اقتصاد۲۴ - حدود یک سال پیش شرکت اسپشالتی وهیکل اینجینیرینگ (Specialty Vehicle Engineering) مستقر در نیوجرسی، وانت پیکآپ GMC Syclone را با نسخهای مدرن براساس جیامسی Canyon احیا کرد.
بیشتر بخوانید:تویوتا ونزا ۲۰۲۱ با کیت TRD معرفی شد
بیشتر بخوانید:تویوتا ونزا ۲۰۲۱ با کیت TRD معرفی شد
این وانت از پیشرانه ۳/۶ لیتری خورجینی ۶ سیلندر توربوشارژ با ۴۵۵ اسببخار قدرت بهره میبرد؛ درحالیکه نسخه اصلی آن تنها قادر بود ۲۸۰ اسببخار از پیشرانه توربوشارژ ۴/۳ لیتری V۶ تولید کند. هماکنون SVE برای مدل سال ۲۰۲۱، نسخهای قدرتمندتر از جیامسی سایکلون را مجهز به پیشرانه ۵/۳ لیتری خورجینی هشت سیلندر سوپرشارژ عرضه کرده است.
در نسخه خیابانی این وانت مبتنی بر جیامسی کانیون ۲۰۲۱، قدرت پیشرانه به ۷۵۰ اسببخار و گشتاور آن به ۸۱۳ نیوتنمتر میرسد. تمام قدرت پیشرانه ازطریق جعبهدنده خودکار هشت سرعته (۸L۹۰E) به هر دو محور منتقل میشود که توسط SVE بهطور کامل ارتقا یافته است.
شرکت تیونینگ خودرو آمریکایی میگوید که این وانت پیکآپ سریع از میلگاردانهای سنگین در جلو و عقب استفاده میکند و جعبهدنده کمکی آن نیز ۶۲ درصد از گشتاور را به چرخهای عقب میفرستد. در صورت بروز مشکل برای کشش خودرو، تمام گشتاور تولیدی پیشرانه میتواند به چرخهای بدون لغزش جلو یا عقب ارسال شود.
جیامسی سایکلون ۲۰۲۱ دارای بهروزرسانیهای اضافی نسبت به کانیون است که از جمله میتوان به سیستم اگزوز دوگانه از جنس فولاد ضدزنگ و ترمزهای جلو ارتقایافته اشاره کرد. ارتفاع این وانت حدود پنج سانتیمتر در جلو و ۱۲/۷ سانتیمتر در عقب به دلیل استفاده از پکیج تعلیق اسپرت در ترکیب با کمکفنرهای جدید پایین آمده است. سایر امکانات این پیکآپ شامل میله نوسانگیر عقب سنگین، میله کشش و بوشهایی میشود که تغییرات مکانیکی خودرو را محدود میکنند.
تیونر SVE همچنین بهعنوان گزینه اصلی از مجموعه رینگهای آلومینیوم فورج ۲۰ اینچی با رنگ ساتن سیاه استفاده میکند و این رنگ در خروجیهای اگزوز نیز دیده میشود. رینگهای وانت همچنین دارای راهراههای قرمز هستند و روی لاستیکهای Michelin Pilot Sport ۴ شاسیبلند با اندازه ۲۸۵/۴۵ R۲۰ در هر دو محور سوار شدهاند. در داخل و خارج به وفور میتوان لوگوی سایکلون را مشاهده کرد و هواکش کاپوت بههمراه بادگیر و پوشش تاشو کفی عقب بهعنوان آپشن اضافه میشوند.
تیراژ جیام سی سایکلون ۲۰۲۱ محدود به ۵۰ دستگاه خواهد بود و این خودروها با ضمانت ۳ ساله یا ۶۰،۰۰۰ کیلومتر عرضه خواهند شد. کسانی که به معادل شاسیبلند آن یعنی جیامسی تایفون (Typhoon) علاقه دارند، باید منتظر بمانند تا SVE در آینده نزدیک نسخه تیونشده آن را همراهبا خودروی شورولت بلیزر راهی بازار کند.
در نسخه خیابانی این وانت مبتنی بر جیامسی کانیون ۲۰۲۱، قدرت پیشرانه به ۷۵۰ اسببخار و گشتاور آن به ۸۱۳ نیوتنمتر میرسد. تمام قدرت پیشرانه ازطریق جعبهدنده خودکار هشت سرعته (۸L۹۰E) به هر دو محور منتقل میشود که توسط SVE بهطور کامل ارتقا یافته است.
شرکت تیونینگ خودرو آمریکایی میگوید که این وانت پیکآپ سریع از میلگاردانهای سنگین در جلو و عقب استفاده میکند و جعبهدنده کمکی آن نیز ۶۲ درصد از گشتاور را به چرخهای عقب میفرستد. در صورت بروز مشکل برای کشش خودرو، تمام گشتاور تولیدی پیشرانه میتواند به چرخهای بدون لغزش جلو یا عقب ارسال شود.
جیامسی سایکلون ۲۰۲۱ دارای بهروزرسانیهای اضافی نسبت به کانیون است که از جمله میتوان به سیستم اگزوز دوگانه از جنس فولاد ضدزنگ و ترمزهای جلو ارتقایافته اشاره کرد. ارتفاع این وانت حدود پنج سانتیمتر در جلو و ۱۲/۷ سانتیمتر در عقب به دلیل استفاده از پکیج تعلیق اسپرت در ترکیب با کمکفنرهای جدید پایین آمده است. سایر امکانات این پیکآپ شامل میله نوسانگیر عقب سنگین، میله کشش و بوشهایی میشود که تغییرات مکانیکی خودرو را محدود میکنند.
تیونر SVE همچنین بهعنوان گزینه اصلی از مجموعه رینگهای آلومینیوم فورج ۲۰ اینچی با رنگ ساتن سیاه استفاده میکند و این رنگ در خروجیهای اگزوز نیز دیده میشود. رینگهای وانت همچنین دارای راهراههای قرمز هستند و روی لاستیکهای Michelin Pilot Sport ۴ شاسیبلند با اندازه ۲۸۵/۴۵ R۲۰ در هر دو محور سوار شدهاند. در داخل و خارج به وفور میتوان لوگوی سایکلون را مشاهده کرد و هواکش کاپوت بههمراه بادگیر و پوشش تاشو کفی عقب بهعنوان آپشن اضافه میشوند.
تیراژ جیام سی سایکلون ۲۰۲۱ محدود به ۵۰ دستگاه خواهد بود و این خودروها با ضمانت ۳ ساله یا ۶۰،۰۰۰ کیلومتر عرضه خواهند شد. کسانی که به معادل شاسیبلند آن یعنی جیامسی تایفون (Typhoon) علاقه دارند، باید منتظر بمانند تا SVE در آینده نزدیک نسخه تیونشده آن را همراهبا خودروی شورولت بلیزر راهی بازار کند.
منبع: زومیت