تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۹

زلزله امروز تهران، پس لرزه بود

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: زلزله دقایق پیش تهران، پس لرزه‌های زلزله قبلی دماوند محسوب می‌شود.
 
 
اقتصاد۲۴ -  دکتر علی بیت الهی در این باره اظهار کرد: این زلزله پس لرزه‌های زلزله قبلی دماوند محسوب می‌شود که به بزرگی ۴ ریشتر رخ داده است.

وی ادامه داد: به نسبت پس لرزه‌های ۵.۱ ریشتری ۱۹ اردیبهشت ماه ۹۹، بزرگترین پس لرزه در عمق ۱۲ کیلیومتری در ساعت ۱۳:۴۱ دقیقه امروز رخ داده است.

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه فاصله این زلزله با مرز شرقی تهران حدود ۴۰ کیلومتر و با مناطق مرکزی تهران حدود ۶۰ کیلومتر بوده است گفت: استنباط می‌شود با توجه به بزرگی که زلزله داشته، در برخی از مناطق تهران احساس شده و براساس گزارش‌های دریافتی در برخی از مناطق مردم سراسیمه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: زلزله در تهران/ این خبر تکمیل می شود

به گفته وی احتمال وقوع پس لرزه تا دو ماه وجود دارد.
 
 

چند ساعت آینده را در فضای باز باشید

 

همچنین مهدی حیدری با تاکید بر اینکه مشخص نیست زلزله ۴ ریشتری امروز پس لرزه بوده یا پیش لرزه از همه شهروندان شهرستان دماوند خواست تا احتیاط کنند و در چند ساعت آینده در فضای باز باشند.

وی افزود: بار دیگر شاهد لرزه در گسل مشاء بودیم. بر همین اساس تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی در سطح شهرستان دماوند در آماده باش کامل قرار گرفته‌اند و شهروندان باید آرامش خود را حفظ کنند و موارد ایمنی و احتیاطی را در هنگام وقوع زلزله در دستور کار خود قرار دهند.

 

فرار از زلزله یک مصدوم برجای گذاشت

 

همچنین مجتبی خالدی در این باره اظهار کرد: پس از وقوع زمین لرزه ۴ ریشتری دماوند طی تماس با سامانه ۱۲۵ سازمان اورژانس وقوع حادثه برای یک تن گزارش شد.

وی ادامه داد: با اعلام این موضوع بلافاصله یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد و تکنیسین‌های اورژانس وضعیت فرد را بررسی کردند که وی بر اثر فرار دچار آسیب شده بود.
 
سخنگوی سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: خوشبختانه آسیب جزئی بود و این فرد در محل درمان شد.
 
 

اعلام وضعیت قرمز در شهرستان دماوند و پردیس

 
در ادامه محمدباقر محمدی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در ارتباط ویدئو کنفرانسی با مراکز کنترل و هماهنگی عملیات استان‌های مازندران و تهران، گفت: به محض وقوع زلزله در ساعت ۱۳ و ۴۱ دقیقه در استان تهران و مازندران یک تیم ارزیاب از پردیس و یک تیم از دماوند به محل حادثه اعزام شدند.

محمدی با اشاره بر اعلام وضعیت قرمز در شهرستان دماوند و پردیس، تاکید کرد: همچنین شهرستان‌های معین استان دماوند در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های تهران هم در وضعیت زرد قرار دارند.

وی با تاکید بر آمادگی تیم‌های واکنش سریع بیان کرد: تاکنون هیچ خسارت جانی و مالی در دماوند و رودهن گزارش نشده است، اما محل اسکان اضطراری در دماوند و شمیرانات در آمادگی کامل است.

وی افزود: تعداد تماس‌ها با مراکز تماس اضطراری افزایش یافته، اما تاکنون خساراتی نداشتیم و هموطنان آرامش خود را حفظ کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر