تاریخ انتشار: ۰۰:۴۹ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

افزایش ۲۱ درصدی حداقل حقوق کارگران تصویب شد

نشست تعیین حداقل دستمزد سال ۱۳۹۹ کارگران دقایقی قبل به دلیل عدم توافق نمایندگان کارفرمایی و کارگری درخصوص درصد افزایش مزد و ورود به رأی گیری اعضا پایان یافت و در نهایت درصد افزایش مزد کارگران ۲۱ درصد اعلام شد.
 
اقتصاد۲۴ -دویست و نود و یکمین جلسه شورای عالی کار با حضور نمایندگان دولت، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی با موضوع تعیین حقوق و دستمزد سال ۱۳۹۹ درمحل این وزارتخانه برگزار شد.

در این جلسه نمایندگان کارگران و کارفرمایان به توافق نرسیدند. به دلیل اختلاف بالای این دو گروه از شرکای اجتماعی در خصوص اعمال افزایش دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان روی پایه حقوق کارگران جلسه دستمزد به رأی گیری اعضا کشیده شد و در نهایت با توجه به ترکیب شورای عالی کار، افزایش پایه حقوق کارگران ۲۱ درصد تصویب شد.

بیشتر بخوانید: کرونا، بهانه دست مخالفان افزایش واقعی حقوق‌ داده است
همچنین مبلغ بن خواربار کارگران از ۱۹۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافت.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
یونس
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
در کشوری که حقوق کارگران بی دفاع اینطور راحت پایمال شود 100 سال که هیچ 1000 سال دیگه هم به جهش تولید نمیرسه و همیشه بی عدالتی و اختلاف فاحش طبقاتی بیداد میکنه .
یونس
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
چرا با افزایش قیمت کالاهای تولید شده توسط کارفرمایان تحت تاثیر تورم نجومی و پرشدن جیب کارفرمایان برایشان خوشایند هست ولی افزایش حقوق کارگران که درصد پایینی از هزینه هارو برای کارفرمایان داره اینقدر مقاومت می کنند
ارسال نظر