تاریخ انتشار: ۲۰:۱۸ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۹

پایان محدودیت تردد در کرج

نماینده عالی دولت در استان البرز با اشاره به اینکه تردد اتوبوس‌های بین استانی همچنان دارای محدودیت است، افزود: طرح زوج و فرد نیز در کرج پایان می‌یابد و از فردا ترددها به روال عادی باز می‌گردد و اتوبوس‎‌های خط واحد بر اساس استانداردهای بهداشتی با ۴۰ درصد ناوگان مشغول به کار می‌شوند.
 
اقتصاد۲۴عزیزاله شهبازی در بیست و هفتمین جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا که روز جمعه ۲۲ فروردین با حضور تمامی اعضا برگزار شد، با اشاره به اینکه این نشست کمی متفاوت تر از جلسات پیشین بود، افزود: براساس گزارش های ارائه شده، البرز بواسطه همراهی مردم سربلند استان در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و رعایت نکات ایمنی و بهداشتی بین استان های کشور توفیقات بزرگی بدست آورده است.
 
وی افزود: طبق آمار‌هایی که توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام شد، مراجعه به بیمارستان‌های استان و درصد جانباختگان ناشی از کرونا رو به کاهش بوده است، ولی امکانات و تخت‌های بیمارستانی همچنان روند ارتقا و افزایشی دارد.
 
 
شهبازی گفت: این آمار‌ها به معنای مدیریت بیماری کرونا در البرز است و تاکنون بیش از دو میلیون نفر در استان غربالگری شده اند و مردم همکاری خوبی داشته و در خانه مانده اند.

وی با قدردانی از همت والای اصناف در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، افزود: البرز و تهران مناسبات اجتماعی و تردد‌های مشترک فراوانی به صورت روزانه دارند از این رو تصمیمات این دو استان تاثیر مستقیم بر روی یکدیگر دارند.

رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا در البرز اضافه کرد: اصناف تمامی استان‌ها به جز تهران می‌توانند از ۲۳ فروردین فعالیت خود را آغاز کنند و در البرز نیز مصوب شد که کمیته‌ای با مسئولیت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تشکیل شود و صنوف با رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی به صورت پلکانی براساس دسته بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فعال شوند.

وی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی و آموزش از طریق صدا و سیمای البرز در راستای آگاهی بخشی به مردم و صنوف، گفت: از همراهی رسانه‌ها با اهداف ستاد مقابله با کرونا قدردانی می‌کنم قطعا بدون اطلاع رسانی دقیق، اجرای مصوبات و جلب هم افزایی مردم محقق نمی‌شد.

شهبازی افزود: واحد‌های تولیدی استان نیز از فردا با قدرت بیشتری و البته با رعایت کامل اصول بهداشتی به فعالیت خود ادامه خواهند داد چراکه در سال جهش تولید طبق بیانات و منویات مقام معظم رهبری باید با اهتمام ویژه در راستای تحقق شعار سال اقدام کنیم.

وی عنوان کرد: واحد‌های اداری و دستگاه‌های اجرایی نیز از ۲۳ فروردین ماه با دو سوم نیرو فعالیت می‌کنند و افرادی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای و یا سن بالا هستند در خانه می‌مانند و ضدعفونی و رعایت دستورات بهداشتی الزامی است.

استاندار البرز گفت: معاون هماهنگی امور اقتصادی نیز هماهنگی‌های لازم را برای تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده ادارات، واحد‌های تولیدی و صنعتی و صنوف داشته باشد.

وی افزود: از کادر پزشکی و درمانی استان و بویژه بیمارستان‌های بخش خصوصی و سازمان نظام پزشکی استان که همراهی بسیار زیادی داشتند، قدردانی می‌کنم.

شهبازی ادامه داد: در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و مدیریت بیماری کرونا در استان، دستگاه قضا، نیرو‌های نظامی و انتظامی، بسیج، سپاه پاسداران جان بر کف، هلال احمر، فرماندارن، شهرداران، شورا‌های اسلامی شهر و روستا، دهیاران، بخشداران و تمامی اعضای ستاد که جانانه پای کار بودند کمال تشکر را دارم.

وی گفت: بر اساس دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تا پایان فروردین ماه، نماز‌های جمعه و جماعات برگزار نمی‌شوند.

وی عنوان کرد: طرح فاصله گذاری هوشمند از ۲۳ فروردین در البرز اجرایی می‌شود.

شهبازی گفت: از خیرین و دستگاه‌های متولی درخواست می‌شود که این روز‌ها به شناسایی افرادی که بواسطه شیوع کرونا معیشت آن‌ها دچار اختلال شده، همچنان یاری رسان باشند و البته به طور قطع در سطح ملی در این راستا تصمیم گیری‌هایی خواهد شد و تاکنون نیز برنامه‌های بسیاری اعلام شده است.

وی افزود: طبق دستور رییس جمهور محترم از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه سال ۹۹ حدود هزار میلیارد تومان برای جبران خسارات ناشی از کرونا تخصیص می‌یابد.

شهبازی در انتها گفت: در سالی که به فرمان مقام معظم رهبری مزین به شعار جهش تولید شده است، البرز یکی از استان‌های سرفراز در جهت اقدام برای تحقق شعار سال خواهد بود.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظر