای حفظ جان خود و خانواده تان این توصیه‌ها را رعایت کنید.

بیشتر بخوانید: آخرین آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در کشور

محرز با بیان اینکه می‌توانیم عید را دو هفته دیرتر داشته باشیم، تاکید کرد: این در حالیست که اگر مردم رعایت نکنند و مسافرت کنند، قولی که داده شده بود که بتوانیم حداقل وضعیت تهران را کنترل کنیم، عملی نمی‌شود و نه تنها وضعیت بیماری در تهران از کنترل خارج می‌شود، بلکه سایر شهر‌های ایران هم به خطر می‌افتند و فاجعه‌ای که در ایتالیا و بسیاری از کشور‌های اروپایی و برخی ایالات‌های امریکا رخ داده، در کشور ما هم ایجاد می‌شود و شاهد موج دوم بیماری خواهیم بود. چه کسی می‌خواهد جوابگوی موج دوم کرونا باشد.

محرز در عین حال به مسوولان توصیه کرد: اگر واقعا مردم گوش نمی‌دهند و سفر می‌کنند، اقدامات کنترلی و دستوری در جاده‌ها اعمال شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر