تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۰۸ تير ۱۳۹۹
استاندار کردستان:

ایجاد منطقه آزاد بانه مریوان دوباره در صحن مجلس مطرح خواهد شد

استاندار کردستان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفتە لایحە ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه مریوان نهایتا تا دو هفته آینده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح می شود.
اقتصاد۲۴ - بهمن مرادنیا امروز (۸ تیرماه) در همایش بخشداران تابعه استان کردستان اظهار کرد: هفته گذشته با حضوری جمعی از مدیران و نمایندگان استان جلسه بسیار خوبی در مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص منطقه آزاد برگزار شد.

وی افزود: این لایحه تا دو هفته آینده در صحن مجلس مطرح می‌شود که امیدواریم با تصویب آن رونق تولید و سرمایه گذاری در شهر‌های مرزی استان و روستا‌های آن مناطق ایجاد شود.

مرادنیا در ادامه سخنان خود روستا‌ها را از کانون‌های اصلی تولید برشمرد و گفت: ضروری است با انجام و اتمام برخی پروژه‌ها رضایت مندی روستانشینان جلب شود.
بیشتربخوانید: حدود ۶۰ درصد از صادرات غیر نفتی مختص مناطق ویژه اقتصادی است
استاندار کردستان بخشداران را حلقه وصل مردم روستا‌ها با دولت توصیف کرد و اظهار داشت: ضروری است بخشداران رفع مشکلات طرح‌ها و پروژه‌ها در روستا‌ها و بخش‌ها را به صورت ویژه از مدیران کل مطالبه کنند.

مرادنیا به اقدامات مهم و اثرگذار دولت در چند سال گذشته برای اتمام پروژه‌های نیمه کاره چندین ساله در استان نظیر فرودگاه و بیمارستان سقز، سالن ورزشی شش هزار نفری سنندج و راه آهن اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده و تامین اعتبار، این پروژه‌ها تکمیل و یا نهایتا تا پایان امسال به بهره برداری خواهند رسید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امسال برای تکمیل و بهره برداری از برخی سد‌های استان ۵۰۰ میلیارد تومان تامین اعتبار شده و بیش از ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در سطح استان آسفالت خواهد شد.

خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان تاکید کرد: برای ماندگاری مردم در روستاها، لازم است بخشداران ایجاد اشتغال، افزایش درآمد و بهره وری در روستا‌ها را سرلوحه کار خود قرار دهند.

بیشتربخوانید: امکان تولید تلفن‌همراه بومی تا پایان امسال مهیا خواهد شد
وی گفت: اگر نتوانیم در روستا‌ها برای اشتغال و افزایش درآمد مردم کاری کنیم، یا موجب مهاجرت سرریز جمعیت روستا‌ها به شهر‌ها خواهد شد و یا به اراضی ملی و منابع طبیعی دست درازی می‌کنند.

وی بر لزوم ایجاد زنجیره ارزش بویژه در حوزه صنایع دستی در روستا‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: روستا‌ها را باید منبع تولید و درآمدزایی ببینیم.

جعفری در ادامه لزوم نظارت دقیق بر تغییرکاربری در روستا‌ها و نیز پیگیری ماده ۹۹ و جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز را یادآوری کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در این جلسه همچنین از اخذ مجوز استخدام ۱۰ نفر برای تعدادی از بخشداری‌های استان، خرید خودرو، تهیه ۳۰ هزار عدد ماسک برای توزیع در بخشداری‌ها و فرمانداری‌های تابعه استان، خبر داد.

جعفری با اشاره به شرایط سخت بودجه‌ای سال جاری بر لزوم صرفه جویی در هزینه‌ها تاکید کرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر