تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۹

تالار‌ها کی باز می‌شوند؟

معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی اتاق اصناف ایران با بیان اینکه در حال حاضر از بین واحد‌های صنفی فقط تالارها، گرمابه و سونا اجازه فعالیت ندارند از ارائه پیشنهاداتی برای بازگشایی این واحد‌ها خبر داد که این موضوع در جلسه هفته جاری یا هفته بعد ستاد ملی کرونا بررسی خواهد شد.
 
اقتصاد۲۴ - هوشیار فقیهی اظهار کرد که در حال حاضر از بین واحدهای صنفی تالارها، گرمابه و سونا اجازه فعالیت ندارند.

البته به گفته وی اتاق اصناف ایران پیشنهاد بازگشایی این واحدها را نیز به ستاد ملی کرونا ارائه کرده و احتمال بازگشایی آنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد. این موضوع در جلسه هفته جاری یا هفته بعد ستاد ملی کرونا بررسی خواهد شد.

معاون اقتصادی و برنامه ریزی اتاق اصناف ایران در پاسخ به اینکه آیا بازگشایی تالارها منجر به افزایش تعداد مبتلایان نمی‌شود؟ تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از مراسم‌ها متوقف نشده و فقط به خانه منتقل شده است، اما درصورت بازگشایی تالارها می‌توان با کنترل و شفافیت بیشتری این مراسم‌ها را برگزار کرد.

در پی اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند، فعالیت واحدهای صنفی کم‌خطر از ۲۳ فروردین در سایر استان‌ها و از روز ۳۰ فروردین هم در تهران آغاز شد و پاساژها و بازارهای مسقف از اول اردیبهشت ماه با محدودیت زمانی تا ساعت ۱۸ مجاز به فعالیت شدند. البته محدودیت ساعت کار پاساژها هم از ۱۰ خرداد برداشته شد.

بیشتر بخوانید: واریز بیمه بیکاری کرونا به حساب کارگران بیکار شده

در این میان از ابتدای اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند آرایشگاه و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود، گرمابه، سونا و ماساژ، روزبازارها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و تریا مشاغل پرخطری اعلام شدند که امکان بازگشایی واحدهای خود را نداشتند، اما از ۱۷ اردیبهشت ماه فعالیت آرایشگاه‌های زنانه و مردانه و بعد از عید فطر هم فعالیت رستوران‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با ممنوعیت عرضه قلیان مجاز شد و گروه‌های دیگر هم به تدریج فعالیت خود را آغاز کردند، اما طبق اعلام ستاد ملی کرونا فعالیت واحدهای سونا، ماساژ، تالارهای پذیرایی و کلیه ورزش‌های پربرخورد همانند کُشتی و کاراته تا اطلاع بعدی ممنوع است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر