تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹

وضعیت صنعت بیمه آمریکا در دوران شیوع کرونا

شرکت مک کینزی در مصاحبه‌ای با جنیفر فیتزجرالد مدیر شرکت عامل پالیسی جنیوس، به نحوه مدیریت صنعت بیمه و عملکرد شرکت‌های بیمه در محافظت از مصرف کنندگان در بحران کرونا ویروس پرداخته است.
اقتصاد۲۴- در شرایط عادی، بسیاری از افراد ممکن است به بحث بیمه توجه زیادی نداشته باشند، اما شیوع بیماری کرونا باعث شد که تمرکز بسیاری از مردم با سرعت غیر قابل باوری به سمت بحث بیمه جلب شود. در این شرایط افراد به دنبال پوشش دهی خود در زمینه بیمه، رها سازی اموال و رفع خطر‌ها و اتفاقات ناگوار هستند.

در همین راستا شرکت‌های بیمه سعی در تطبیق عملیات خود با نیاز‌های مشتریان، گسترش کانال‌های دیجیتالی و پاسخگویی به آن‌ها هستند. جنیفر فیتزجرالد در مصاحبه‌ای با مک کینزی در مورد نحوه تحولات مشتریان بیمه، چگونگی پاسخ دهی به شرکت ها، نوآوری‌ها و چگونگی تاثیر این بیماری بر صنعت بیمه صحبت کرده است.


چه الگو‌هایی با بروز این بحران بوجود آمد؟


در طی این بحران، ما روند جستجوی افراد در موتور‌های جست و جوگر اینترنتی مانند گوگل را مورد بررسی قرار دادیم و متوجه شدیم که در حال حاضر اکثریت افراد به طور خاص علاقمند به بحث بیمه عمر هستند. این میزان جست و جو و علاقمندی افراد به بحث بیمه عمر در مقایسه با چند ماه اول سال گذشته ۲۵ تا ۵۰ درصد رشد داشته است. حتی وضعیت تصمیم گیری‌ها نیز تغییر پیدا کرده است. پیش از این شاهد این بوده ایم که تقاضای اولیه خیلی زیاد است و کم کم این تعداد افراد با پیش رفتن مراحل اولیه کمتر می‌شوند، اما در این شرایط بحرانی شاهد یک حرکت مداوم و مصمم بودن این افراد هستیم.

با توجه به اینکه در حال حاضر شاهد پیشرفت چشمگیری در بحث بیمه عمر بوده ایم، اما این الگو به سایر محصولات و خدمات بیمه نیز گسترش پیدا کرده است. بعنوان مثال تقاضا برای بیمه معلولین افزایش پیدا کرده است، علاقه به بیمه صاحبان املاک نیز رو به رشد است. با توجه به تحقیقات صورت گرفته من معتقد هستم که اکثریت علاقمندان، افرادی هستند که به دنبال اخذ بیمه جدید و یا صرفه جویی در هزینه‌ها خود هستند.


این بحران باعث چه تغییراتی در روند کار شما شد؟


یکی از مواردی که در ابتدای کار مجبور شدیم با همکاران خود در بحث بیمه زندگی مشورت و همکاری کنیم، بحث این بود که آیا آزمایش‌های پزشکی کروناویروس نیز تحت پوشش بیمه عمر قرار می‌گیرند و جواب مثبت بود. در همین راستا این آزمایشات در حال انجام می‌باشند البته خوشبختانه بسیاری از افراد موافق انجام تست‌های پزشکی در داخل خانه شخصی نیز هستند.

این مساله برای صنعت بیمه کاملا جدید بود، اما خوشبختانه شاهد انعطاف پذیری زیادی از سوی مبتلایان به ویروس کرونا بودیم. بعنوان مثال بسیاری از مبتلایان برای ثبت الکترونیکی موارد پزشکی بسیار سریع اقدام کردند. همچنین آن‌ها پیش قدم شدند که به جای معاینه پزشکی، از داده‌ها و اطلاعاتی که به کادر پزشکی ارایه می‌دهند استفاده کنند. در حال حاضر شرکت‌های بیمه تمام اطلاعات پزشکی افراد را از جمله تاریخچه بیماری‌ها و حتی دارو‌های تجویز شده برای آنان را در دسترس دارند که با توجه به این اطلاعات، بسته‌های خود آزمایی برای انجام آزمایش خون برای افراد ارسال می‌شود.

به طور کلی معتقد هستم که بروز بیماری واگیردار کروناویروس باعث تغییرات عظیمی در صنعت بیمه شد و همچنین سرعت تصمیم گیری نحوه مقابله با این ویروس و اقدامات جدید را بسیار افزایش داد.


کارگزاران بیمه در بحث کرونا چگونه اقدام می‌کنند؟


برخی از کارگزاران بیمه عمر پذیرش درخواست بیمه افراد بالای ۷۰ سال را متوقف کرده اند و در خواست‌های افرادی که اخیرا سفر بین المللی داشته اند را به تعویق انداخته اند. برخی از دیگر از شرکت‌ها از افراد درخواست می‌کنند که پیش از امضای نهایی، گواهی سلامت خود را تکمیل کنند و اعلام کنند که از زمان درخواست بیمه تا امضای نهایی، وضعیت جسمانی آنان تغییر نکرده است.


شما بعنوان یک شرکت معتبر چه برنامه‌هایی را انجام دادید و یا درنظر گرفتید؟


ما یک کارگروه کروناویروس تشکیل دادیم که مسئول ارتباط روزانه با کارمندان سایر بخش‌ها و مشتریان هستند.
 
ما از این کارگروه برای به روز کردن اطلاعات مشتریان خود در این شرایط بحرانی استفاده می‌کنیم چرا که بسیاری از این افراد اخبار منتشر شده توسط رسانه‌ها را می‌خوانند و یا از اقوام و آشنایان خوداطلاعاتی بدست می‌آورند که درست نیست و قصد ما این است که این اطلاعات منتشر شده بین کارمندان و مشتریان صحیح باشد. پیش از این برنامه‌ها و اقدامات احتمالی برای مقابله با این بحران در نظر گرفته بودیم، اما با توجه به وخیم شدن شرایط بازنگری آن‌ها در دستور کار سات.

در دوهفته اول ماه مارس موفق شدیم که ۳۰۰ کارمند را از طریق دورکاری مورد بررسی قرار دهیم. در همین راستا با تمام شرکت‌های بیمه گذاری بزرگ و مدیران عامل آن‌ها به صورت روزانه در تماس هستم تا بتوانیم برنامه‌هایی برای این اوضاع درنظر بگیریم.

خوشبختانه در شرایط اقتصادی خوبی هستیم و سعی می‌کنیم که در این مسیر همراه مشتریان خود باشیم تا به بهترین شکل بتوانند از این بحران گذر کنند.
منبع: خط بازار
ارسال نظر