تاریخ انتشار: ۲۲:۴۳ - ۰۱ تير ۱۳۹۹

تولید تجاری انسولین در داخل کشور آغاز شد

خط تولید تجاری انسولین با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت ویدئو کنفرانس رونمایی شد.
 
اقتصاد۲۴- به گزارش شامگاه یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی دولت، پس از تشدید تحریم‌ها، علی‌رغم ادعا‌های مطرح شده، واردات برخی اقلام داروی و تجهیزات پزشکی مانند انسولین دچار مشکل شد و این مساله به انگیزه‌ای تبدیل شد تا یک شرکت فناور مستقر در پارک پردیس معاونت علمی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اقدام به بومی‌سازی فناوری این داروی حیاتی کند.

تولید انسولین ایرانی حاصل بیش از ۳ سال تحقیق وپژوهش در واحد تحقیق و توسعه یک شرکت داخلی است و تولید بومی انسولین می‌تواند از خروج میلیون‌ها دلار ارز جلوگیری کند.
 

بیشتر بخوانید: وزیر بهداشت: حداقل باید ۲ سال با کرونا زندگی کنیم


معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در این مراسم گفت: در حال حاضر، بیشترین مقدار ارزبری در حوزه دارو مربوط به واردات انسولین است. اقدام امروز یک گام ابتدایی است و آغاز به کار این خط تولید، فصل جدیدی در بومی سازی دارو‌های استراتژیک است. این تلاش ادامه دارد و اقلام دارویی بیشتری به سبد خودکفایی کشور اضافه می‌شود.

سورنا ستاری با اشاره به حمایت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در پارک فناوری پردیس معاونت علمی نیز یک پارک فناوری سلامت فعالیت دارد و امیدواریم با تلاش شرکت‌های دانش بنیان و فناور، ارز دولتی که به واردات دارو اختصاص می‌یابد، صرفه جویی شود و بتوانیم تمام اقلام دارویی مورد نیاز را در داخل کشور تولید کنیم.

در ادامه سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تلاش شرکت‌های دانش بنیان و فناور برای بی نیاز کردن کشور از واردات دارو، بیان کرد: تلاش‌های معاون علمی و فناوری رییس جمهوری برای شکل گیری زیست بوم فناوری ونوآوری و توسعه آن در کشور قابل تقدیر است. با کمک شرکت‌های دانش بنیان وفناور این حوزه موفق شده ایم۳٠ درصد بر تولید داخلی دارو بیافزایم.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظر