تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۹

کولاک گردنه گدوک فیروزکوه را بست

فرماندار فیروزکوه اعلام کرد: به دلیل بارش شدید برف، کولاک و یخبندان، گردنه گدوک از بامداد امروز مسدود شد و تردد در محور‌های شهرستان بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست.
 
اقتصاد۲۴مهدی یوسفی جمارانی بامداد دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به منظور حفظ جان مسافران و پیشگیری از حوادث احتمالی با هماهنگی پلیس راهور، تردد خودرو‌ها بدون زنجیر چرخ ممنوع است.
بیشتر بخوانید:کدام استان‌ها برفی و بارانی می‌شود؟
وی با بیان اینکه عوامل راهداری در حال نمک پاشی و ایمن سازی محور‌های مواصلاتی هستند، تاکید کرد: مردم در شرایط فعلی از هرگونه سفر غیرضروری به خصوص بدون زنجیر چرخ در محور‌های فیروزکوه خودداری کنند.

این مقام مسئول افزود:️ برف و کولاک در محور‌های مواصلاتی این شهرستان، موجب کاهش دید افقی شده است و همین امر باعث شده تردد در راه‌های اصلی به کندی صورت گیرد.

یوسفی جمارانی با اشاره به آماده باش ستاد مدیریت بحران شهرستان گفت: تیم‌های عملیاتی راهداری و امدادی هلال احمر نیز با ظرفیت ۱۰۰ درصدی در کلیه مسیر‌ها مستقر و در آماده باش کامل به سر می‌برند.

گردنه گدوک در ۱۵ کیلومتری شرق شهرستان فیروزکوه و مرز استان تهران و مازندران قرار دارد. این منطقه به دلیل ارتفاع زیاد و کوهستانی بودن در بسیاری از روز‌های سال دمای بسیار پائینی را تجربه کرده و غرق در برف و کولاک و مه می‌شود.

فیروزکوه بزرگترین شهرستان استان تهران در ۱۲۰ کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است. سیلاب و سرمازدگی در بهار سال گذشته ۷ میلیارد و ۹۰۴ میلیون تومان به محصولات کشاورزی و زیرساخت‌های این شهرستان خسارت وارد کرده بود.
 
 
 
ارسال نظر