تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

هشدار رئیس فراکسیون کارگری مجلس نسبت به وضعیت کارگران

رئیس فراکسیون کارگری مجلس «بی‌کار شدن» و «اخراج کارگران» را دو دغدغه‌ای دانست که دستگاه‌های اجرایی باید در در سال ۹۹ نسبت به آن حساس باشند.
 
اقتصاد۲۴- علیرضا محجوب ضمن تبریک روز کارگر در پیش‌بینی از وضعیت کارگران جهان در شرایط فعلی گفت: متأسفانه اطلاعات ما در اتحادیه‌های جهانی و ملی کارگری، اخبار خوبی در اختیار نمی‌گذارد. کارگران در بعضی کشور‌هایی که وضعیت بسیار مناسبی داشتند، هم‌اکنون وضعیت خوبی ندارند. ایران هم گرفتار بیکاری، معیشت و سفره کارگران است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۹ ابراز عقیده کرد: نمایندگان کارگران در شورای عالی کار نتوانستند آن‌چه که می‌خواستند را محقق کنند. با توجه به این دستمزد فعلی و تورم رکودی، ممکن است چالش‌هایی ایجاد شود.

محجوب کاهش چشم‌گیر قیمت نفت را در وضعیت معیشت کارگران مؤثر دانست و گفت: وضعیت فعلی ما قدرت خرید کارگران را کاهش و تورم را افزایش می‌دهد. امسال، برای کارگران سال پرمخاطره‌ای خواهد بود. شغل کارگران به علت وضعیت اشتغال و زندگی این قشر به علت تورم، در معرض تهدید است. فارغ از اختلافاتی که بین کارگران و کارفرمایان پیش می‌آید، عدم اجرای وظایف توسط بعضی دستگاه‌ها بر این وضعیت تأثیر گذاشته و خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: هزینه معیشت کارگران از ۴.۹ میلیون تومان گذشته است

نماینده مردم تهران در مجلس در مورد راهکار‌های برون‌رفت از وضعیت فعلی گفت: ارائه راهکار در این وضعیت بسیار دشوار است. نکته اینجاست که ما نباید مسئله کارگری را فراموش کنیم. کارگران اکثریت جامعه ما را تشکیل می‌دهند و دولت و کارفرمایان باید اساس توجه خود را به این اکثریت بگذارند.

محجوب در پایان با بیان این‌که «باید با بر زخم‌های کارگری مرهم گذاشت» گفت: رئیس جمهور در سخنان اخیر خود از کمک‌هایی سخن گفتند با این حال به نظرم، این اقدامات حمایتی، نیازمند نظارت‌های جدی است. اولین دغدغه ما بی‌کار شدن و اخراج کارگران است که دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به این دو مورد حساس باشند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر