اقتصاد۲۴- مدت زمان زیادی پیش از آن که مرسدس بنز G۶۳ AMG ۶×۶ به بازار معرفی شود، فورد خودرو بزرگتری با نام F۶۵۰ را تولید میکرد. گرچه F۶۵۰ یک شاسی کامیون بود، ولی امکان تبدیل آن به وانت وجود داشت که البته این یکی از کاربردهای F۶۵۰ بود.
بیشتر بخوانید:ولوو با سرویس Valet مشتریان خود را از مراجعه به تعمیرگاه بی نیاز میکند
فورد F۶۵۰ که در تصاویر میبینید یک نسخهی عادی نیست بلکه یک نمونه خاص تولید سال ۲۰۰۵ است و قرار است بین ۲۳ تا ۲۸ ژوئن توسط حراجی Mecum به فروش برود. زیر کاپوت این وانت غول پیکر از پیشرانهی ۵.۹ لیتری دیزلی استفاده شده است که بهگفتهی فروشنده پس از تعمیر کامل تنها ۵۱ هزار کیلومتر کار کرده است. کیلومترشمار این خودرو نیز کارکرد ۳۴۲هزار کیلومتر را نشان میدهد.
بیشتر بخوانید:ولوو با سرویس Valet مشتریان خود را از مراجعه به تعمیرگاه بی نیاز میکند
فورد F۶۵۰ که در تصاویر میبینید یک نسخهی عادی نیست بلکه یک نمونه خاص تولید سال ۲۰۰۵ است و قرار است بین ۲۳ تا ۲۸ ژوئن توسط حراجی Mecum به فروش برود. زیر کاپوت این وانت غول پیکر از پیشرانهی ۵.۹ لیتری دیزلی استفاده شده است که بهگفتهی فروشنده پس از تعمیر کامل تنها ۵۱ هزار کیلومتر کار کرده است. کیلومترشمار این خودرو نیز کارکرد ۳۴۲هزار کیلومتر را نشان میدهد.
برخلاف سایر فوردهای F۶۵۰ که تبدیل به وانت شدهاند، در این نسخهی خاص نهتنها شاهد یک فضای باربزرگ در عقب هستیم بلکه طول بدنه نیز افزایش پیدا کرده تا جا برای اضافه کردن درهای جدید نیز ایجاد شود. با این تغییرات، فورد F۶۵۰ تبدیل به یک وانت ۶در شده است.
از مشخصههای ظاهری این مدل باید به رنگ مشکی بدنه و رینگهای ۲۲ اینچی مشکی اشاره کرد. درون کابین نیز تودوزی کاملا مشکی، صندلیهای جلو و عقب برقی، کنسول تا شونده ردیف دوم و صندلیهای نیمکتی ردیف سوم اشاره کرد. کنسول تاشو در ردیف دوم این فورد F۶۵۰ قابلیت باز شدن و تبدیل شدن به یک صندلی اضافی را دارد.
از دیگر امکانات این خودرو نیز میتوان شیشههای برقی، سیستم تهویه، مونروف برقی، کروز کنترل و سیستم رهیاب ماهوارهای را نام برد. این وانت بزرگ به سیستم تعلیق بادی هم مجهز است که برای چنین خودروی بزرگ و سنگینوزنی یک مزیت مهم محسوب میشود.
منبع: زومیت