تاریخ انتشار: ۲۲:۵۴ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
مدیر امور کشاورزی منطقه آزاد ارس:

گلخانه داران ارس با رعایت کامل اصول پیشگیری از کرونا مشغول فعالیت هستند

مدیر امور کشاورزی منطقه آزاد ارس گفت: نکات بهداشتی و پیشگیرانه مقابله با ویروس کرونا به گلخانه داران، اقشار مرتبط با کشاوری و دامداری ارائه شده است و فعالان این عرصه و گلخانه داران ارس ضمن ضدعفونی با رعایت کامل این پروتکل به کار خود ادامه می‌دهند.
 
اقتصاد۲۴- محسن شیخلو با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۲۳ هزار تن انواع صیفی جات گلخانه‌ای در ارس تولید و روانه بازار‌های داخلی و خارجی می‌شود، افزود: در چندین نوبت به کشاورزان، باغداران و صاحبان گلخانه‌های محدوده ارس اطلاع رسانی انجام شده و ضمن نظارت مستمر بر این واحد‌ها تاکیدا از فعالان گلخانه‌ها خواسته شده است که عملیات ضدعفونی خطوط، سالن‌ها و ... بطور مستمر در دستور کارشان قرار دهند که این امر عملیاتی شده است.

شیخلو در ادامه با بیان اینکه در گلخانه‌های ارس وضعیت نسبت به ویروس کرونا سفید می‌باشد و تمامی گلخانه‌های ارس ضمن رعایت کامل نکاتی بهداشتی در حال فعالیت هستند، در خصوص شرکت ارس تارلا امیر گفت: در خصوص این شرکت نیز عملیات اجرایی ساخت و ساز فاز دوم آن موقتا تا گذر از این ویروس متوقف شده است و کارگران آن که اغلب از شهر‌ها و روستا‌های دیگر بودند به مرخصی فرستاده شده است.
 

بیشتر بخوانید: افزایش ظرفیت تولید مواد ضدعفونی کننده در ارس

وی همچنین افزود: ضدعفونی کردن خطوط و محوطه و سالن‌های غذاخوری، سرویس‌های بهداشتی و همچنین سرویس ایاب ذهاب و تب سنجی در این گلخانه‌ها همه روزه انجام می‌شود و مدیریت مجموعه، امورات را شیفت بندی کرده تا از حداقل نیرو‌ها استفاده نماید.

مدیر امور کشاورزی ارس با اشاره به برنامه ریزی در این مدیریت برای کاهش مراجعات تصریح کرد: سعی شده بیشتر امور به صورت غیر حضوری حل و فصل شود و در عین حال از جامعه کشاورزی و گلخانه دارن نیز خواسته شده از برگزاری جلسات بپرهیزند و تمامی کلاس‌های آموزشی ترویجی کشاوری که توسط این مدیریت برگزار می‌شد تا اطلاع ثانوی لغو گردیده است.
منبع: منطقه آزاد ارس
ارسال نظر