اقتصاد۲۴- ساعات پایانی شب همیشه باکس برنامههای پربیننده تلویزیون بوده است و ساعت ۲۳ به تعبیری گلدن تایم یا زمان طلایی تلویزیون برای نمایش بهترین آثارش محسوب میشوود. پیک تماشای تلویزیون به همین آخر شب برمیگردد که خانوادهها در روزهای عادی سال به خانه برمیگردند و در کنار هم میتوانند به یک کار دسته جمعی بپردازند و معمولا این اتفاق دسته جمعی تماشای تلویزیون در منازل است. به همین دلیل است که معمولاً بهترین برنامهها و پربینندهترین تولیدات سیما در این باره زمانی پخش میشوند.
بیشتر بخوانید:فیلم/ خاطره خنده دار «بهتاش فریبا» از کتک خوردنش در کلاس سانشو !
برنامهای مثل «خندوانه» هم تا مدتها رکورد برنامه پربیننده تلویزیون را در همین بازه زمانی به خود اختصاص داد و پخش آن از شبکه نسیم در این بازه زمانی بارها دیگر برنامهها در دیگر شبکهها را تحتالشعاع قرار داد.
حالا و در شبهای نوروز ۹۹ و دوران سفارش به خانهنشینی مخاطبان، دو برنامه پربیننده سیما هر شب و در همین ساعت به پخش میرسند و مخاطب قاعدتاً باید برای تماشای یکی از این دو، دست به انتخاب بزند.
برنامه «عصر جدید» در شبکه سه با اجرا و کارگردانی احسان علیخانی و برنامه «دورهمی» در شبکه نسیم با اجرا و کارگردانی مهران مدیری دو برنامه پربیننده تلویزیونی شبهای نوروز هستند که پخششان با یکدیگر همپوشانی دارد.
پیش از نوروز هر کدام از این برنامهها هم حاشیههای فراوانی برای تولید در فضای کرونایی و برای حفظ تماشاگرانشان در استودیو داشتند که در نهایت «عصر جدید» دو قسمت را بدون تماشاگر ضبط کرد و «دورهمی» تماشاگرانش را از تصاویر آرشیوی برنامههای قبلی به ضبطهای جدید اضافه کرد.
این دو برنامه که هر دو در ساعت پیک تماشای تلویزیون در کنداکتور قرار گرفتهاند بیشتر از اینکه به تماشای بیشتر تلویزیون توسط مخاطب کمک کنند، به رقابتی میان دو شبکه تبدیل شده است و این مخاطب است که ناگزیر باید یکی را انتخاب کند.
قطعاً این انتخاب کنداکتور و این بازه زمانی حق شبکهها است، اما بالاتر از شبکهها معاونت سیما میتوانست با جانمایی بهتر دو برنامه پربیننده تلویزیونی در کنداکتور، این رقابت شبکهای را در نگاهی کلانتر به فضایی برای جذب مخاطب بیشتر در بازه زمانی طولانیتر برای تلویزیون تبدیل کند و از آن سود ببرد.
هرچند هر دو برنامهها روز بعد دو بار بازپخش دارند با این حال این خلا جانمایی درست اولین نوبت پخش در کنداکتور شبکهها نکتهای است که پیش از این هم باعث شده گاهی بهترین برنامههای تلویزیونی تحت الشعاع پخش دیگری قرار بگیرند.
با این نگاه سریال «پایتخت» نیز که جزو سریالهای پربیننده تلویزیون است ساعت ۲۲ با برنامه «هشتگ عصر جدید» همزمان است و باز هم مخاطب باید دست به انتخاب بزند.
بیشتر بخوانید:فیلم/ خاطره خنده دار «بهتاش فریبا» از کتک خوردنش در کلاس سانشو !
برنامهای مثل «خندوانه» هم تا مدتها رکورد برنامه پربیننده تلویزیون را در همین بازه زمانی به خود اختصاص داد و پخش آن از شبکه نسیم در این بازه زمانی بارها دیگر برنامهها در دیگر شبکهها را تحتالشعاع قرار داد.
حالا و در شبهای نوروز ۹۹ و دوران سفارش به خانهنشینی مخاطبان، دو برنامه پربیننده سیما هر شب و در همین ساعت به پخش میرسند و مخاطب قاعدتاً باید برای تماشای یکی از این دو، دست به انتخاب بزند.
برنامه «عصر جدید» در شبکه سه با اجرا و کارگردانی احسان علیخانی و برنامه «دورهمی» در شبکه نسیم با اجرا و کارگردانی مهران مدیری دو برنامه پربیننده تلویزیونی شبهای نوروز هستند که پخششان با یکدیگر همپوشانی دارد.
پیش از نوروز هر کدام از این برنامهها هم حاشیههای فراوانی برای تولید در فضای کرونایی و برای حفظ تماشاگرانشان در استودیو داشتند که در نهایت «عصر جدید» دو قسمت را بدون تماشاگر ضبط کرد و «دورهمی» تماشاگرانش را از تصاویر آرشیوی برنامههای قبلی به ضبطهای جدید اضافه کرد.
این دو برنامه که هر دو در ساعت پیک تماشای تلویزیون در کنداکتور قرار گرفتهاند بیشتر از اینکه به تماشای بیشتر تلویزیون توسط مخاطب کمک کنند، به رقابتی میان دو شبکه تبدیل شده است و این مخاطب است که ناگزیر باید یکی را انتخاب کند.
قطعاً این انتخاب کنداکتور و این بازه زمانی حق شبکهها است، اما بالاتر از شبکهها معاونت سیما میتوانست با جانمایی بهتر دو برنامه پربیننده تلویزیونی در کنداکتور، این رقابت شبکهای را در نگاهی کلانتر به فضایی برای جذب مخاطب بیشتر در بازه زمانی طولانیتر برای تلویزیون تبدیل کند و از آن سود ببرد.
هرچند هر دو برنامهها روز بعد دو بار بازپخش دارند با این حال این خلا جانمایی درست اولین نوبت پخش در کنداکتور شبکهها نکتهای است که پیش از این هم باعث شده گاهی بهترین برنامههای تلویزیونی تحت الشعاع پخش دیگری قرار بگیرند.
با این نگاه سریال «پایتخت» نیز که جزو سریالهای پربیننده تلویزیون است ساعت ۲۲ با برنامه «هشتگ عصر جدید» همزمان است و باز هم مخاطب باید دست به انتخاب بزند.