تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹

کرونا پیشرفت چشمگیری در کسب و کار‌های اینترنتی ایجاد کرد

معاون شهردار تهران گفت: شیوع ویروس کرونا و خانه نشینی ناشی از آن باعث شد پیشرفت چشمگیری در کسب و کار‌های اینترنتی ایجاد شود و آن‌ها را به جلو هدایت کند.
 
اقتصاد۲۴- عصر امروز امضای تفاهم نامه‌ای میان شهرداری تهران و شرکت ایرانسل برای توسعه اهداف شهر هوشمند و ارائه خدمات بر بستر مجازی منعقد شد.

فرجود مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران در این نشست گفت: همکاری خوبی بین مجموعه شهرداری و ایرانسل در سنوات گذشته وجود داشته است، اما محور جدیدی که مورد تفاهم قرار گرفته است موضوع شهر هوشمند است.

وی ادامه داد: برای رسیدن به شهر هوشمند یک برنامه ویژه در شهرداری تهران و مجموعه ایرانسل دیده شده است که یکی از محور‌های کلیدی آن ایجاد بستر‌های مشترک ارتباطی است.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران گفت: در قالب این تفاهم نامه یک مرکز آزمون بسیار مفصل در حال احداث داریم تا در آنجا پروژه شهر هوشمند را در آنجا به طور مشخص و متمرکز پیش ببریم.
 

بیشتر بخوانید: سالی بدتر از سال ۹۸ برای کسب و کارهای اینترنتی سراغ ندارم/ قطعی اینترنت خسارت جبران‌ناپذیری وارد کرد

فرجود افزود: محور بعدی بحث توسعه جایگاه‌های تست خدمات است به این معنا که هر خدمتی که قرار است به شهروندان ارائه شود در یک مکان مشخص ابتدا توسط شهروندان تست شده و مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین نکته در اینگونه تفاهم نامه‌ها معمولا به اجرای آن و بعد از انعقاد تفاهم مربوط می‌شود. البته هم در ایرانسل و هم در شهرداری تهران ساختار برای اجرای این تفاهم نامه وجود دارد.


شهردار تهران موافق گسترش شهر هوشمند است

 
در ادامه این مراسم حامد مظاهریان معاون برنامه ریزی شهرداری تهران هم گفت: پیش از برگزاری این جلسه با آقای شهردار تهران صحبتی داشتم و ایشان هم موافق گسترش فرایند‌های شهر هوشمند هستند.

وی ادامه داد: کرونا هر چقدر بد بود، اما ما را حداقل دو سال در حوزه فضای مجازی جلو انداخت و توانستیم به گسترش برخی از کسب و کار‌های مجازی برسیم و آن‌ها با پیشرفت مواجه شدند.

معاون شهردار تهران گفت: اگر پیش از کرونا این پیشرفت‌ها و توسعه‌ها انجام می‌گرفت شاید در این ایام خدمات ارزنده تری به شهروندان برای ماندن در خانه ارائه می‌شد.
 
منبع: فارس
ارسال نظر