تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹

علی سنتوری ۴۱ ساله شد

 سینمای ایران در هر دهه معرف حضور ستاره‌های متعددی بوده که بواسطه آن‌ها صنعت و گیشه نیز رونق پیدا کرده است. اما در این میان فقط تعداد کمی بودند که نه فقط یک دهه بلکه برای دهه‌های بعد ماندگار شدند و از مسیر پر فراز و نشیب شهرت به سلامت عبور کردند و ستاره ماندند.
 
اقتصاد۲۴-بهرام رادان متولد ۸ اردیبهشت ۱۳۵۸ است. بیست سال از حضورش در سینما می‌گذرد، اما همچنان «ستاره» فیلم‌هاست. همچنان علاقه‌مند به تجربه گرایی و ماجراجویی است و دنبال تجربه‌های نو و متفاوت در سینما و حوزه‌های مورد علاقه‌اش است.
بیشتر بخوانید:فيلم/ مدل استتار بهرام رادان برای بیرون رفتن از خانه!
بازیگری باهوش، منضبط و با اخلاق که به شخصیتی قابل احترام در سینما و میان مردم تبدیل شده است. از همان سال‌های نخست ورودش به سینما، کارگردان‌های معتبر و صاحب نام زیادی خواهان حضورش در فیلم‌هایشان شدند.

بیش از یک دهه جوان اول سینما بود؛ هم به خاطر چهره خاص و هم به خاطر پتانسیل‌ها و توانایی در اجرای نقش‌های مختلف. رادان رفته رفته با تغییر فرم در «چهره» اثبات کرد که ستاره شدن فقط وابسته به زیبایی ظاهری نیست. او توانایی و جرات خود را با بازی در نقش‌ها و ژانر‌های مختلف حتی کمدی و تاریخی هم محک زد.
با ایفای نقش در «آواز قو»، «شمعی در باد»، «سنتوری»، «پل چوبی» و... صدای یک نسل و یک قشر معترض شد.

بازی منحصر به فرد او در نقش جوان پریشان «شمعی در باد» و «علی سنتوری» داریوش مهرجویی مورد توجه هیئت داوران جشنواره فجر قرار گرفت و دو سیمرغ بلورین در دهه اول حضورش در سینما کسب کرد.
او سال گذشته سه فیلم در سینما‌ها داشت که در هریک تجارب متفاوتی را پشت سر گذاشت. شاید برای مخاطب این تفاوت در اکران همزمان «آشفتگی» و «سونامی» بیشتر آشکار شد.

رادان در فیلم عاشقانه و جنایی فریدون جیرانی باید موقعیت پیچیده دو کاراکتر را به نمایش می‌گذاشت و در درام ورزشی میلاد صدرعاملی، بعد از تمرین‌های طولانی مدت و حرفه‌ای در قالب نقش مرتضی نژادی قهرمان تیم ملی تکواندو قرار گرفت.
 

تهیه کنندگی و حضور در مستند علمی «کاپیتان من» دغدغه‌ی مهم دیگر رادان در سال ۹۸ بود که چندین ماه درگیر ساخت و همکاری با یک گروه پژوهشی و پویا شد.

دغدغه تهیه کنندگی و تولید برای این ستاره، با فیلم «گربه سیاه» نیز ادامه پیدا کرد. فیلمی درباره درباره جوانان که امسال روی پرده خواهد رفت و خودش نیز در آن ایفای نقش کرده است.

منبع:فیلم نیوز
ارسال نظر