اقتصاد۲۴ -فیسلیفت اخیر لکسوس IS به عنوان مدل ۲۰۲۱ راهی بازار خواهد شد. همانطور که در تصاویر موجود میتوانید مشاهده فرمایید، دامنه تغییرات در این نسخه گسترده بوده و در نمای روبرو مواردی مثل چراغهای اصلی یکپارچه با LED روشنایی در روز و سپر جدید را شامل میشود.
بیشتر بخوانید:نگرانی شدید رنو از حضور خودروهای برقی چینی در بازار اروپا
در نمای جانبی رکابهای جانبی جدید، اضافه شدن رینگهای بزرگتر ۱۸ اینچی، تغییر شکل درها و قاب شیشهها، گلگیرهای متورمتر و خطوط موجود در قسمت پایینی را میتوان محسوسترین تفاوت IS ۲۰۲۱ با مدل قبلی توصیف کرد.
از لحاظ ابعاد لکسوس IS ۲۰۲۱ اندکی بزرگتر شده، ولی فاصله محوری آن ثابت باقی مانده است.
اما در قسمت عقب، درب صندوق اکنون حالت برجستهتری پیدا کرده و قوسی ملایم روی آن ایجاد شده است. اتصال چراغهای اصلی با یک نوار نورانی و سپر عضلانیتر تکمیلکننده تغییرات نمای پشت لکسوس IS ۲۰۲۱ هستند.
تغییرات کابین مدل ۲۰۲۱ از لکسوس IS خیلی کمتر بوده و به موارد جزئی مثل گرد شدن دریچههای سیستم تهویه مطبوع در دو طرف داشبورد، بازنگری در محفظه لوازم داشبورد و انتقال نمایشگر ۸ اینچی سیستم اینفوتینمنت به اندازه ۷۶ میلیمتر به سمت راننده محدود میشود.
نمایشگر ۱۰.۳ اینچی سیستم اینفوتینمنت با پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی و همچنین قابلیت یکپارچه شدن با آمازون الکسا به عنوان یک آپشن برای IS ۲۰۲۱ قابل انتخاب است. این نمایشگر دارای پکیج مسیریاب بوده و میتوان آن را با سیستم صوتی با کیفیت مارک لوینسون که دارای ۱۷ اسپیکر است، سفارش داد.
لکسوس IS ۲۰۲۱ از سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای و استارت دکمهای با سیستم SmartAccess سود میبرد.
لکسوس برای جلب رضایت افرادی که به دنبال عملکرد و ظاهری اسپرتتر هستند، نسخه F Sport از IS ۲۰۲۱ را در نظر گرفته است. سپرهای اسپرت، جلوپنجره منحصر بفرد، اسپویلر و دیفیوزر عقب، سیستم اگزوز اسپرت و رینگهای آلیاژی ۱۹ اینچی از جمله وجوه تمایز ظاهری این نسخه با نسخه استاندارد محسوب میشوند.
این نسخه در داخل کابین دارای صندلیهای گرم و سردشونده اسپرت، فرمان چرمی گرمشونده، دسته دنده با روکش چرمی، پدالهای آلیاژی، پنلهای در ویژه و نشان مخصوص در لبه پایینی قاب درب است.
خریداران نسخه F Sport میتوانند خودروی خود را با آپشن Dynamic Handling Package سفارش دهند. این آپشن شامل سیستم تعلیق تطبیقپذیر، قاب فیبرکربنی آینهها، اسپویلر فیبرکربنی و رینگهای ۱۹ اینچی BBS با رنگ مشکی مات است. این رینگها در کنار ظاهر زیباتر، ۱.۸ کیلوگرم از رینگهای ۱۹ اینچی استاندارد سبکتر هستند.
سدان جذاب ژاپنیها در تریم IS ۳۰۰ نیروی خود را از یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ دریافت میکند. این موتور توانایی تولید ۲۴۱ اسب بخار قدرت و ۳۴۹ نیوتن متر گشتاور را دارا بوده و به یک گیربکس ۸ سرعته خودکار مجهز به هوش مصنوعی متصل است.
