تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس خبر داد:

افزایش ظرفیت تولید مواد ضدعفونی کننده در ارس

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس که به همراه مدیران صنایع و سایت‌های صنعتی ارس در دومین روز از آغاز سال نو از شرکت‌های تولید مواد ضدعفونی کننده بازدید کردند، از افزایش ظرفیت تولید این مواد در ارس خبر داد.
 
اقتصاد۲۴- صفر شاسفند در حاشیه بازدید از واحد‌های تولیدی مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده در ارس گفت: در راستای مقابله با شیوع کرونا و نیاز مبرم کشور به ملزومات بهداشتی برخی از واحد‌های تولیدی ارس با تغییر خطوط خود به صورت شبانه روزی و با تمام ظرفیت، محلول و اسپری ضدعفونی کننده؛ ماسک و الکل تولید و به بازار عرضه می‌کنند و امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده تقاضای مردم در جهت تامین مواد بهداشتی مرتفع گردد.

وی در بازدید از شرکت نیکان کیمیاگران ارس گفت: این شرکت در حال حاضر حتی در ایام تعطیلات نوروزی نیز به تولید مشغول است و روزانه ۳۰ هزار عدد محلول ضدعفونی کننده ۳۰۰ میلی لیتری تولید می‌کند.

شاسفند در ادامه ضمن بازدید از شرکت دیاموند آریاشیمی ارس عنوان کرد: شرکت دیاموند نیز از دیگر شرکت‌های تولید کننده مواد ضدعفونی کننده است که با استفاده از مواد اولیه آلمانی روزانه ۳۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده و گندزدای سطوح در بسته بندی‌های ۵۰۰ میلی لیتر و یک لیتری تولید و روانه بازار مصرف می‌کند.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس از تولید روزانه ۲۵ تن مواد ضدعفونی کننده توسط شرکت پروسل ارس خبر داد و افزود: از این میزان ۵ تن ژل ضدعفونی کننده، ۱۰ تن مایع ضدعفونی کننده دست و ۱۰ تن مایع ضدعفدنی کننده سطوح می‌باشد.
 
به گفته وی شرکت آذرسان دوخت ارس نیز که قبلا لباس زیر مردانه تولید می‌کرد با تغییر خط تولید خود روزانه ۲ هزار ماسک سه لایه تولید می‌کند.

بیشتر بخوانید: همه اقدامات منطقه آزاد ارس در مقابله با ویروس کرونا

این مقام مسئول در ادامه از خطوط تولید شرکت ماد الدور ارس با ظرفیت تولید روزانه ۱۰۰ هزار اسپری و محلول ضدعفونی کننده و نیز شرکت ساوالان لویی ارس با میزان تولید روزانه ۱۸ هزار محلول ضدعفونی کننده دست نیز بازدید کرد.
 
منبع: منطقه آزاد ارس
ارسال نظر