تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
عملکرد سازمان بورس امروز ۱۱ فروردین ۹۹؛

ارزش معاملات روزانه بورس به ۵۶ هزار میلیارد ریال رسید

در پایان معاملات بورس روز دوشنبه، شاخص کل با رشدی ۲۰۰۰ واحدی در محدوده ۵۴۷ هزار واحدی قرار گرفت تا چهارمین روز سبز متوالی خود را به ثبت برساند.
اقتصاد۲۴-در پایان معاملات امروز بورس، شاخص کل با رشدی ۲۰۰۰ واحدی در پله ۵۴۷ هزار واحدی تکیه زد. این در حالی بود که معاملات بورس به دلیل اختلال در هسته معاملاتی با ۳۰ دقیقه تاخیر نسبت به معاملات فرابورس آغاز شده بود.

در جریان معاملات امروز شاخص کل پس از شروعی مثبت به یکباره وارد محدوده منفی شد و حتی تا محدوده ۵۴۳ هزار و ۶۰۰ واحدی نیز سقوط کرد اما در ادامه با متعادل‌تر شدن بازار و کاهش فشار عرضه، مجددا روندی صعودی در پیش گرفت و در پایان توانست رشدی ۲ هزار واحدی را به ثبت برساند. در این میان سه نماد ومعادن، اخابر و بورس به ترتیب با ۴۶۴، ۲۹۲ و ۲۰۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت و نمادها حکشتی، شتران و پاکشو با ۳۷۲، ۳۰۶ و ۱۹۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.
 


در جریان معاملات امروز بورس یک میلیون و ۹۹ هزار معامله صورت گرفت که طی آن، ۷ میلیارد و ۹۲۶ برگه سهم با ارزشی بالغ بر ۵۶ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال دادوستد شد. در این میان دماوند، وتجارت و غگل به ترتیب با ۱٫۹، ۱٫۵ و ۱٫۴ هزار میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. در معاملات فرابورس نیز ۲ میلیارد و ۴۵۲ میلیون سهم با ارزشی معادل ۲۷ هزار و ۲۸۹ میلیارد ریال دادوستد شد.
 

در گروه‌های مختلف صنعت نیز گروه بانکی یکدست سبزپوش بود و فشار عرضه در گروه محصولات دارویی، فراورده‌های نفتی و محصولات شیمیایی وجود داشت. از نظر حجم معاملات نیز وتجارت، وبصادر و ذوب بیشترین میزان معاملات را به خود اختصاص دادند.
منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر