اقتصاد۲۴ -این ابرخودرو حتی بیشتر از یک مدل مسابقهای سری GT3 نیروی رو به پایین تولید میکند که این مسئله به مدد جزئیات شگفت انگیز بخشهای آیرودینامیکی و طراحی خاص بدنه آن ممکن شده است.
بیشتر بخوانید:مقایسه تواناییهای آفرود سوزوکی جیمنی با تویوتا لندکروزر +عکس وفیلم
بیشتر بخوانید:مقایسه تواناییهای آفرود سوزوکی جیمنی با تویوتا لندکروزر +عکس وفیلم
این محصول به طور کامل توسط بخش مسابقهای لامبورگینی با نام Squadra Corse طراحی شده است. به طور مثال کاپوت جلو دارای دو ورودی مجزای هوا است و یک ورودی هوای دیگر نیز بر روی سقف آن کار شده است.
این مسئله بدین معنا است که با افزایش فشار استاتیکی هوای ورودی به موتور V12 افزایش پیدا میکند و در نتیجه قدرت نهایی آن بیش از پیش میشود. احتمالا با موتور 6.5 لیتری آوانتادور طرف باشیم که با تغییرات ذکر شده به چنین قدرتی دست پیدا کرده است.
همچنین جعبه دنده 6 سرعته سکوئنشال نیز نیرو را تنها به چرخهای عقب ارسال میکند و خبری از سیستم انتقال قدرت چهارچرخ متحرک لامبورگینی در این خودرو نیست. سیستم تعلیق نیز از نوع مسابقهای پوش راد (pushrod) است و لاستیکهای جلو از نوع 19 اینچی و در عقب از نوع 20 اینچی ساخته شده توسط شرکت پیرلی است.
اسپیلیتر جلو، بال بزرگ عقب و دیگر قطعات آیرودینامیکی نیز تماما از فیبرکربن ساخته شده است.
در حال حاضر قیمت و تعداد تولید شده از این ابرخودرو مخصوص پیستهای اتومبیل رانی شرکت لامبورگینی مشخص نیست اما طبق اطلاعات مشتریان خاص و ثروتمند شرکت لامبورگینی دسترسی مستقیم به امانوئله پیرو قهرمان 5 دوره رقابتهای اتومبیل رانی 24 ساعته لمانز خواهند داشت تا در بهترین پیست های جهان با ابرخودرو خود به رانندگی بپردازند.
منبع: دیجیاتو