تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹

بی ام و M۳۴۰i واگن با تیونینگ داهلر

تیونر سوئیسی داهلر از نسخه تقویت شده‌ی بی ام‌و M۳۴۰i رونمایی کرد. این محصول، یکی از سریع‌ترین خودرو‌های اسپرت واگن کامپکت دنیا محسوب می‌شود.
 
 
اقتصاد۲۴-بی‌ام‌و M۳۴۰i در حال تبدیل شدن به محبوب‌ترین خودرو نزد شرکت‌های تیونینگ است. این خودرو بی‌ام‌و در حالت استاندارد نیز قدرتی بسیار بالا دارد، با این وجود بسیاری از خریداران اقدام به تقویت M۳۴۰ می‌کنند. از سوی دیگر بی‌ام‌و هنوز نسل جدید M۳ اتاق G۸۰ را رونمایی نکرده است و همین سبب شده برای خریدارانی که خواهان سری ۳ قدرتمند هستند چاره‌ای جز تیونینگ M۳۴۰i باقی نماند.
بیشتر بخوانید:بی ام و سری ۸ با تیونینگ Dahler معرفی شد
داهلر، یکی از شرکت‌های بسیار فعال در تیونینگ محصولات بی‌ام‌و است. این تیونر سوئیسی به‌تازگی از پکیج تیونینگ خود برای خودرو بی‌ام‌و M۳۴۰i رونمایی کرده که شامل مراحل و قدرت‌های مختلفی است.


در کیت اول که Stage ۱ نام دارد قدرت M۳۴۰i به مدل فعلی M۳ موجود در بازار می‌رسد. این یعنی پیشرانه‌ی ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی توربو این خودرو حالا می‌تواند ۴۴۲ اسب‌بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. در کیت Stage ۲ با استفاده از تغییرات در ECU خودرو، قدرت موتور به ۴۶۸ اسب‌بخار و گشتاور به ۶۸۰ نیوتن‌متر افزایش پیدا می‌کند. در این کیت سیستم محدود کننده سرعت نیز از روی بی‌ام و سری ۳ حذف می‌شود.

متاسفانه داهلر هیچ اطلاعاتی از توانایی‌های حرکتی این مدل‌ها اعلام نکرده است. مدل استاندارد M۳۴۰i با قدرت ۳۶۹ اسب‌بخار می‌تواند در ۴.۵ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. پیش‌بینی می‌شود مدل‌های تقویت شده با کمک سیستم چهار چرخ محرک xDrive بتوانند به زمانی در حدود ۴ ثانیه یا کمتر دست پیدا کنند.

 
کیت تیونینگ موتور داهلر، قابلیت نصب روی مدل سدان و استیشن واگن M۳۴۰i دارد. داهلر در کنار تقویت موتور موارد دیگری مانند سیستم اگزوز اسپرت از جنس فولاد ضد زنگ، کمک فنر‌های اسپرت، فنر‌های کوتاه‌تر و ... را نیز برای M۳۴۰i عرضه می‌کند. داهلر اسپویلر جلو و رینگ‌های بزرگی را نیز برای سری ۳ عرضه می‌کند که البته جدید نیستند و قبلا نیز توسط این تیونر عرضه می‌شدند. در انتها نیز مشتریان می‌توانند آنتن کوسه‌ای بی‌ام‌و را با طرح پرچم سوئیس سفارش دهند.
 
 
 
 
منبع: زومیت
ارسال نظر