تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۹

هشدار افزایش طلاق، افسردگی و اختلافات خانوادگی پس از کرونا

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام گفت: با توجه به روند افزایش اختلافات خانوادگی، احتمال دارد در دوران پساکرونا آمار طلاق، افسردگی و مسائل اجتماعی دیگر افزایش یابد که از هم اکنون باید برای مقابله با این معضلات اجتماعی برنامه ریزی و چاره اندیشی شود.
 
اقتصاد۲۴ -عهدیه طهماسبی روز پنجشنبه با اشاره به افزایش اختلافات خانوادگی و بالا رفتن آمار تماس با مراکز ۱۲۳ بهزیستی در ایام قرنطینه، افزود: در این شرایط که برای در امان ماندن از بیماری کرونا مردم باید در خانه‌ها بمانند بدلیل پایین بودن تاب آوری اجتماعی بعضی از خانواده‌ها دچار مشکلاتی می‌شوند.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط پیش آمده والدین باید زمینه آرامش و آسایش کودکان را فراهم کنند تا دچار افسردگی نشوند و همچنین اعضای خانواده از کنار هم بودن احساس خوبی داشته باشند و با گفتگو، امید روز‌های بهتر را به یکدیگر بدهند.

وی تاکید کرد: باید از نظر اجتماعی و فرهنگی برای دوران پساکرونا آمادگی داشته باشیم و همه فعالان فرهنگی و اجتماعی باید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی این دوران راهکار‌های عملی و قابل اجرا ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: چگونه خشونت‌ را کاهش دهیم؟

مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام گفت: در این راستا افزایش مراکز مشاوره در فضای مجازی، اطلاع رسانی و توجه به مسائل عاطفی خانواده‌ها باید در دستور کارگروه‌های مشاوره قرار بگیرد.

طهماسبی همچنین با اشاره به شرایط نامساعد روحی بازماندگان اموات کرونایی، یادآور شد: این افراد نیز با توجه به شرایط سخت تنهایی و غربت در زمان تدفین اموات خود ممکن است دچار افسردگی و مشکلات روحی شوند که این مساله هم نیاز به بررسی و آسیب شناسی دارد.

وی از دستگاه‌های فرهنگی خواست: همگام با وزارت بهداشت به ارائه راهکار‌های مناسب برای این موضوع بیاندیشند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام گفت: مردم باید بجای ترس از کرونا اطلاعات خود را در سامانه غربالگری کرونا ثبت کرده و در صورت نیاز و تشخیص کارشناسان بهداشتی برای درمان به مراکز درمانی مراجعه کنند.

طهماسبی اشهار داشت: دیده شده است برخی از مبتلایان کرونا از ترس قرنطینه شدن، بیماری خود را پنهان می‌کنند و با این کار جان خود، خانواده و هموطنان دیگر را به خطر می‌اندازند.

وی با بیان این که ابتلا به بیماری کرونا عار نیست بر ضرورت فرهنگ سازی در این زمینه تاکید کرد و افزود: کرونا یک بیماری مسری است که در بیشتر کشور‌های جهان شیوع پیدا کرده است و مبتلایان نیازمند درمان به موقع هستند و تاخیر در معالجه مشکلاتی برای آنان در پی دارد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام با بیان اینکه پنهان کردن بیماری کرونا موجب شیوع آن در جامعه و مرگ افراد می‌شود، گفت: پنهان کردن بیماری نوعی جرم محسوب می‌شود.

طهماسبی از تلاش‌های مدیران ارشد استان و مدافعان سلامت قدردانی کرد و گفت: بشریت مرهون همه تلاش‌های این افراد فداکار و از خودگذشته خواهد بود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر