تاریخ انتشار: ۱۶:۴۴ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
در سال گذشته؛

تسهیلات پرداختی بانک‌ها ۲۶ درصد افزایش یافت

تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی ۱۲ ماه سال ۱۳۹۸ به بخش‌های اقتصادی مبلغ ۹۷۴ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۲۰۱ هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان، معادل ۲۶ درصد افزایش داشته است.
اقتصاد۲۴- تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی ۱۲ ماه سال ۱۳۹۸ به بخش‌های اقتصادی مبلغ ۹۷۴۹.۹ هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۲۰۱۲.۶ هزار میلیارد ریال (معادل ۲۶ درصد) افزایش داشته است.

جدول ۱ بیانگر هدف از دریافت تسهیلات پرداختی در بخش‌های اقتصادی طی ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۸ است. سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در کلیه بخش‌های اقتصادی طی ۱۲ ماهه سال جاری مبلغ ۵۲۶ هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان، معادل ۵۴ درصد از کل تسهیلات پرداختی است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۹۴ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان معادل ۲۱.۸ درصد افزایش داشته است.

سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در ۱۲ ماهه سال جاری معادل ۲۱۶ هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان بوده است که حاکی از تخصیص ۴۱.۲ درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه درگردش کلیه بخش‌های اقتصادی (مبلغ ۵۲۶ هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان) است.

همچنین از ۳۱۷ هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل ۶۸.۳ درصد آن (مبلغ ۲۱۶ هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان) در تأمین سرمایه در گردش پرداخت شده است که بیانگر توجه و اولویت‌دهی به تأمین منابع برای این بخش توسط بانک‌ها در سال جاری است.

در جدول شماره ۲ مشاهده می‌شود تعداد ۳۹۰ هزار و ۹۸۸ فقره تسهیلات به بخش صنعت و معدن با میانگین پرداختی هر فقره ۸.۱ میلیارد ریال پرداخت شده است. درضمن در بخش خدمات تعداد ۳ میلیون و ۶۷۲ هزار و ۷۷ فقره تسهیلات با میانگین پرداخت هر فقره ۹۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.
 
 
ارسال نظر