تاریخ انتشار: ۲۲:۰۳ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
اسماعیل زمانی تشریح کرد؛

۲۰ راهبرد منطقه آزاد اروند در جهت تحقق جهش تولید در سال ۹۹

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از ابلاغ ۲۰ راهبرد به معاونت سرمایه گذاری این سازمان، جهت تحقق جهش تولید در سال ۱۳۹۹ خبر داد.
 
اقتصاد۲۴- اسماعیل زمانی با اشاره به نام گذاری سال ۱۳۹۹ توسط مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید، گفت: پس از تشکیل جلسات و ارائه نظرات کارشناسی، امیدوار هستیم با ابلاغ این ۲۰ راهبرد به معاونت سرمایه گذاری، شاهد رشد و تحقق جهش تولید در منطقه باشیم.
 

بیشتر بخوانید: راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا ویروس در منطقه آزاد اروند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ۲۰ راهبرد در نظر گرفته شده را این گونه معرفی نمود:

۱- استفاده از ایده‌ها و تحقیقات دانشجویان و جوانان منطقه در مرکز نوآوری و فن آوری منطقه و تقویت و توسعه استارتاپ‌ها تخصصی صنعت.

۲- توجه ویژه به توسعه صنایع دانش بنیان در منطقه از طریق برنامه ریزی جهت افزایش شرکت‌های فناور و هایتک، راهبرد دیگر خواهد بود.

۳- تاکید بر فعال سازی و توسعه ظرفیت خالی واحد‌های تولیدی با رویکرد صادارت.

۴- حمایت همه جانبه از واحد‌های تولیدی جهت ارتقاء تکنولوژی و به روز رسانی ماشین آلات.

۵- تسهیل و تسریع در صدور مجوز‌های کسب و کار و تجارت و صنعت از طریق حذف بوروکراسی اداری و قوانین دست و پاگیر.

۶- مدیریت واردات و مبارزه جدی و مضاعف نسبت به سال گذشته با قاچاق کالا و جلوگیری از کالا‌های غیر مجاز.

۷- جلوگیری از خام فروشی و عدم اعطای مجوز صادارت به مواد خام مورد نیاز واحد‌های تولیدی.

۸- تسهیل و حذف بوروکراسی گمرکی جهت ورود مواد اولیه، ماشین آلات و قطعات مورد نیاز بخش تولیدی و صنعت.

۹- ارتباط تنگاتنگ و تخصصی با دانشگاه‌ها جهت ارائه ایده‌ها و حمایت از طرح تحقیقاتی بخش صنعت در راستای جهش تولید.

۱۰- تشکیل کارگروه تسهیل بخش تولید منطقه با محوریت اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر و آبادان جهت رفع موانع تولید و جهش آن.

۱۱- تشکیل کارگروه احیای کشاورزی منطقه به منظور توسعه بخش کشاورزی و شیلات منطقه بعنوان یک الویت از طریق رفع موانع آن‌ها ـ تسهیل در صدور مجوز ـ توسعه و ایجاد گلخانه‌ها و پرورش ماهی در کانال و قفس ـ پرورش بوقلمون ـ شتر و تولید عسل و …

۱۲- همکاری تنگاتنگ و هماهنگی با شرکت توسعه سرمایه گذاری منطقه در جهت تحقق زنجیره تامین در تولید شامل (تامین مواد اولیه، تهیه ماشین آلات ـ بازاریابی، لجستیک و صادارت کالا‌های تولیدی).

۱۳- استفاده از ظرفیت مشاوران و متخصصان منطقه ای، استانی و ملی جهت اصلاح مدیریت و کاهش قیمت تمام شده کالا‌های تولیدی در جهت رسیدن به ظرفیت اسمی.

١۴- ایجاد ارتباط بین زنجیره‌های تولید و بازار مصرف با محوریت بخش خصوصی، فراخوان بخش خصوصی شامل اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ـ اتاق اصناف و شرکت‌های خدمات صادارت در جهت هماهنگی بازاریابی و فروش و حضور فعال در نمایشگاه‌های ملی و بین المللی.

١۵- شناسایی واحد‌های تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰٪ و حمایت و صیانت از آن‌ها جهت راه اندازی در سال ۹۹٫

١۶- علاوه بر منابع داخلی منطقه پیگیری جدی جهت دریافت و استفاده از تسهیلات فنی و اعتباری استانی و ملی جهت حمایت همه جانبه از واحد‌های تولیدی منطقه.

١٧- باز شناسی تسهیلات، خدمات و اعتبارات ویژه گمرکی، قابل ارائه به واحد‌های صنعتی و تولیدی و اعطای آن‌ها از جمله اصلاح و تکمیل مکرر لیست کالا‌های معاف از ثبت سفارش.

١٨- حمایت از صنایع کوچک و خانه محور (مشاغل خانگی) و استفاده از منابع داخلی و ملی جهت تکمیل زنجیره تولید و فروش آنها.

١٩- تشکیل و راه اندازی میز‌های تخصصی صنعت در اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر.

٢٠- تعیین تکلیف واحد‌های تولیدی که توسط بانک‌ها تملک گردیده و اولویت واگذاری آن‌ها به سرمایه گذاران در سال ۹۹٫
 
منبع: فرینا
ارسال نظر