تاریخ انتشار: ۱۹:۵۶ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

اینترنت رایگان تمدید نشد

بسته ۱۰۰ گیگ اینترنت ثابت مقابله با کرونا که از هفته آخر اسفند برای کاربران فعال شده بود، با وجود درخواست وزیر ارتباطات تمدید نخواهد شد و از فردا قطع می‌شود.
 
اقتصاد۲۴- مدیر مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات گفت: با توجه به شرایط کشور و اعتبار قابل توجهی که برای درنظر گرفتن اینترنت رایگان کاربران نیاز است، کمیته اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا با درخواست وزارت ارتباطات برای تمدید این بسته‌ها موافقت نکرد.

سید جمال هادیان زواره مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در توضیح این مساله افزود: آنچه در قالب ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان قبل از سال جدید اعلام شد، در حیطه اختیارات وزیر ارتباطات بود که با هماهنگی و مشارکت اپراتور‌های اینترنت ثابت در اختیار مردم قرار گرفت.
 

بیشتر بخوانید: اینترنت رایگان معلمان از امروز فعال می‌شود

وی ادامه داد:، اما ادامه این روند نیاز به اعتبار قابل توجهی است. به همین جهت وزارت ارتباطات از کمیته اقتصادی ستاد کرونا درخواست کرد برای تمدید بسته‌های رایگان اینترنت، اعتباری را تخصیص دهند. اما با توجه به شرایطی که در کشور حکمفرماست با درخواست تخصیص اعتبار موافقت نشد. بسته ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان از فردا قطع و دیگر تمدید نخواهند شد.

وزیر ارتباطات مدتی قبل به اپراتور‌های ثابت ابلاغ کرد بسته اینترنت رایگانی برای کاربران فضای مجازی درنظر بگیرند تا آن‌ها در خانه بمانند و برای کار‌هایی مانند دورکاری، آموزش مجازی و سرگرمی هزینه زیادی به خانوار تحمیل نشود. به این ترتیب بسته ۱۰۰ گیگ اینترنت برای کاربران ثابت فعال شد.

درخواست تمدید و ارایه اینترنت رایگان از سوی وزارت ارتباطات به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال شد، اما کمیته اقتصادی این ستاد با درخواست مطرح شده موافقت نکرد و بسته اینترنت رایگان پس از هفتم فرودین تمدید نخواهد شد.

این بسته‌ها برای دوران قرنطینه خانگی کاربران اینترنت ثابت در نظر گرفته شده بود که روز ۲۹ اسفند به پایان می‌رسید و وزیر ارتباطات آن را تا فردا (هفتم فروردین) تمدید کرده بود. اما درخواست آذری جهرمی برای تمدید مجدد بسته به بن‌بست خورد.
 
منبع: ایرنا
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
siyavash
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
این کمال بی شرمیه وقتی خیلی از کشورها انواع بسته های حمایتی به مردم میدهند در ایران حتی همین اینترنت زپرتی با آن سرعت افتضاح را هم قطع کردند. واقعا چقدر ما بدبختیم که گرفتار این دولت شدیم. سالهاست ثروت این مملکت به تاراج رفته و الان در این شرایط هم هیچکدام از آن افراد و سازمان ها و ارگان هایی که ثروت اندوزی کرده اند حاضر به کمک رسانی به مردم نیستند. امثال همین مخابرات و اپراتورها کم اجحاف و ظلم در حق مشترک هاشون نکردند که حالا نتوانند چند ماه اینترنت رایگان به آنها بدهند. من خودم شخصا در اشتراک فقط یک سیمکارتم در 10 سال گذشته بیشتر از یک و نیم میلیون تومان پول اضافی پرداخت کردم و هیچوقت هم زورم نرسید ثابت کنم
. شرمتان باد
علی
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
با این اینترنت زپرتی که بنده بسته ۶ ماهه با مبلغ ۲۵۰ هزار تومن خریداری کرده بودم و زیرساختهای مخابرات گنجایش این حجم از اینترنت رو نداشت و از زمان اعلام اینترنت رایگان مدام قطع میشد و از حجم ماهانه هشتاد گیگ اینترنت خریداری شده پنجاه گیگ انرا هم نتوانستم استفاده کنم چه رسد به ۱۰۰ گیگ رایگان و این اجحاف میشود در حق امثال من که پول دادیم برای همین بسته ها و نمیتوانیم استفاده کنیم و کشور هم در شرایط بی پولی و تحریم هست و همین ۱۰۰ گیگ اینترنت هم خودش حداقل ۸۰ هزار تومن میشود ایا بهتر نیست به جای اینکه اینترنت رایگان به مردم بدن خرج هزینه های ضروری مردم مثل خوراک و پوشاک بشه که الان کارگرهایی هستن که یکماه هست بیکار شده ان و خرج روزانه شون را هم از همون کار کارگری در می اوردن حتی پول پس اندازی ندارن که از اون استفاده کنن چطور پس مسلمان هستیم که شاید در همسایگیمون کسی باشه که شب گرسنه میخوابه حالا باز اگر تحت تحریم نبودیم و شبکه مخابرات هم گنجایش این حجم استفاده از اینترنت را داشت که در حق کسانی که بسته اینترنت خریدن اجحاف نمیشد باز حرفی نداشتم
ارسال نظر