تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
استاندار چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:

منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه منطقه ویژه اقتصادی یک فرصت بسیار خوب برای سرمایه‌گذاری است، گفت: نزدیک به ۸۰۰ واحد برای استقرار در این منطقه پیش‌بینی شده است که برای آماده‌سازی اراضی این منطقه برای واگذاری نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه هستیم.
اقتصاد ۲۴ - اقبال عباسی ۲۷ خردادماه در نشست مشترک مدیران با فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه این استان ظرفیت بالایی در زمینه‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری دارد، اظهار کرد: ۲۷ شهرک و ناحیه صنعتی در این استان وجود دارد، همچنین در این استان ۱.۵ درصد فولاد کشور، ۲.۵ درصد سیمان کشور، ۲۰ درصد ماهی قزل‌آلا، ۸۵ درصد خوراک دام و آبزیان کشور تولید می‌شود.

عباسی افزود: این استان اولین و تنها تولیدکننده چادرمشکی کشور است و ۸۵ درصد ورق گالوانیزه و خودرو تولیدی این استان صادر می‌شود.

بیشتربخوانید: گزارش عملکرد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سال ۹۸ منتشر شد/ بهره‌بر‎داری از ۱۷۲ واحد تولیدی و ایجاد اشتغال برای ۳۴ هزار نفر
وی با تاکید بر اینکه منطقه ویژه اقتصادی یک فرصت بسیار خوب برای سرمایه‌گذاری است، گفت: نزدیک به ۸۰۰ واحد برای استقرار در این منطقه پیش‌بینی شده است که برای آماده‌سازی اراضی این منطقه برای واگذاری نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه هستیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین کارخانه سرم‌سازی دام و انسان مجوزات لازم را اخذ کرده است و نیازمند سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی شهرستان بن است.

عباسی در پایان در خصوص پروژه پتروشیمی بروجن، گفت: اقدامات برای تعویض سرمایه‌گذار در حال انجام است، دولت تقبل کرده است هزینه انتقال خوراک از گچساران را به طول ۳۰۰ کیلومتر تامین کند.
وی توضیح داد: قرارگاه خاتم‌الانبیا می‌تواند از طریق پیمانکاری ۵۰ درصد این پروژه را انجام دهد، اجرای این طرح‌ها به رونق تولید کمک می‌کند.
ارسال نظر