تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
یادداشتی از علی حیدری؛

بادبان برافراشته جامعه کارگری

علی حیدری (نایب رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی) در یادداشتی از علی اصغر بادبان (کارشناس و عضو سابق شورای عالی تامین اجتماعی) یاد کرده و تلاش‌های او در جهت اصلاح امور بیمه‌شدگان را مرور کرد.
اقتصاد۲۴- علی اصغر بادبان هم رفت. فردی که سال‌های مدیدی بادبان جامعه کارگری را در شورایعالی تامین اجتماعی به اهتزاز در آورده و برافراشته نگاه داشته بود. صدای رسای او همواره در جلسات سه جانبه، گوش نواز متولیانی بود که بر مصادر امور کار و تامین اجتماعی نشسته بودند. با تسلطی که بر اعداد و ارقام داشت و چاشنی شوخی و مطایبه‌ای که در اظهار نظراتش بکار می‌برد همواره فرد موثری در جلسات سه جانبه بود.
 
دغدغه‌مندی و تعلق خاطرش به کارگران و بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران را حتی پس از خروج از شورایعالی باخود داشت و تا همین اواخر و چند ماه پیش یک روز در هفته را برای شنیدن درد دل کارگران جلوس می‌کرد و گاهی تلفن می‌زد وسوالی می‌پرسید برای رفع مشکل فردی که به او مراجعه کرده بود و یا کمک می‌خواست و همواره این شوخ طبعی و زبان تند در نقد و نظر را حفظ کرده بود و صدالبته از کمرنگ شدن سه‌جانبه‌گرایی و عدم حفظ استقلال مالی واداری و شخصیت مستقل حقوقی سازمان تامین اجتماعی ناراحت بود و هراز چند گاهی یادی می‌کرد از دورانی که در شورایعالی با مرحوم تاج‌الدین برای دفاع از مصالح بیمه‌شدگان فعال و موثر بودند. در شورایعالی به خاطر دارم که علاوه بر دفاع از کیان بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران و سازمان تامین اجتماعی در مذاکرات؛ همواره از حامیان پرسنل و کارکنان سازمان تامین اجتماعی بود و زحمات و تلاش‌های پرسنل را ارج می‌نهاد و قدر می‌دانست و علیرغم نقد‌هایی که مطرح می‌کرد، ولی هوای بدنه سازمان و پرسنل را داشت.

مهندس بادبان کارگر شرکت چوبیران و عضو شورا که بعد‌ها به کانون عالی شورا‌های اسلامی کار راه یافت و سال‌ها از اعضای موثر شورایعالی تامین اجتماعی بود و بعد‌ها نیز جزو مدیران تلاشگر بخش اقتصادی بنیاد شهید و نیز در شرکت‌های تابعه هلدینگ عمرانی شستا بود، ولی در همه این سال‌ها و علیرغم تصدیگری مشاغل مدیریتی در شرکت‌ها هیچگاه صبغه کارگری و فعال کارگری بودن خود را فراموش نکرده بود و اخبار وتحولات مربوط به سازمان تامین اجتماعی را پیگیری می‌کرد و در دفاع از کیان جامعه کارگری و سازمان تامین اجتماعی قلم می‌زد و یادداشت‌هایی از او منتشر می‌شد؛ و اتفاقا قلم خوب ونافذی داشت. فقدان تاسف‌بار این عزیز را به خانواده معزز و محترم ایشان و سایر بازماندگان و جامعه کارگری تسلیت عرض می‌کنم واز درگاه ایزدمنان برای روح سترگ او علو درجات و همنشینی با اولیاء و صلحا از خواستارم. روحش شاد و یاد ونامش گرامی باد.

علی اصغر بادبان روز جمعه (دوم اردیبهشت ماه) در بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.
منبع: ایلنا
ارسال نظر