اقتصاد۲۴ - محسن حاجی میرزایی روز چهارشنبه در دیدار با امام جمعه همدان اظهار داشت: بیشترین افزایش حقوق در یکسال گذشته در بین همه کارکنان دولت متعلق به معلمان است.
وی با اشاره به اینکه معلمان در دریافت حقوق خرداد طعم افزایش دستمزد خود را میچشند، افزود: ادعا نمیکنیم که معلمان بیشتر از سایر کارکنان دولت دستمزد دریافت میکنند بلکه تلاش داریم تا مبلغ دریافتی آنها عادلانهتر شود.
حاجی میرزایی ادامه داد: در رابطه با این افزایش حقوق، دولت با ما همکاری بسیاری کرد، چرا که حفظ منزلت معلم بسیار مورد توجه ما است.
بیشتر بخوانید:احتمال بازگشایی مدارس در بعضی استانها
وی با اشاره به اجرای سند تحول بنیادی در آموزش و پرورش تاکید کرد: یکی از مهمترین مطالبات رهبر معظم انقلاب اجرای دقیق و بند به بند همین سند است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی آینده اجرای ۲۵ بسته تحولی برنامه ریزی شده است که هر کدام تحولی روشن و قابل مشاهده را نشان میدهد.
وی با اشاره به اینکه این سند در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شده است، اضافه کرد: مقدمات اجرای این سند انجام شده و در حال اجرا است، به طوری که دیگران نمیتوانند آن را احساس کنند.
حاجی میرزایی بیان کرد: در هر دوره تحصیلی اهداف تربیتی و پرورشی مشخص شده و اجرای زیر بناها در حال برنامهریزی است و امسال اجرای سند تحول بنیادی در آموزش و پرورش جهت گیری مناسبی دارد.
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: امسال را با بیماری کرونا آغاز کردیم و جمهوری اسلامی ایران واکنش هوشمندانهای را در برخورد با این بیماری نشان داد.
وی با بیان اینکه در حوزه آموزش، سرعت واکنش کیفی و کمی با این پدیده قابل توجه بود، ادامه داد: در بهمن با بیماری کرونا مواجه شدیم و در اسفند مدارس تعطیل و در کمتر از یک ماه برنامههای تلویزیونی آغاز شد.
حاجی میرزایی اظهار داشت: در روزهای کرونایی بیش از ۹۸ درصد مناطق کشور زیر پوشش برنامه آموزشی تلویزیونی قرار گرفت و در این مدت امکان بارگیری برنامهها و فایلهای آموزشی هم فراهم بود.
وی افزود: یک ماه پیش آماری ارائه شد بر این اساس که بیش از ۲۷ میلیون بار برنامههای تلویزیونی بارگیری شدند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: با راه اندازی شبکه شاد، سکوی مناسبی تولید شد و بیش از ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن از معلمان، مدیران و دانش آموزان به این شبکه پیوستند.
وی تاکید کرد: در روزهای کرونایی برای کسانی که امکان ارتباط با تلویزیون و اینترنت وجود نداشت، بستههای خود آموز فراهم شد.
حاجی میرزایی با اشاره به اینکه در۱۱ استان معلمان سرکلاس حضور یافتند، اضافه کرد: در مدت کوتاه سامانه آموزشی شاد ظرفیت بومی خوبی را به کشور اضافه کرد و حالا در این شبکه میتوانیم با مدیران ارتباط زنده داشته باشیم.
وی اظهار داشت: رسانهای به رسانههای کشور اضافه شده و حالا هم برای اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان به فکر هستیم و برنامههای تربیتی را با محورهایی همچون عترت داشته باشیم.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: هیچ چیز جای کلاس را نمیگیرد، اما حالا که به زیست بوم جدید آمدیم و به دنبال استفاده از ظرفیت جدید هستیم، ناگزیر باید بیشترین استفاده را از ظرفیتها داشته باشیم.
وی افزود: در حال حاضر محتوای تمام دروس در شبکه شاد در دسترس است و امیدواریم بتوانیم کاری اثرگذار داشته باشیم تا دانشآموزان از این ظرفیت استفاده کنند.
حاجی میرزایی با اشاره به اینکه در این مدت تجربه کشورهای دیگر قابل توجه بود، عنوان کرد: در اجلاسی بین وزرای آموزش و پرورش کشورهای اسلامی که به صورت مجازی برگزار شد، به طور تقریبی هیچکدام از آنها کار متمایزی را انجام نداده بودند؛ ایجاد شبکه شاد توسط ما قابل توجه بود و همه آموزشها در بستر شبکه امن داخلی انجام شد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای سال تحصیلی آینده هم برنامه ریزی میشود تا اگر مدارس تعطیل شد چگونه و اگر برقرار شد چگونه آموزشها ادامه پیدا کند، خاطرنشان کرد: رتبه بندی معلمان در دو مرحله انجام شده، اما هنوز معلمان طعمش را نچشیده اند که این امر به زودی فراهم میشود.
حاجی میرزایی طرح آجر به آجر سازمان نوسازی مدارس کشور را مطلوب دانست و افزود: فرهنگ مسوولیت پذیری و فرهنگ مشارکت در مدرسه سازی با این طرح نهادینه میشود.
وزیر آموزش و پرورش امروز چهارشنبه پس از حضور در گلزار شهدای شهر همدان با نماینده، ولی فقیه در استان، دیدار کرد.
فردا پنجشنبه نیز با حضور وزیر آموزش و پرورش، ۲ استخر دانشآموزی در آموزش و پرورش ناحیه یک و ۲ همدان بهرهبرداری و عملیات اجرایی مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی زنده یاد غلامحسین زمانی در ناحیه ۲ این شهر آغاز میشود.
وی با اشاره به اینکه معلمان در دریافت حقوق خرداد طعم افزایش دستمزد خود را میچشند، افزود: ادعا نمیکنیم که معلمان بیشتر از سایر کارکنان دولت دستمزد دریافت میکنند بلکه تلاش داریم تا مبلغ دریافتی آنها عادلانهتر شود.
حاجی میرزایی ادامه داد: در رابطه با این افزایش حقوق، دولت با ما همکاری بسیاری کرد، چرا که حفظ منزلت معلم بسیار مورد توجه ما است.
بیشتر بخوانید:احتمال بازگشایی مدارس در بعضی استانها
وی با اشاره به اجرای سند تحول بنیادی در آموزش و پرورش تاکید کرد: یکی از مهمترین مطالبات رهبر معظم انقلاب اجرای دقیق و بند به بند همین سند است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی آینده اجرای ۲۵ بسته تحولی برنامه ریزی شده است که هر کدام تحولی روشن و قابل مشاهده را نشان میدهد.
وی با اشاره به اینکه این سند در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شده است، اضافه کرد: مقدمات اجرای این سند انجام شده و در حال اجرا است، به طوری که دیگران نمیتوانند آن را احساس کنند.
حاجی میرزایی بیان کرد: در هر دوره تحصیلی اهداف تربیتی و پرورشی مشخص شده و اجرای زیر بناها در حال برنامهریزی است و امسال اجرای سند تحول بنیادی در آموزش و پرورش جهت گیری مناسبی دارد.
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: امسال را با بیماری کرونا آغاز کردیم و جمهوری اسلامی ایران واکنش هوشمندانهای را در برخورد با این بیماری نشان داد.
وی با بیان اینکه در حوزه آموزش، سرعت واکنش کیفی و کمی با این پدیده قابل توجه بود، ادامه داد: در بهمن با بیماری کرونا مواجه شدیم و در اسفند مدارس تعطیل و در کمتر از یک ماه برنامههای تلویزیونی آغاز شد.
حاجی میرزایی اظهار داشت: در روزهای کرونایی بیش از ۹۸ درصد مناطق کشور زیر پوشش برنامه آموزشی تلویزیونی قرار گرفت و در این مدت امکان بارگیری برنامهها و فایلهای آموزشی هم فراهم بود.
وی افزود: یک ماه پیش آماری ارائه شد بر این اساس که بیش از ۲۷ میلیون بار برنامههای تلویزیونی بارگیری شدند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: با راه اندازی شبکه شاد، سکوی مناسبی تولید شد و بیش از ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن از معلمان، مدیران و دانش آموزان به این شبکه پیوستند.
وی تاکید کرد: در روزهای کرونایی برای کسانی که امکان ارتباط با تلویزیون و اینترنت وجود نداشت، بستههای خود آموز فراهم شد.
حاجی میرزایی با اشاره به اینکه در۱۱ استان معلمان سرکلاس حضور یافتند، اضافه کرد: در مدت کوتاه سامانه آموزشی شاد ظرفیت بومی خوبی را به کشور اضافه کرد و حالا در این شبکه میتوانیم با مدیران ارتباط زنده داشته باشیم.
وی اظهار داشت: رسانهای به رسانههای کشور اضافه شده و حالا هم برای اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان به فکر هستیم و برنامههای تربیتی را با محورهایی همچون عترت داشته باشیم.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: هیچ چیز جای کلاس را نمیگیرد، اما حالا که به زیست بوم جدید آمدیم و به دنبال استفاده از ظرفیت جدید هستیم، ناگزیر باید بیشترین استفاده را از ظرفیتها داشته باشیم.
وی افزود: در حال حاضر محتوای تمام دروس در شبکه شاد در دسترس است و امیدواریم بتوانیم کاری اثرگذار داشته باشیم تا دانشآموزان از این ظرفیت استفاده کنند.
حاجی میرزایی با اشاره به اینکه در این مدت تجربه کشورهای دیگر قابل توجه بود، عنوان کرد: در اجلاسی بین وزرای آموزش و پرورش کشورهای اسلامی که به صورت مجازی برگزار شد، به طور تقریبی هیچکدام از آنها کار متمایزی را انجام نداده بودند؛ ایجاد شبکه شاد توسط ما قابل توجه بود و همه آموزشها در بستر شبکه امن داخلی انجام شد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای سال تحصیلی آینده هم برنامه ریزی میشود تا اگر مدارس تعطیل شد چگونه و اگر برقرار شد چگونه آموزشها ادامه پیدا کند، خاطرنشان کرد: رتبه بندی معلمان در دو مرحله انجام شده، اما هنوز معلمان طعمش را نچشیده اند که این امر به زودی فراهم میشود.
حاجی میرزایی طرح آجر به آجر سازمان نوسازی مدارس کشور را مطلوب دانست و افزود: فرهنگ مسوولیت پذیری و فرهنگ مشارکت در مدرسه سازی با این طرح نهادینه میشود.
وزیر آموزش و پرورش امروز چهارشنبه پس از حضور در گلزار شهدای شهر همدان با نماینده، ولی فقیه در استان، دیدار کرد.
فردا پنجشنبه نیز با حضور وزیر آموزش و پرورش، ۲ استخر دانشآموزی در آموزش و پرورش ناحیه یک و ۲ همدان بهرهبرداری و عملیات اجرایی مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی زنده یاد غلامحسین زمانی در ناحیه ۲ این شهر آغاز میشود.