تاریخ انتشار: ۱۷:۰۵ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۹

جزئیات اقدامات منطقه ۵ شهرداری تهران در مقابله با ویروس کرونا

رئیس اداره مدیریت پسماند منطقه ۵ شهرداری تهران اقدامات این منطقه در مقابله با ویروس کرونا را تشریح کرد.

اقتصاد۲۴ -  با توجه به شیوع و گسترش بیماری کرونا در سطح کشور و به خصوص تهران مناطق مختلف شهرداری پایتخت به منظور کنترل و مبارزه با افزایش شیوع و انتقال ویروس اقدامات پیشگیرانه‌ای را در دستور کار خود قرار دادند که در این میان اداره مدیریت پسماند منطقه۵ با توجه به پروتکل‌های ابلاغی اقدامات قابل توجه‌ای را انجام داد که در اولین گام تعطیلی کلیه فعالیت‌های تفکیک پسماند را اجرایی کرد که بر این اساس ایستگاه‌های پردازش ۲ و غرفه بازیافت ۳۸ پس از انجام عملیات تخلیه، پاکسازی و ضد عفونی تعطیل و پلمپ شدند. همچنین به مجتمع‌های بزرگ مسکنی واقع در منطقه ۵ مانند شهرک اکباتان و مراکز تجاری فعال در خصوص تفکیک پسماند‌ها تاکیدات لازم صورت گرفت.

به گفته علیرضا خلج رئیس اداره مدیریت پسماند منطقه۵ پس از تعطیلی فعالیت‌های مجازمرتبط با تفکیک پسماند و همچنین فسخ قرارداد با پیمانکار قبلی فضا جهت حضور عوامل غیر مجاز تفکیک پسماند که عمدتا از مناطق حاشیه نشین تهران بودند فراهم شد که مدیریت منطقه به جهت اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و اجرای بند ۳ از تصمیمات و مصوبات معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی انقلاب ناحیه ۳۷ تهران جهت پیشگیری و اتخاذ تدابیر زیست محیطی اعمال قانون در خصوص جلوگیری از شیوع بیماری اقدامات قابل توجه‌ای انجام داد که به شرح زیر است:

۱- شناسایی و ممانعت و معرفی عوامل غیر مجاز به مراجع قضایی با همکاری عوامل انتظامی با توجه به دستور همکاری با ماموران شهرداری ابلاغی به کلانتریها.

۲- شناسایی و جمع آوری محل‌های دپوی پسماند تفکیکی غیر مجاز و انتقال آن به گود میانی منطقه که بطور متوسط ماهیانه ۴۵ تن پسماند غیر مجازجمع آوری و دفع میگردد.

۳-گشت مستمر عوامل اجرایی و نظارتی منطقه (۵۰ اکیپ شهربان ومعبربان) بصورت شبانه روزی به جهت جلوگیری از فعالیت عوامل غیر مجاز تفکیک پسماند و شناسایی محل دپوی پسماند‌های تفکیکی غیر مجاز جمع آوری شده و اقدام در خصوص جمع آوری آنها.

۴- مستندسازی و معرفی خودرو‌های غیر مجاز فعال در سطح منطقه از طریق اداره حقوقی منطقه به مراجع قضایی به منظور اخذ دستور قضایی.
ارسال نظر