تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹

کنایه‌های معنادار وزیر احمدی‌نژاد به سلبریتی‌ها

وزیر دولت احمدی نژاد می‌گوید: هیچ سلبریتی تا بحال نیامده است که جانشین سیاسیون شود و هیچ سلبریتی تا کنون کاندیدا معرفی نکرده است، ولی همان تشکل‌های سیاسی و طیف‌های سیاسی کاندیدا معرفی کرده اند و سلبریتی‌ها هم به فراخور شناخت خودشان روی یک فردی متمرکز شده اند.
 
اقتصاد۲۴- شمس الدین حسینی، وزیر اقتصاد دولت سابق و نماینده منتخب مردم تنکابن در مجلس یازدهم در بخشی از گفتگوی حضوری خود با خبرآنلاین درباره پررنگ شدن نقش و جایگاه سلبریتی‌ها در نسل دهه ۷۰ و ۸۰، گفت: این‌ها ادبیات سیاسی است که در دنیا شکل گرفته است و عده‌ای این را وارد کشور می‌کنند و ما بعد فراموش می‌کنیم که این‌ها یک رابطه‌ای با جهان پیرامون ما دارند. یک اتفاقی در دنیا افتاده است، هرچه رسانه‌های گروهی قوی‌تر بشوند این ساختار‌های سنتی سیاسی تغییر می‌کند و این اتفاق در تمام دنیا می‌افتد.

وی افزود: وقتی یک هنرپیشه هالیوودی یا یک فوتبالیست بوندسلیگا که در پیج اینستاگرامش چند میلیون فالور دارد، معلوم است که او اثرگذارتر می‌شود و این یک پدیده خطرزایی نیست، این یک واقعیتی است که ما با آن مواجه هستیم و تحت عنوان مگاترند‌ها از آن یاد می‌شود؛ لذا سلبریتی‌ها در خارج از کشور در صحنه سیاست نقش آفرینی می‌کنند و مثلا می‌بینید که یک مجری چگونه در یک برنامه به ترامپ حمله می‌کند و چگونه ترامپ را مورد فشار قرار می‌دهد. یا همین نقشی که سلبریتی‌ها در انتخابات ما بازی می‌کنند، وارداتی است و از بیرون یاد گرفته شده است، پس یکسری از پدیده‌هایی که بیرون است و در ایران هم وارد شده است از نظر من خطرناک نیست و یک واقعیت است.

بیشتر بخوانید: بگومگو‌های توئیتری بر سر انتخاب رئیس مجلس

شمس الدین حسینی تصریح کرد: همانطور که دیدید سلبریتی‌ها در ۲ دوره انتخابات گذشته خیلی پر رنگ ظاهر شدند، ولی الان وقتی می‌بینند که آن آرایی که ساخته اند مطابق با انتظارات خودشان نبوده است تغییر موضع دادند و قطعا در دوره‌های بعد با احتیاط شرکت می‌کنند. اینکه ما به این جمع بندی برسیم که یک حزب و گروه و ساختاری برای مردم دیگر جذابیت ندارد، خطرناک نیست، چون ما باید از این‌ها یاد بگیریم. هیچ کدام از این‌ها (اصلاح طلبان و اصولگرایان) یک منشور نوشته شده ندارند و یک تلقی‌هایی دارند، این‌ها نقاط ضعف آن‌ها است بنابراین وقتی منشوری نوشته نشده است پس به آرمان انقلاب که بخشی از قانون اساسی است برگردیم.

نماینده منتخب مجلس یازدهم گفت: من اصلا موضعی در برابر سلبریتی‌ها ندارم و این بخشی از جهان جدید و بخشی از روند‌هایی است که دارد شکل می‌گیرد. من معتقد هستم که آن‌ها جایگزین سیاسیون نشده اند و آن‌ها حداکثر روغن چراغ برخی از سیاسیون شده اند. یعنی هیچ سلبریتی تا بحال نیامده است که جانشین سیاسیون شود و هیچ سلبریتی تا کنون کاندیدا معرفی نکرده است، ولی همان تشکل‌های سیاسی و طیف‌های سیاسی کاندیدا معرفی کرده اند و سلبریتی‌ها هم به فراخور شناخت خودشان روی یک فردی متمرکز شده اند و به همین دلیل است که می‌گویم جای آن‌ها را نگرفته اند.
منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر