تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹

بازسازی دوج چلنجر از نسخه «دایتونا»

به‌تازگی یک کلکسیونر در ایالات ایلینوی آمریکا اقدام به بازسازی یک دستگاه دوج چلنجر ۲۰۱۳ براساس نسخه معروف دایتونا مدل ۱۹۷۰ کرده است.
 
اقتصاد۲۴- به‌تازگی یک کلکسیونر در ایالات ایلینوی آمریکا اقدام به بازسازی یک دستگاه دوج چلنجر ۲۰۱۳ براساس نسخه معروف دایتونا مدل ۱۹۷۰ کرده است.

بدنه این مدل ویژه با الهام از خودرو کلاسیک چارجر دایتونا تیونینگ شده و تنها سه‌هزار کیلومتر کار کرده است.
دوج چارجر دایتونا نخستین‌بار در سال ۱۹۶۹ معرفی و فقط ۵۰۱ دستگاه از آن ساخته شد. این خودرو عضلانی از پیشرانه ۷ لیتری ۸ سیلندر HEMI استفاده می‌کرد و در سال ۱۹۷۰، اولین‌بار رکورد سرعت ۲۰۰ مایل‌بر‌ساعت (۳۲۲ کیلومتر‌بر‌ساعت) را در مسابقات ناسکار شکست. این چلنجر مدل ۲۰۱۳ نیز به پیشرانه استاندارد
۵.۷ لیتری V۸ همی با قدرت ۳۷۲اسب‌بخار و جعبه‌دنده ۵ سرعته اتوماتیک برای انتقال قدرت به چرخ‌های عقب مجهز است.

بیشتر بخوانید: دوج چلنجر با تیونینگ الهام‌گرفته از دوج چارجر دایتونا رونمایی شد

رینگ‌های ۲۰اینچی و تایر‌های گودیر نیز زیبایی خاصی به نمای جانبی این خودرو بخشیده‌اند. تغییرات درون کابین شامل تودوزی سفید با دوخت قرمز و نوشته‌های دایتونای قرمز‌رنگ روی پشت‌سری‌هاست که نمای خاص و زیبایی به آن می‌بخشند. از دیگر تغییرات کابین می‌توان به دسته‌دنده طرح‌دار، سانروف، صندلی‌های برقی، فرمان با عملکرد چند‌کاره، سامانه صوتی با هفت بلندگو و صفحه‌نمایش ۵.۶ اینچی اشاره کرد.
 
 
کمپانی دوج در سال ۲۰۱۶، رسما مدل ها‌ی چلنجر T/A و چارجر دایتونا را برای یاد‌بود این ستاره معرفی کرد که البته دارای ویژگی‌های خاص و منحصربه فردی هستند. البته این خودرو به صورت دست‌ساز توسط یک مجموعه‌دار گردآوری شده است.
 
منبع: اخبارخودرو
ارسال نظر