تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد:

تسریع در روند اجرای پروژه های عمرانی بندر چابهار طی سال جاری

با پیگیری مستمر و مداوم پروژه ها و در راستای منویات مقام معظم رهبری و توجه ویژه دولت ، شاهد ادامه رشد و به نتیجه رسیدن بسیاری از پروژه های عمرانی و زیرساختی بندر چابهار به عنوان اهداف اصلی سازمان بنادر و دریانوردی هستیم .
 
اقتصاد۲۴ - مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: پروژه‌های عمرانی بندر چابهار با تراز مثبت پیشرفت فیزیکی واقعی نسبت به پیشرفت برنامه‌ای رو به رو بوده است.

بهروز آقایی افزود: بهره گیری از روش‌ها و سیستم‌های نوین در اجرای پروژه‌های بندری و دریایی، موجب افزایش ۴۰۰ درصدی میزان اعتبارات عمرانی، افزایش چند برابری تعداد پروژه‌ها و همچنین تراز مثبت پیشرفت فیزیکی واقعی نسبت به پیشرفت برنامه‌ای در پروژه‌های عمرانی بندر چابهار در سال ۹۸ شده است. این در حالی است که فعال شدن کارگاه‌های عمرانی در سطح بندر موجب اشتغال بیش از ۱۰۰۰ نفر نیروی جوان تحصیل کرده، متخصص و کارگر بومی در این کارگاه‌ها شده است.

بیشتربخوانید: ورود همزمان ۷ کشتی کالای اساسی به بندر شهید بهشتی چابهار
آقایی با اشاره به اینکه توسعه بندر چابهار بعنوان دروازه اصلی توسعه استان و جنوب شرق کشور مستلزم توسعه صادرات، واردات، ترانزیت و توسعه زیرساخت‌های بندری است اظهار امیدواری کرد: با پیگیری مستمر و مداوم پروژه‌ها و در راستای منویات مقام معظم رهبری و توجه ویژه دولت، شاهد ادامه رشد و به نتیجه رسیدن بسیاری از پروژه‌های عمرانی و زیرساختی بندر چابهار به عنوان اهداف اصلی سازمان بنادر و دریانوردی هستیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان با بیان اینکه تلاش شبانه روزی پرسنل، ارزیابی دقیق مشاورین و پیمانکاران و استفاده از تکنولوژی‌های جدید و بهره گیری مصالح نوین در روند رو به رشد عملکرد پروژه‌های فنی و مهندسی حائز اهمیت بوده و موجب تحول در حوزه عمرانی گردیده است افزود: این پیشرفت‌ها علاوه بر بهینه سازی مصرف انرژی، موجب تسریع در روند اجرایی پروژه‌ها نیز گردیده است بگونه‌ای که پیشرفت فیزیکی واقعی پروژه‌ها از پیشرفت برنامه‌ای آن‌ها بیشتر شده است.

آقایی با بیان پیشرفت ۲۲ درصدی پروژه احداث دایک حفاظت ساحلی افزود: استفاده از روش Cut Rock جهت استخراج مصالح آرمور، فیلتر و مغزه از معادن، در پروژه احداث دایک حفاظت ساحلی بندر شهید بهشتی موجب پیشرفت ۲۲ درصدی پروژه گردیده است که طبق برنامه زمانبندی ۱۹.۸ بوده همچنین استفاده از قالب لغزنده در پروژه احداث برج کنترل ترافیک دریایی موجب پیشرفت ۳۶.۷۹ گردیده که طبق برنامه زمانبندی ۲۲.۲۰ بوده که شتاب این پروژه‌های عمرانی در سال جدید نیز ادامه دارد.

وی در خصوص پروژه تعمیرات اساسی ابنیه افزود: استفاده از سازه ۳DPanel در پروژه تعمیرات اساسی ابنیه علاوه بر افزایش سرعت اجرا و بهینه سازی مصرف انرژی با سبک سازی سازه ساختمان افزایش ضریب ایمنی سازه در برابر زلزله را نیز میسر می‌سازد.
 
منبع: پرتال حمل و نقل
ارسال نظر