با وجود حمل کدی یکسان، نیروبخش نسخه تمام چرخ محرک از IS ۳۰۰ موتور ۳.۵ لیتری V۶ با ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور است. وظیفه انتقال قدرت در این نسخه را گیربکس شش سرعته خودکار بر عهده دارد.
لکسوس IS ۲۰۲۱ در مرکز تست فنی شیمویامای تویوتا توسعه یافته و به خاطر بازنگری در شاسی و سیستم تعلیق از هندلینگ بهتری برخوردار است.
در زیر کاپوت تریم IS ۳۵۰ هم موتور ۳.۵ لیتری V۶ قرار دارد، اما خروجی آن برابر با ۳۱۱ اسب بخار قدرت و ۳۷۹ نیوتن متر گشتاور اعلام شده است. نسخه دیفرانسیل عقب از این تریم به گیربکس ۸ سرعته تجهیز شده و برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت به ۵.۶ ثانیه زمان نیاز دارد. در نسخه تمام چرخ محرک این تریم گیربکس شش سرعته خودکار مسئول انتقال قدرت بوده و رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت نیازمند ۵.۷ ثانیه زمان است.
فیسلیفت لکسوس IS از سامانه بروز شده Safety System+ بهره میبرد. بهبود عملکرد دوربین و رادار خودرو در این سامانه باعث شده IS ۲۰۲۱ در شناسایی دوچرخهسواران، عابرین پیاده و سایر خودروها توانایی بهتری داشته باشد؛ ضمن اینکه قابلیت تعقیب خطوط و حفظ خودرو در مسیر نسبت به قبل بهبود یافته است.
سایر ویژگیها و سیستمهای ایمنی لکسوس IS ۲۰۲۱ عبارتند از: سیستم Pre-Collision، اخطار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، سیستم کمکی تغییر مسیر اضطراری، کروز کنترل دینامیک در تمامی سرعتها، نوربالای هوشمند، سیستم تشخیص علایم راهنمایی و رانندگی، سیستم اخطار وجود ترافیک در پشت خودرو و سیستم پایش نقاط کور.
بر اساس برنامهریزیها فروش لکسوس IS ۲۰۲۱ از پاییز امسال در ایالات متحده آغاز خواهد شد. به غیر از ایالات متحده، ۳۹ کشور دیگر میزبان نسخه فیسلیفت IS خواهند بود.
بیشتر بخوانید:نگرانی شدید رنو از حضور خودروهای برقی چینی در بازار اروپا
در نمای جانبی رکابهای جانبی جدید، اضافه شدن رینگهای بزرگتر ۱۸ اینچی، تغییر شکل درها و قاب شیشهها، گلگیرهای متورمتر و خطوط موجود در قسمت پایینی را میتوان محسوسترین تفاوت IS ۲۰۲۱ با مدل قبلی توصیف کرد.
از لحاظ ابعاد لکسوس IS ۲۰۲۱ اندکی بزرگتر شده، ولی فاصله محوری آن ثابت باقی مانده است.
اما در قسمت عقب، درب صندوق اکنون حالت برجستهتری پیدا کرده و قوسی ملایم روی آن ایجاد شده است. اتصال چراغهای اصلی با یک نوار نورانی و سپر عضلانیتر تکمیلکننده تغییرات نمای پشت لکسوس IS ۲۰۲۱ هستند.
تغییرات کابین مدل ۲۰۲۱ از لکسوس IS خیلی کمتر بوده و به موارد جزئی مثل گرد شدن دریچههای سیستم تهویه مطبوع در دو طرف داشبورد، بازنگری در محفظه لوازم داشبورد و انتقال نمایشگر ۸ اینچی سیستم اینفوتینمنت به اندازه ۷۶ میلیمتر به سمت راننده محدود میشود.
نمایشگر ۱۰.۳ اینچی سیستم اینفوتینمنت با پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی و همچنین قابلیت یکپارچه شدن با آمازون الکسا به عنوان یک آپشن برای IS ۲۰۲۱ قابل انتخاب است. این نمایشگر دارای پکیج مسیریاب بوده و میتوان آن را با سیستم صوتی با کیفیت مارک لوینسون که دارای ۱۷ اسپیکر است، سفارش داد.
