تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۹

سامسونگ به بالاترین سرعت اینترنت در بستر ۵G mmWave دست پیدا کرد

شرکت‌های زیادی در حال کار روی شبکه ۵G هستند و اکثر پرچمداران ۲۰۲۰ از این شبکه پشتیبانی می‌کنند. اخیرا سامسونگ اعلام کرده با ترکیب طیف ۸۰۰ مگاهرتز mmWave و فناوری MU-MIMO، به سریع‌ترین سرعت ۵G در شرایط آزمایشگاهی، ۸.۵ گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کرده است.
اقتصاد۲۴ - این برند کره‌ای با استفاده از طیف ۸۰۰ مگاهرتز موج میلی‌متری (mmWave) موفق به دسترسی به حداکثر سرعت ۸.۵ گیگابیت بر ثانیه روی دو گوشی هوشمند در تست آزمایشگاهی شده. با توجه به این موضوع، حداکثر سرعت هر یک از این دستگاه‌ها تقریبا به ۴.۳ گیگابیت بر ثانیه رسیده است.
بیشتر بخوانید:نیسان به‌دنبال کاهش تولید در پی افت فروش است
سامسونگ اعلام کرده که آزمایش آن نشان می‌دهد که mmWave امکان دستیابی به سرعت‌های گیگابیتی را فراهم می‌کند، موضوعی که باند‌های طیف پایین‌تر قادر به انجام آن نیستند. در حال حاضر موج میلی‌متری رکورددار سرعت است و سامسونگ با آزمایش خود نشان می‌دهد که چگونه می‌توان سرعت دانلود را توسط چندین دستگاه افزایش داد.

بر اساس اعلام این شرکت کره‌ای، پهنای باند بالا در طیف mmWave، به اپراتور‌های موبایل اجاره می‌دهد که سرعت‌های چند گیگابیتی در بستر شبکه ۵G را برای کاربران خود فراهم کنند. علاوه بر این، اپراتور‌ها می‌توانند سرویس‌های جدیدی مانند استریم ویدیو‌های ۸K و واقعیت افزوده برای یادگیری از راه دور را در اختیار کاربران خود قرار دهند.


در حال حاضر برخی کشور‌ها مانند ژاپن، کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا استفاده از ۵G mmWave را مدنظر قرار داده‌اند و دو کشور از میان آن‌ها نیز به صورت تجاری از موج میلی‌متری در سرویس‌های ۵G خود استفاده می‌کنند. به اعتقاد سامسونگ، در سال‌های آینده ۱۵ کشور دیگر از ۵G mmWave استفاده خواهند کرد.

سامسونگ در ماه‌های گذشته به شدت مشغول استقرار شبکه‌های ۵G در کشور کره جنوبی بود. اوایل ماه جاری میلادی اعلام شد که ۵.۳۶ میلیون کاربر در این کشور از گوشی‌های ۵G استفاده می‌کنند که نشان از محبوبیت بالای این شبکه دارد.
 
 
منبع: دیجیاتو
ارسال نظر