تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۹

سدان اسپرت و لوکس آکورا TLX رونمایی شد

سدان لوکس و اسپرت آکورا TLX مدل ۲۰۲۱ با مجموعه‌ای از پکیج‌های آیرودینامیکی و دو پیشرانه قدرتمند خورجینی ۶ سیلندر توربوشارژ و طیف وسیعی از فناوری‌های دیجیتالی رونمایی شد.
 
اقتصاد۲۴-جدیدترین سدان اسپرت برند آکورا با نام TLX رونمایی شد و همان‌طور که از خودروساز ژاپنی انتظار می‌رود، این خودرو بسیار دوست‌داشتنی و زیبا به‌نظر می‌رسد. واضح است که آکورا می‌خواهد به‌عنوان برندی متمرکز بر قدرت و عملکرد در نظر گرفته شود و به همین دلیل، قدرت خودرو را با دو گزینه پیشرانه توربوشارژ و بازگشت مدل Type S پس از یک دهه غیبت، افزایش می‌دهد.
بیشتر بخوانید:مرسدس بنز کلاس E کوپه و کاربریوله ۲۰۲۱ معرفی شد
آکورا در هنگام طراحی خودروی اسپرت جدید TLX، به طرح مفهومی Type S توجه زیادی داشته و این بدان معنا است که سدان یادشده از خطوط موج‌دار و پرپیچ و شکن، بدنه پرخاشگرانه و چروک‌دار به‌همراه حالت قرارگیری پایین و عریض بهره می‌برد.
 
 
جلوپنجره زاویه‌ای توسط چراغ‌های جلوی Jewel Eye آکورا و چراغ‌های LED روشنایی روز Chicane برجسته شده است تا چهره‌ای گیرا ایجاد کند و چراغ‌های عقب نیز به همین شکل در انتهای خودرو طراحی جذابی دارند. پکیج اسپرت A-Spec، قطعاتی تیره رنگ را همراه‌با مجموعه‌ای بی‌نظیر از رینگ‌های ۱۹ اینچی و اسپویلر عقب به امکانات آکورا TLX مدل ۲۰۲۱ اضافه می‌کند.

نسخه‌ی Type S آکورا TLX امکانات بیشتری نسبت به پکیج A-Spec دارد و از جلوپنجره پنج‌ضلعی الماسی و ورودی‌های هوای کناری بزرگ‌تر بهره می‌برد. اسپلیتر جلو و دیفیوزر عقب به اسپویلر عقب این خودروی اسپرت می‌پیوندد تا پکیج آیرودینامیکی آکورا TLX تکمیل شود. خروجی‌های چهارگانه اگزوز و رینگ‌های ۲۰ اینچی نیز به‌عنوان بخشی از این پکیج اسپرت گنجانده شده‌اند.
 
 
اما خبر مهم در زیر کاپوت خودرو قرار دارد؛ جایی که پیشرانه ۳ لیتری خورجینی ۶ سیلندر مجهز به توربوشارژر قدرت کافی برای آکورا TLX ایجاد می‌کند. آکورا هنوز جزئیات مربوط به مشخصات کارکردی از جمله قدرت پیشرانه را برای نسخه‌ی Type S منتشر نکرده، اما وعده داده است که به لطف افزیش ۵۰ درصدی حداقل گشتاور، نسبت به پیشرانه کنونی ۳/۵ لیتری خورجینی ۶ سیلندر بسیار قدرتمندتر خواهد بود.

مدل‌های استاندارد TLX از پیشرانه جدید چهار سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ بهره می‌گیرند که ۲۷۲ اسب‌بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه ۶۶ اسب‌بخار قدرت و ۱۳۲ نیوتن‌متر گشتاور بیشتر از پیشرانه تنفس طبیعی ۲/۴ لیتری قبلی تولید می‌کند و مهندسان آکورا می‌گویند که گشتاور پیشرانه در ۱،۵۰۰ دوربردقیقه به میزان ۱۶۶ نیوتن‌متر افزایش یافته است.
 
 
هر دو پیشرانه، قدرت خروجی خود را ازطریق جعبه‌دنده خودکار ۱۰ سرعته به چرخ‌ها ارسال می‌کنند. سیستم جلو محرک به‌عنوان گزینه‌ی استاندارد ارائه می‌شود و نسل چهارم سیستم توزیع گشتاور پیشرفته آکورا با نام سیستم تمام چرخ محرک Super Handling در نسخه‌ی Type S به‌عنوان گزینه‌ی استاندارد و در سایر مدل‌های TLX به‌عنوان آپشن عرضه خواهد شد.


در داخل خودرو، تمام مدل‌های آکورا TLX دارای کابینی مملو از فناوری هستند؛ از جمله امکانات داخل کابین می‌توان به صفحه‌نمایش ۱۰/۲ اینچی در مرکز داشبورد و آخرین نسخه‌ی True Touchpad Interface اشاره کرد. صفحه‌نمایش دیجیتالی ۷ اینچی در نمایشگر داشبورد جلوی راننده یکی از گزینه‌های استاندارد است و صفحه‌نمایش ۱۰/۵ اینچی هدآپ به‌صورت آپشن عرضه می‌شود. سیستم Integrated Dynamics آکورا ازطریق صفحه مدرج نقره‌ای رنگ کنترل می‌شود و اکنون حالت رانندگی شخصی و قابل تنظیم را برای راننده ارائه می‌دهد.
 

آکورا TLX مدل ۲۰۲۱ روی پلتفرم جدیدی سواری می‌شود که نسبت به قبل مستحکم‌تر است و به‌جای تعلیق قدیمی مک‌فرسون از سیستم دوجناغی درجلو بهره می‌برد. بااین‌حال، هنوز هم آکورا NSX به‌عنوان مستحکم‌ترین خودروی موجود در سبد محصولات خودروساز ژاپنی شناخته می‌شود. محل نصب کمک‌فنر‌های جلو، محل قرارگیری باتری ۱۲ ولت در صندوق عقب و سیستم ترمز برقی سروُ از آکورا NSX قرض گرفته شده است تا مدل TSX را به یک سدان اسپرت مستحکم و قابل اطمینان تبدیل کند.

مجموعه‌ی کاملی از سیستم‌های ایمنی AcuraWatch و فناوری‌های دستیار راننده به‌عنوان گزینه‌ی استاندارد موجود است که همه‌ی آن‌ها به‌طور جدی سعی در جلوگیری از تصادفات جاده‌ای دارند. گفته می‌شود که طراحی جدید سه‌اتاقه سرنشین جلو، مانند دستکش بیس‌بال عمل می‌کند تا از سرنشین در برخورد‌های جلو محافظت بیشتری شود.
 

همان‌طور که در ابتدا گفتیم، آکورا TLX مدل ۲۰۲۱ دارای طراحی بسیار زیبا و دوست‌داشتنی است؛ ولی قضاوت نهایی راننده به تجربه‌ی رانندگی با آن بستگی دارد. باید منتظر بمانیم تا TLX جدید در آینده نزدیک وارد بازار شود و علاقه‌مندان سدان‌های اسپرت به رانندگی با آن بپردازند و تجربه‌ی سواری خود را بازگو کنند.
 
 
 
منبع: زومیت
ارسال نظر