لکسوس IS ۲۰۲۱ از سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای و استارت دکمهای با سیستم SmartAccess سود میبرد.
لکسوس برای جلب رضایت افرادی که به دنبال عملکرد و ظاهری اسپرتتر هستند، نسخه F Sport از IS ۲۰۲۱ را در نظر گرفته است. سپرهای اسپرت، جلوپنجره منحصر بفرد، اسپویلر و دیفیوزر عقب، سیستم اگزوز اسپرت و رینگهای آلیاژی ۱۹ اینچی از جمله وجوه تمایز ظاهری این نسخه با نسخه استاندارد محسوب میشوند.
این نسخه در داخل کابین دارای صندلیهای گرم و سردشونده اسپرت، فرمان چرمی گرمشونده، دسته دنده با روکش چرمی، پدالهای آلیاژی، پنلهای در ویژه و نشان مخصوص در لبه پایینی قاب درب است.
خریداران نسخه F Sport میتوانند خودروی خود را با آپشن Dynamic Handling Package سفارش دهند. این آپشن شامل سیستم تعلیق تطبیقپذیر، قاب فیبرکربنی آینهها، اسپویلر فیبرکربنی و رینگهای ۱۹ اینچی BBS با رنگ مشکی مات است. این رینگها در کنار ظاهر زیباتر، ۱.۸ کیلوگرم از رینگهای ۱۹ اینچی استاندارد سبکتر هستند.
سدان جذاب ژاپنیها در تریم IS ۳۰۰ نیروی خود را از یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ دریافت میکند. این موتور توانایی تولید ۲۴۱ اسب بخار قدرت و ۳۴۹ نیوتن متر گشتاور را دارا بوده و به یک گیربکس ۸ سرعته خودکار مجهز به هوش مصنوعی متصل است.
با وجود حمل کدی یکسان، نیروبخش نسخه تمام چرخ محرک از IS ۳۰۰ موتور ۳.۵ لیتری V۶ با ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور است. وظیفه انتقال قدرت در این نسخه را گیربکس شش سرعته خودکار بر عهده دارد.
لکسوس IS ۲۰۲۱ در مرکز تست فنی شیمویامای تویوتا توسعه یافته و به خاطر بازنگری در شاسی و سیستم تعلیق از هندلینگ بهتری برخوردار است.
در زیر کاپوت تریم IS ۳۵۰ هم موتور ۳.۵ لیتری V۶ قرار دارد، اما خروجی آن برابر با ۳۱۱ اسب بخار قدرت و ۳۷۹ نیوتن متر گشتاور اعلام شده است. نسخه دیفرانسیل عقب از این تریم به گیربکس ۸ سرعته تجهیز شده و برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت به ۵.۶ ثانیه زمان نیاز دارد. در نسخه تمام چرخ محرک این تریم گیربکس شش سرعته خودکار مسئول انتقال قدرت بوده و رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت نیازمند ۵.۷ ثانیه زمان است.
فیسلیفت لکسوس IS از سامانه بروز شده Safety System+ بهره میبرد. بهبود عملکرد دوربین و رادار خودرو در این سامانه باعث شده IS ۲۰۲۱ در شناسایی دوچرخهسواران، عابرین پیاده و سایر خودروها توانایی بهتری داشته باشد؛ ضمن اینکه قابلیت تعقیب خطوط و حفظ خودرو در مسیر نسبت به قبل بهبود یافته است.
سایر ویژگیها و سیستمهای ایمنی لکسوس IS ۲۰۲۱ عبارتند از: سیستم Pre-Collision، اخطار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، سیستم کمکی تغییر مسیر اضطراری، کروز کنترل دینامیک در تمامی سرعتها، نوربالای هوشمند، سیستم تشخیص علایم راهنمایی و رانندگی، سیستم اخطار وجود ترافیک در پشت خودرو و سیستم پایش نقاط کور.
بر اساس برنامهریزیها فروش لکسوس IS ۲۰۲۱ از پاییز امسال در ایالات متحده آغاز خواهد شد. به غیر از ایالات متحده، ۳۹ کشور دیگر میزبان نسخه فیسلیفت IS خواهند بود.
منبع: دیجیاتو