تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

بازگشایی پارک‌ها و بوستان‌ها از امروز

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی ستاد کرونا گفت: از امروز پارک‌ها و بوستان‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند فعال باشند.
 
اقتصاد۲۴- 
حسین ذوالفقاری رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در پانزدهمین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا؛ اظهار کرد: با همکاری مردم، بزرگان کشور، کادر بهداشتی، نیرو‌های مسلح، بسیج و شهرداری‌ها طرح فاصله گذاری اجتماعی به خوبی انجام شد.

او گفت: خوشبختانه تا به امروز بیماری کرونا روند کاهشی داشته که نشان دهنده همکاری مردم و اقدامات انجام شده است، ما باید ۲ موضوع را مدنظر قرار بدهیدم، اولین موضوع کنترل مستمر بیماری و دومین موضوع توجه به کسب و کار و معیشت مردم است.

ذوالفقاری افزود: کاهش بیماری به معنای حل مشکل بیماری نیست، اگر بی توجهی صورت گیرد ممکن است دوباره با افزایش بیماری کرونا مواجه شویم و تلاش خواهیم کرد این ۲طرح موجب سربلندی کشور شود؛ همچنین ما برای جلسه آتی ستاد ملی کرونا، پیشنهاداتی را طرح کردیم.

بیشتر بخوانید: پارک‌ها و فروشگاه‌های بزرگ تعطیل می‌شوند ،ورودی و خروجی شهر‌ها با جدیت بیشتری کنترل خواهد شد

ذوالفقاری بیان کرد: کسب و کار‌ها باید اصول بهداشتی را رعایت کنند، زیرا یکی از اولویت‌های ما تامین امکانات بهداشتی برای مردم و کادر درمان است.

او ادامه داد: از امروز پارک‌ها و بستان‌ها با رعایت پروتکل‌ها می‌توانند فعال باشند در خصوص مدت کار پاساژ‌ها هم ما به ستاد ملی کرونا برای استان گرمسیر پیشنهاد افزایش ساعت کاری را دادیم.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی ستاد کرونا با بیان اینکه در این جلسه پیشنهاداتی مصوبه شده که به ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه کسب و کار‌ها فعال شده‌اند؛ لازم است که فعالیت‌ها با رعایت اصول بهداشتی انجام شود و قطعا نیاز‌هایی در ارتباط با تهیه امکانات بهداشتی ایجاد می‌شود؛ همچنین باید سهیمه‌هایی هم برای صاحبان کسب و کار اختصاص داده شود. به ویژه اختصاص امکانات بهداشتی برای حمل و نقل عمومی درون شهری که اهمیت بالایی دارد.

ذوالفقاری ادامه داد: شهردار تهران در این زمینه درخواست کرد که سهمیه‌ای برای حمل و نقل عمومی اختصاص داده شود تا در ورودی مترو و ایستگاه‌های اتوبوس امکان تهیه ماسک برای شهروندان ایجاد شود تا افرادی که دارای ماسک نیستند بتوانند ماسک تهیه کنند و با رعایت پروتکل‌ها از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

او درباره بازگشایی برخی مشاغل پرریسک، بیان کرد: براساس اعلام اصناف، یکی از مشاغلی که باید بازگشایی شود، آرایشگاه‌ها هستند و وزارت بهداشت هم آمادگی دارد تا پروتکل‌هایی برای آن در نظر بگیرد تا این صنف با رعایت اصول بهداشتی بازگشایی شود، اگر این بازگشایی در ستاد ملی کرونا به تصویب برسد آرایشگاه‌ها می‌توانند فعالیت داشته باشند.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی ستاد کرونا گفت: هیچ دستگاهی نباید بدون درنظر گرفتن ملاحظات بهداشتی برنامه‌ای داشته باشد که موجب تجمع شود؛ مسئله کرونا برای کشور ما و تمام جهان جدی است و اقدامات انجام شده باعث افتخار است، اما نباید تصور کنیم که بیماری کرونا خاتمه پیدا کرده است؛ همچنین معیار مورد قبول از روند کاهش بیماری کرونا گزارش‌های وزارت بهداشت و درمان مبتنی بر کار‌های علمی اساتید است.
منبع: باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر