اقتصاد۲۴ - شرکت کانتیننتال (Continental) با همکاری کارشناسان صوتی سنهایزر، سیستم صوتی خلاقانهای را طراحی کرده که در CES ۲۰۲۰ آن را نمایش داده است. این سیستم باعث میشود بلندگوها به تاریخ بپیوندند.
بیشتر بخوانید:بی ام و M۸ کامپتیشن با تیونینگ منهارت رونمایی شد
کانتیننتال سیستم صوتی Ac۲ated را با نرمافزار Ambeo Mobility سنهایزر ترکیب کرده تا امکان کالیبراسیون و تنظیم دقیق کیفیت صدا را فراهم کند. بهجای استفاده از بلندگوهای معمولی، کانتیننتال فهمید چگونه برخی سطوح خاص داخل خودرو را برای ایجاد صدا تحریک کند. این ایده از سازهای موسیقی دارای بدنهی چوبی توخالی مانند ویولن الهام گرفته شده است.
سیستم Ac۲ated Sound محرکهای ویژهای دارد که دراصل، اجزای داخلی را میلرزاند. بخشهایی از داشبورد، ستون A، اجزای پنل در، اجزای طاقچهی پشت و حتی سری صندلیها، میتوانند برای تولید صدا استفاده شوند. سیستم مذکور بهگونهای است که انگار داخل سالن کنسرت نشستهاید و کابین خودرو با صدایی همهجانبه پر میشود. ازآنجاکه بسیاری از مؤلفههای خودرو میتوانند بهعنوان بلندگو عمل کنند، چنین ادعایی معقول بهنظر میرسد.
سیستم صوتی Ac۲ated مزایای بیشماری درمقایسهبا سیستمهای معمولی دارد. مهمتر از همه میتواند وزن خودرو را به میزان چشمیگری کاهش دهد. اگر ماشین یا کامیون سیستم صوتی پیچیده داشته باشد؛ مثلا ۲۸ بلندگو که بهعنوان ترکیب Revel ۳D موجود در کراساور لینکلن آویاتور (Aviator) بهکاررفته است، این سیستم در کاهش وزن آن واقعا میتواند کمککننده باشد.
سیستم صوتی Ac۲ated نهتنها احجام ناخواسته را از بین میبرد؛ بلکه میتواند کار طراحان را نیز سادهتر کند. طراحان داخلی خودروها هنگام خلق فضای داخلی وسیلهی نقلیه، همواره مجبورند جایی برای نصب بلندگوها تعبیه کنند و مطمئن شوند در پنل درها و روی داشبورد و فضاهای داخل صندلی عقب، جایی برای نصب اجزای سیستم صوتی وجود دارد. اگر بهجای آنها بتوان از اجزای مختلف داخل خودرو بهعنوان بلندگو استفاده کرد، طراحان آزادیعمل بیشتری برای استفاده از روشهای خلاقانه خواهند داشت.
برای اطلاع از اینکه سیستم صوتی Ac۲ated وارد بازار خواهد شد یا خیر و اینکه آیا خودروسازان علاقهمند به استفاده از چنین فناوری هستند یا نه، از سازندگان آن پرسیده شد؛ اما کانتیننتال پاسخ مشخصی نداد.
بیشتر بخوانید:بی ام و M۸ کامپتیشن با تیونینگ منهارت رونمایی شد
کانتیننتال سیستم صوتی Ac۲ated را با نرمافزار Ambeo Mobility سنهایزر ترکیب کرده تا امکان کالیبراسیون و تنظیم دقیق کیفیت صدا را فراهم کند. بهجای استفاده از بلندگوهای معمولی، کانتیننتال فهمید چگونه برخی سطوح خاص داخل خودرو را برای ایجاد صدا تحریک کند. این ایده از سازهای موسیقی دارای بدنهی چوبی توخالی مانند ویولن الهام گرفته شده است.
سیستم Ac۲ated Sound محرکهای ویژهای دارد که دراصل، اجزای داخلی را میلرزاند. بخشهایی از داشبورد، ستون A، اجزای پنل در، اجزای طاقچهی پشت و حتی سری صندلیها، میتوانند برای تولید صدا استفاده شوند. سیستم مذکور بهگونهای است که انگار داخل سالن کنسرت نشستهاید و کابین خودرو با صدایی همهجانبه پر میشود. ازآنجاکه بسیاری از مؤلفههای خودرو میتوانند بهعنوان بلندگو عمل کنند، چنین ادعایی معقول بهنظر میرسد.
سیستم صوتی Ac۲ated مزایای بیشماری درمقایسهبا سیستمهای معمولی دارد. مهمتر از همه میتواند وزن خودرو را به میزان چشمیگری کاهش دهد. اگر ماشین یا کامیون سیستم صوتی پیچیده داشته باشد؛ مثلا ۲۸ بلندگو که بهعنوان ترکیب Revel ۳D موجود در کراساور لینکلن آویاتور (Aviator) بهکاررفته است، این سیستم در کاهش وزن آن واقعا میتواند کمککننده باشد.
سیستم صوتی Ac۲ated نهتنها احجام ناخواسته را از بین میبرد؛ بلکه میتواند کار طراحان را نیز سادهتر کند. طراحان داخلی خودروها هنگام خلق فضای داخلی وسیلهی نقلیه، همواره مجبورند جایی برای نصب بلندگوها تعبیه کنند و مطمئن شوند در پنل درها و روی داشبورد و فضاهای داخل صندلی عقب، جایی برای نصب اجزای سیستم صوتی وجود دارد. اگر بهجای آنها بتوان از اجزای مختلف داخل خودرو بهعنوان بلندگو استفاده کرد، طراحان آزادیعمل بیشتری برای استفاده از روشهای خلاقانه خواهند داشت.
برای اطلاع از اینکه سیستم صوتی Ac۲ated وارد بازار خواهد شد یا خیر و اینکه آیا خودروسازان علاقهمند به استفاده از چنین فناوری هستند یا نه، از سازندگان آن پرسیده شد؛ اما کانتیننتال پاسخ مشخصی نداد.
منبع: زومیت