تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۹

میزان تسهیلات رسته‌های آسیب دیده از کرونا مشخص شد + جدول

براساس شیوه نامه پرداخت تسهیلات ویژه بنگاه‌های به شدت آسیب دیده از ویروس کرونا در مجموع ۴۰ هزار میلیارد تومان براساس ضوابط و شرایط تعیین شده تسهیلات به ۱۳ رسته شغلی تعلق خواهد گرفت.

اقتصاد۲۴- براساس شیوه نامه پرداخت تسهیلات ویژه بنگاه‌های به شدت آسیب دیده از ویروس کرونا توزیع تسهیلات به تفکیک رسته‌های به شدت آسیب دیده ناشی از کرونا مطابق ماده ۳ این شیوه نامه به ۱۳ ریال شغلی از جمله تولید و توزیع پوشاک، مرکز تولید و توزیع صنایع دستی، آموزشگاه‌های رانندگی، آرایشگاه‌ها و سالن زیبایی و گرمابه، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی، ابمیوه، و ... تعلق خواهر گرفت.

بر این اساس تسهیلات اعطایی براساس این شیوه نامه به مرکز تولید و توزیع صنایع دستی ۷۷۵ میلیارد تومان، مراکز و مجتمع‌های فرهنگی، آموزش هنری و رسانه‌ای ۹۱۵۴ میلیارد تومان، مراکز باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی ۹۶۶۹ میلیارد تومان، تولید و توزیع پوشاک ۱۴۶۴ میلیارد تومان، تولید و توزیع غذا‌های آماده اعم از رستوران، بوفه، طباخی، تالار پذیرایی، قهوه خانه، ساندویچی و موارد مشابه ۳۷۶۶ میلیارد تومان و ... است.

بیشتر بخوانید:افزایش ساعت کاری پاساژها و بازارهای مسقف

در ادامه جدول توزیع تسهیلات به تفکیک رسته‌های به شدت آسیب دیده و میزان تسهیلات در نظر گرفته شده برای هر رسته آمده است:

گفتنی است براساس ماده ۱۷ شیوه نامه مذکر هر یک از دستگاه‌های بخش وزارت و موسسات اعتباری به ترتیب مسول کنترل و نظارت بر نحوه هزینه کرد تسهیلات در مصادیق تعیین شده دستورالعمل (دستگاه بخشی) حفظ اشتغال بنگاه (وزارت) و بازپرداخت (موسسه اعتباری) هستند و موظفند پایش و کنترل‌های میدانی لازم را به عمل آورند و در صورت مشاهده مغایرت یا انصراف، مطابق ماده ۱۰ دستورالعمل اقدام کنند.دد
ارسال نظر